Απόφ. 1134388/2020 (19/11/2020)

Καθορισμός του ωραρίου εργασίας, των βαρδιών και των ωρών εισόδου του κοινού σε Υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού και λοιπών εξαιρετικών περιπτώσεων.

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
19 Νοεμβρίου 2020

ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Αρ. Φύλλου 5102

(Το παρόν ΦΕΚ επανεκτυπώθηκε λόγω σφάλματος)

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ. ΔΔΑΔ Α 1134388 ΕΞ 2020

Καθορισμός του ωραρίου εργασίας, των βαρδιών και των ωρών εισόδου του κοινού σε Υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού και λοιπών εξαιρετικών περιπτώσεων.

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) του Κεφαλαίου Α΄ «Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» του Μέρους Πρώτου του ν. 4389/2016 (Α΄ 94) και ειδικότερα της περ. δδ΄ της υποπαρ. θ΄ της παρ. 4 του άρθρου 14 , των άρθρων 2 και 7 , καθώς και των παρ. 2 και 3 του άρθρου 41 αυτού ,

β) της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄ 55) «Κατεπείγοντα Μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του» και ειδικότερα του άρθρου 5 αυτής, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του N. 4682/2020 "Κύρωση: α) της από 25.2.2020 Π.Ν.Π. «Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού» (Α΄ 42), β) της από 11.3.2020 Π.Ν.Π. «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του» (Α΄ 55) και γ) της από 14.3.2020 Π.Ν.Π. «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» (Α΄ 64) και άλλες διατάξεις" (Α΄ 76).

γ) του άρθρου 41 «Ώρες εργασίας υπαλλήλων Δημοσίου, Ο.Τ.Α. και λοιπών Ν.Π.Δ.Δ.» του Ν. 3979/2011 «Για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 138),

δ) της παρ. 2 του άρθρου 34 του Ν. 4194/2013 «Κώδικας Δικηγόρων» (Α΄ 208).

2. α) Την υπό στοιχεία ΔΙΑΔΠ/Γ2γ/οικ./1692/27-6-2006 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης «Καθιέρωση ωρών προσέλευσης και αποχώρησης των υπαλλήλων των δημοσίων Υπηρεσιών και των Ν.Π.Δ.Δ.» (Β΄ 769), όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία ΔΙΑΔΠ/ΦΒ1/14757/25-7-2011 απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΔΙΑΔΠ/Γ2γ/οικ./1692/27-6-2006 απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης "Καθιέρωση ωρών προσέλευσης και αποχώρησης των υπαλλήλων των δημοσίων Υπηρεσιών και των Ν.Π.Δ.Δ. (Β΄ 769)" (Β΄ 1659).

β) Το υπό στοιχεία Δ6Δ 1112352 ΕΞ 2011/8.8.2011 έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων του Υπουργείου Οικονομικών «Κοινοποίηση απόφασης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για Καθιέρωση ωρών προσέλευσης και αποχώρησης των υπαλλήλων των δημοσίων Υπηρεσιών και των Ν.Π.Δ.Δ.».

3. Την υπό στοιχεία 1078370/1894/0001Α/Φ.71/ 14-9-2006 απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών «Καθορισμός του ωραρίου εργασίας και των ωρών εισόδου του κοινού στην Κεντρική Υπηρεσία, στις Ειδικές Αποκεντρωμένες Υπηρεσίες και στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών» (Β΄ 1439), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τις υπό στοιχεία Δ6Δ 1169176 ΕΞ 2012/7-12-2012 (Β΄ 3381, ΑΔΑ: Β4ΜΛΗ-ΒΡΖ), Δ6Δ 1058692 ΕΞ 2013/5-3-2013 (Β΄ 904 και Β΄ 1018, ΑΔΑ: ΒΕΑ8Η-ΙΔΘ) και Δ1Α 1192133 ΕΞ 2013/12.12.2013 (Β΄ 3359, ΑΔΑ: ΒΙ6Α1-5Σ5) αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών.

4. Την υπό στοιχεία ΔΔΑΔ Α 1037653 ΕΞ 2020/13.3.2020 απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. «Μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 σε χώρους λειτουργίας των υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε.» (Β΄ 858), όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει και τις επιμέρους εγκυκλίους, που έχουν εκδοθεί για την ορθή εφαρμογή αυτής.

5. Την υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.: 71342/6.11.2020 κοινή υπουργική απόφαση «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από το Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2020 έως και τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020» (Β΄ 4899).

6. Την υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.69/132/οικ. 20764/7.11.2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών «Μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού» (ΑΔΑ: Ψ48Γ46ΜΤΛ6-ΛΣΡ).

7. Την υπό στοιχεία Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ 2020/23-10-2020 απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)«Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)» (Β΄ 4738), όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Δ.ΟΡΓ.Α 1132331 ΕΞ 2020/12- 11-2020 απόφαση (Β΄ 5023) και ισχύει.

8. Την υπ΄ αρ. 1 της 20-1-2016 Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» (Υ.Ο.Δ.Δ. 18), σε συνδυασμό με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016 και τις αποφάσεις υπ΄ αρ. 39/3/ 30-11-2017 (Υ.Ο.Δ.Δ. 689) του Συμβουλίου Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε. και υπό στοιχεία 5294 ΕΞ 2020/17-01-2020 του Υπουργού Οικονομικών «Ανανέωση της θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» (Υ.Ο.Δ.Δ. 27).

9. Την αναγκαιότητα ανακαθορισμού του ωραρίου εργασίας, που αφορά στην προσέλευση και αποχώρηση υπαλλήλων Υπηρεσιών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), πέραν των υφισταμένων τριών ωραρίων λειτουργίας και την επιτακτική ανάγκη παροχής εργασίας σε βάρδιες, ανεξάρτητα από το πάγιο ωράριο λειτουργίας των συγκεκριμένων Υπηρεσιών, καθώς και την αναγκαιότητα ανακαθορισμού των ωρών εισόδου του κοινού σε Υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού, καθώς και για λοιπές εξαιρετικές περιπτώσεις.

10. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), αποφασίζουμε:

1. Καθορίζουμε το ωράριο εργασίας και τις βάρδιες των υπαλλήλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.) της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης (Γ.Δ.Φ.Δ.) καθώς και τις ώρες εισόδου του κοινού σε αυτές από 23/11/2020 και καθ΄ όλη την περίοδο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού και για όσο χρονικό διάστημα διαρκούν τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, ως εξής:

Ι. Ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των υπαλλήλων:

07:00-19:00.

Ο Προϊστάμενος της υπηρεσίας καταρτίζει πλάνο εργασίας, συνεκτιμώντας αφενός τις αρμοδιότητες, την αποστολή λειτουργίας της υπηρεσίας και την εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος αφετέρου τις έκτακτες κάθε φορά υγειονομικές εξελίξεις, την ανάγκη περιορισμού διάδοσης του κορωνοϊού, την προστασία του συνόλου των εργαζομένων και δη των ομάδων αυξημένου κινδύνου. Για τον προγραμματισμό της πρωινής και της απογευματινής βάρδιας λαμβάνεται υπόψη η αποσυμφόρηση τόσο των υπηρεσιών όσο και των μέσων μαζικής μεταφοράς, ιδίως για τις περιπτώσεις εκείνες που απαιτείται η χρήση αυτών για την προσέλευση και την αποχώρηση από τον χώρο της υπηρεσίας. Για το προσωπικό της πρωινής βάρδιας ισχύουν τα διακριτά ωράρια εργασίας 07:00 -15:00, 08:00-16:00 και 09:00-17:00.

Η παροχή εργασίας διεξάγεται εκ περιτροπής σε πρωινή βάρδια, απογευματινή βάρδια και εξ αποστάσεως εργασία. Η εναλλαγή γίνεται τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση ή και σε συντομότερα διαστήματα, εφόσον αυτό είναι απολύτως αναγκαίο για την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας. Σημειώνεται ότι για τον υπολογισμό του προσωπικού που παρέχει την εργασία σε βάρδιες δεν συμπεριλαμβάνονται οι υπάλληλοι που ανήκουν σε ομάδα αυξημένου κινδύνου και δεν δύνανται να παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία λόγω των καθηκόντων τους, οι υπάλληλοι που τελούν σε μακροχρόνιες άδειες και οι τελούντες σε άδεια ειδικού σκοπού.

Βάσει των ανωτέρω οι βάρδιες διαμορφώνονται ως κάτωθι:

- Στην πρωινή βάρδια (07:00-15:00, 08:00-16:00, 09:00-17:00), παρευρίσκεται στο κτίριο της υπηρεσίας ποσοστό μεταξύ 33% και 44% του συνόλου του προσωπικού.

- Στην απογευματινή βάρδια (10:00-14:00 και 15:00-19:00), συμμετέχει ποσοστό μεταξύ του 23% και 33% του συνόλου του προσωπικού.

Το σύνολο των υπαλλήλων που παρευρίσκονται στο κτίριο της υπηρεσίας στις δύο ως άνω βάρδιες ημερησίως δεν δύναται να υπερβαίνει το 67% του συνόλου του προσωπικού που υπηρετεί στην εν λόγω υπηρεσία.

Το υπόλοιπο προσωπικό, ήτοι το 33% αυτού, παρέχει εξ αποστάσεως εργασία (κυρίως ελεγκτές, ευπαθείς ομά­δες που δύνανται να παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία κ.λπ.).

Οι υπάλληλοι της απογευματινής βάρδιας παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία κατά το πρώτο τετράωρο της βάρδιας (ήτοι 10:00-14:00) και αυτοπροσώπως στην υπηρεσία για το υπόλοιπο της βάρδιας (ήτοι 15:00-19:00).

ΙΙ. Οι ώρες λειτουργίας για τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) διαμορφώνονται ως εξής:

1) Ώρες εισόδου του κοινού: 08.00-17.00.

2) Οι ταμειακές συναλλαγές πραγματοποιούνται από 08.00 έως 15.00.

3) Μεταξύ των ωρών 17:00 και 19:00 εξυπηρετούνται μόνο κλήσεις προς τη Γραμματεία των Δ.Ο.Υ. για τον προγραμματισμό συναντήσεων.

Το συναλλασσόμενο κοινό προσέρχεται στις ως άνω Υπηρεσίες μόνο κατόπιν προηγούμενης συνεννόησης (ραντεβού) και εφόσον το αίτημά τους δεν δύναται να ικανοποιηθεί με άλλο τρόπο, κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 2, 3, 4 της υπό στοιχεία ΔΔΑΔ Α 1037653 ΕΞ 2020/13.3.2020 (Β΄ 858) απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.

2. Οι υπόλοιπες υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., με ευθύνη του εκάστοτε Προϊσταμένου, λειτουργούν με το αναγκαίο προσωπικό, προς παροχή αυτοπρόσωπης εργασίας,

προκειμένου να επιτυγχάνεται ο προβλεπόμενος σκοπός τους και η εκπλήρωση του έργου τους, σε ποσοστό που δεν θα ξεπερνάει το 50%.

3. Σε άκρως εξαιρετικές περιπτώσεις οι Υπηρεσίες, με ειδική αιτιολογημένη έκθεση του Προϊσταμένου τους, δύνανται στο πλάνο εργασιών τους να αιτιολογούν την ανάγκη παρέκκλισης από τα ως άνω ποσοστά. Σε αυτή την περίπτωση το εν λόγω πλάνο εργασίας θα κοινοποιείται στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Γ.Δ.Α.Δ.Ο.

4. Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης ισχύουν από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 19 Νοεμβρίου 2020
Ο Διοικητής
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ