Απόφ. 20537/2010 (19/10/2010)

Κατάρτιση Ειδικού Τριετούς Προγράμματος ενίσχυσης εργοδοτών με επιχορήγηση που αντιστοιχεί στο ύψος των συνολικών ασφαλιστικών εισφορών, για την πρόσληψη 2.300 ανέργων Ατόμων με Αναπηρίες (Α.με.Α), Απεξαρτημένων από εξαρτησιογόνες ουσίες, Αποφυλακισμένων, Νεαρών Παραβατικών Ατόμων ή Νεαρών Ατόμων που βρίσκονται σε κοινωνικό κίνδυνο και Προγράμματος Επιχορήγησης 50 θέσεων Εργονομικής Διευθέτησης του χώρου εργασίας για Άτομα με Αναπηρίες (Α.με.Α).

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

Αρ.Φύλλου 1663
19 Οκτωβρίου 2010

Αριθμ. 20537/752
Κατάρτιση Ειδικού Τριετούς Προγράμματος ενίσχυσης εργοδοτών με επιχορήγηση που αντιστοιχεί στο ύψος των συνολικών ασφαλιστικών εισφορών, για την πρόσληψη 2.300 ανέργων Ατόμων με Αναπηρίες (Α.με.Α), Απεξαρτημένων από εξαρτησιογόνες ουσίες, Αποφυλακισμένων, Νεαρών Παραβατικών Ατόμων ή Νεαρών Ατόμων που βρίσκονται σε κοινωνικό κίνδυνο και Προγράμματος Επιχορήγησης 50 θέσεων Εργονομικής Διευθέτησης του χώρου εργασίας για `Ατομα με Αναπηρίες (Α.με.Α).

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρου 29 του Ν. 1262/82 (Α.70) «Για την παροχή κινήτρων ενίσχυσης της οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας και τροποποίηση συναφών διατάξεων», όπως τροποποιήθηκε με τα άρθρα 6 και 7 του Ν.1836/89 (Α΄ 79), το άρθρο 6 του Ν. 2434/96 (Α΄ 188) και τις διατάξεις του Π. Δ/τος 245/1986 (Α΄ 117).

2. Τις διατάξεις του Ν.1346/83 (Α΄ 46) «Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας και ρύθμιση διαφόρων θεμάτων»

3. Τις διατάξεις του Ν.2956/2001 «Αναδιάρθρωση του Ο.Α.Ε.Δ. και άλλες διατάξεις» (Α΄ 258).

4. Τις διατάξεις του Ν.2434/96 (Α΄ 188) «Μέτρα Πολιτικής για την απασχόληση και την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και άλλες διατάξεις».

5. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π. Δ/τος 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» (Α΄ 98).

6. Τις διατάξεις του Π. Δ/τος 368/89 «Οργανισμός του Υπουργείου Εργασίας» (Α΄ 163), όπως ισχύει σήμερα.

7. Τις διατάξεις του Ν. Δ/τος 212/69 «Περί Οργανώσεως και Διοικήσεως του Οργανισμού Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού» (Α΄ 112).

8. Τις υπ΄ αριθ. 3334 και 3335/3-8-2010 αποφάσεις του Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ., οι οποίες μας διαβιβάσθηκαν με το υπ΄ αριθ. Β 129961/6-8-2010 έγγραφο της Υπηρεσίας Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων του Ο.Α.Ε.Δ.

9. To Ν. 3614/2007 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007-2013» (ΦΕΚ 267/Α/03-12-2007), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

10. Τις διατάξεις του άρθρου 22 παρ. 3 του Ν. 2362/1995 «Περί Δημοσίου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους και άλλες διατάξεις» (Α΄ 247).

11. To Ν.3840/2010 «Αποκέντρωση, απλοποίηση και ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2007-2013 και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 53/α/31-03-2010).

12. Τη με αρ. πρωτ. 14053/ΕΥΣ1749/27-03-2008 (ΦΕΚ 540/Β/2008) Υπουργική απόφαση Συστήματος Διαχείρισης, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπ΄ αριθ. 43804/ΕΥΘΥ 2041/7-09-2009 Υπουργική απόφαση του ΥΠΟΙΟ, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

13. Τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1083/2006 του Συμβουλίου, της 11ης Ιουλίου 2006, περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ταμείο Συνοχής και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1260/1999 (ΕΕ L210/25 της 31/07/2006).

14. Τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1081/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουλίου 2006 για το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1784/1999 (ΕΕ L210/12 της 31/07/2006).

15. Τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1828/2006 της Επιτροπής της 8ης Δεκεμβρίου 2006 για τη θέσπιση κανόνων σχετικά με την εφαρμογή του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1083/2006 του Συμβουλίου περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ταμείο Συνοχής και του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1080/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΕ Λ371/1 της 27/12/2006).

16. Τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1998/2006 της Επιτροπής της 15ης Δεκεμβρίου 2006 για την εφαρμογή των άρθρων 87 και 88 της Συνθήκης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (Επίσημη Εφημερίδα αριθ. L379/5 της 28/12/2006).

17. Την ισχύουσα Εθνική και Κοινοτική Νομοθεσία που αφορά την Υλοποίηση και διαχείριση προγραμμάτων.

18. Την ισχύουσα Φορολογική Νομοθεσία και ιδίως το νομότυπο των φορολογικών στοιχείων και παραστατικών.

19. Την ανάγκη δημιουργίας συστήματος διαχείρισης, παρακολούθησης, αξιολόγησης, ελέγχου και εξειδίκευσης των ενεργειών των προγραμμάτων εξατομικευμένης παρέμβασης.

20. Την με αριθμό C/2007/5534/12-11-2007 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού» 2007-2013 του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας.

21. Την αριθμ. 2672/03-12-09 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Υφυπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ 2408/ Β/03-12-2009).

22. Την υπ΄ αριθμ. Υ275/30.9.2010 Απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισμός Αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γεωργίου Κουτρουμάνη» (ΦΕΚ 1595/Β/1.10.2010.

23. Από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης προκαλούνται οι ακόλουθες δαπάνες σε βάρος του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ (ΚΑΕ 0639) (ν.π.δ.δ. επιχορηγούμενο από τον κρατικό προϋπολογισμό):

Α) Δαπάνη ύψους 27.707.610 ΕΥΡΩ περίπου (27.582.610 ΕΥΡΩ περίπου για το Πρόγραμμα Νέων Θέσεων Εργασίας για τα Α.με.Α. και 125.000 ΕΥΡΩ περίπου για το Πρόγραμμα Εργονομικής Διευθέτησης), η οποία αναλύεται κατ΄ έτος ως ακολούθως:

  Πρόγραμμα ΝΘΕ Πρόγραμμα Εργονομ. Διευθ. Σύνολο
2011 3.617.392 50.000 3.667.392
2012 5.878.261 75.000 5.953.261
2013 8.048.696   8.048.696
2014 7.053.914   7.053.914
2015 2.984.348   2.984.348
Σύνολο 27.582.610 125.000 27.707.610

Η ανωτέρω δαπάνη θα καλυφθεί από πιστώσεις του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ (ΚΑΕ 0639), ο οποίος επιχορηγείται από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης (Ειδ. Φ. 33-110, ΚΑΕ 2472) για την αιτία αυτή.

Β) Δαπάνη ύψους 2.917.390 ΕΥΡΩ περίπου για το Πρόγραμμα Νέων Θέσεων Εργασίας για τις λοιπές κατηγορίες πλην των Α.με.Α., η οποία αναλύεται και έτος ως ακολούθως:

2011 382.608
2012 621.739
2013 851.304
2014 746.086
2015 315.652
Σύνολο 2.917.390

Για τα οικονομικά έτη 2011-2015 θα ληφθεί μέριμνα για την εγγραφή των σχετικών πιστώσεων στον προϋπολογισμό του Ο.Α.Ε.Δ. (ΚΑΕ0639).

Γ) Δαπάνη από τη διενέργεια ελέγχων, η οποία δεν μπορεί να εκτιμηθεί εκ των προτέρων, καθόσον εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (αριθμός πραγματοποιούμενων ελέγχων, κλπ.), έχουν δε εγγραφεί οι απαιτούμενες πιστώσεις στον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ (ΚΑΕ 4419), ενώ για τα επόμενα οικονομικά έτη θα ληφθεί μέριμνα για την εγγραφή των αντίστοιχων πιστώσεων στον εν λόγω προϋπολογισμό, αποφασίζουμε:

Την κατάρτιση των κατωτέρω Προγραμμάτων:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ A

Ειδικό τριετές Πρόγραμμα ενίσχυσης εργοδοτών με επιχορήγηση που αντιστοιχεί στο ύψος των συνολικών ασφαλιστικών εισφορών, για την πρόσληψη 2.300 ανέργων Ατόμων με Αναπηρίες (Α.με.Α), Απεξαρτημένων από εξαρτησιογόνες ουσίες, Αποφυλακισμένων, Νεαρών Παραβατικών Ατόμων ή Νεαρών Ατόμων που βρίσκονται σε κοινωνικό κίνδυνο.

Αρθρο 1
Αντικείμενο προγράμματος - Στόχος του προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος αυτού είναι η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας με την επιχορήγηση μέρους του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους, που αντιστοιχεί στο σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών, που ως βάση υπολογισμού λαμβάνονται οι αποδοχές που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους του κατώτατου βασικού μισθού, όπως ορίζεται κάθε φορά από την ΕΓΣΣΕ, σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, ως κίνητρο για την πρόσληψη 2.300 άνεργων, ατόμων ευπαθών κοινωνικών ομάδων εκ των οποίων οι 2.200 με πλήρη απασχόληση και οι 100 με μερική. Εκ του συνόλου των 2.300 θέσεων οι

• 2080 θέσεις θα καλυφθούν από άνεργα άτομα με Αναπηρίες (Α.με.Α) ηλικίας 18-64 ετών

• 50 θέσεις θα καλυφθούν από άνεργα άτομα Αποφυλακισμένα ηλικίας 18-64 ετών

• 150 θέσεις θα καλυφθούν από άνεργα άτομα Απεξαρτημένα από εξαρτησιογόνες ουσίες ηλικίας 18-64 ετών

• 20 θέσεις θα καλυφθούν από άνεργα Νεαρά Παραβατικά άτομα ή Νεαρά άτομα που βρίσκονται σε κοινωνικό κίνδυνο ηλικίας 16-21 ετών.

To πρόγραμμα απευθύνεται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, με προτεραιότητα στις μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν έως 50 άτομα κατά την ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο πρόγραμμα. Στόχος είναι η ενίσχυση της καθαρής αύξησης των νέων θέσεων εργασίας και της απασχόλησης, πρόσθετες εκείνων που τυχόν δημιουργούνται στο πλαίσιο επενδυτικού σχεδίου ενταγμένου σε άλλο καθεστώς ενισχύσεων.

Αρθρο 2
Πλαίσιο ένταξης - χρηματοδότηση - επιλέξιμες περιοχές

1. Η μεγίστη δαπάνη για την υλοποίηση του προγράμματος θα ανέλθει συνολικά στο ποσό των 30.500.000,00 ευρώ. Από το ποσό αυτό τα 2.917.390 ευρώ περίπου θα καλυφθούν από πόρους του ΟΑΕΔ και τα 27.582.610 ευρώ περίπου από τον τακτικό κρατικό προϋπολογισμό, για τα `Ατομα με αναπηρίες.

Η ανωτέρω δαπάνη θα βαρύνει τον ΚΑΕ 0639 του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ και θα αποδοθεί μέσω του αλληλόχρεου λογαριασμού ΙΚΑ-ΟΑΕΔ.

Ως επιλέξιμες γεωγραφικές περιοχές ορίζονται οι 13 περιφέρειες της χώρας. Η κατανομή του έργου σε περιφερειακό επίπεδο ορίζεται ως εξής:

- `Αξονας Προτεραιότητας Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης στις οκτώ (8) Περιφέρειες: Κρήτη, Ιόνια Νησιά, Β. Αιγαίο, Ανατολική Μακεδονία & Θράκη, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα και Πελοπόννησος,

- `Αξονας Προτεραιότητας Σταδιακής Εξόδου στις τρεις (3) Περιφέρειες: Αττική, Κεντρική και Δυτική Μακεδονία και

- `Αξονας Προτεραιότητας Σταδιακής Εισόδου στις δύο (2) Περιφέρειες: Νότιο Αιγαίο και Στερεά Ελλάδα.

Με βάση τους `Αξονες Προτεραιότητας τα ποσά και οι θέσεις για τις προβλεπόμενες πράξεις του προγράμματος εξειδικεύονται ως εξής:

• `Αξονας Προτεραιότητας για τις οκτώ ως άνω Περιφέρειες Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης: ποσό 13.805.000,00€ και 1.050 θέσεις

• `Αξονας Προτεραιότητας για τις τρεις ως άνω Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου: ποσό 12.600.000,00 € και 950 θέσεις

• `Αξονας Προτεραιότητας στις δύο ως άνω Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου: ποσό 4.095.000,00 € και 300 θέσεις.

Ο προϋπολογισμός του ανωτέρω έργου (30.500.000,00 ευρώ) κατανέμεται σε ετήσια βάση ως εξής:

2011: 4.000.000,00 €
2012: 6.500.000,00 €
2013: 8.900.000,00 €
2014: 7.800.000,00 €
2015: 3.300.000,00 €

2. Οι ενισχύσεις που προβλέπονται στην παρούσα ΚΥΑ χορηγούνται βάσει του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1998/2006 της Επιτροπής για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis). Η ενίσχυση που θα λάβει μια επιχείρηση βάσει της παρούσας ΚΥΑ, αθροιζόμενη με οποιαδήποτε άλλη de minimis ενίσχυση έχει λάβει ή θα λάβει η επιχείρηση, δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών. To συνολικό ποσό ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγείται σε μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον τομέα των οδικών μεταφορών δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 100.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών.

Αρθρο 3
Ρόλος του ΟΑΕΔ - Δικαιούχοι των πράξεων

Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 1346/83 (ΦΕΚ A 46/83) «τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας και ρύθμιση διαφόρων θεμάτων» του Ν. 2956/2001 (ΦΕΚ Α΄ 258), μεταξύ των σκοπών του ΟΑΕΔ είναι η ενίσχυση και διευκόλυνση της ένταξης του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας στην αγορά εργασίας, και σύμφωνα με το άρθρο 18 του Ν. 3833/2010 (ΦΕΚ 40/Α/15-03-2010) ο ΟΑΕΔ μπορεί να επιδοτεί μέχρι και το εκατό τοις εκατό (100%) των εισφορών (εργοδοτών και εργαζομένων) για προσλαμβανόμενους μισθωτούς σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες.

Αρθρο 4
Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής

1. Δικαιούχοι

Δικαιούχοι είναι οι ιδιωτικές επιχειρήσεις, Συνεταιρισμοί, Επαγγελματικά Σωματεία και Ενώσεις αυτών, Σωματεία, Αστικές Εταιρίες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, Κοινωνικοί Συνεταιρισμοί (Ν.2716/17.5.1999), Κοινοπραξίες και γενικά Εργοδότες του ιδιωτικού τομέα.

Προκειμένου οι ανωτέρω δικαιούχοι να υπαχθούν στο πρόγραμμα, δεν θα πρέπει να έχουν προβεί, κατά τη διάρκεια του εξαμήνου πριν την αίτηση υπαγωγής στο πρόγραμμα, σε μείωση του προσωπικού τους, λόγω καταγγελίας σύμβασης εργασίας ή εθελουσίας εξόδου που γίνεται με πρωτοβουλία του εργοδότη, μέσω προγραμμάτων παροχής οικονομικών κυρίως κινήτρων. Σε περίπτωση απόλυσης, η επιχείρηση θα πρέπει να έχει προβεί σε αντικατάσταση του μισθωτού έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο πρόγραμμα.

Η ανωτέρω προϋπόθεση ισχύει και για επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση και επαναλειτουργία στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το αυτό αντικείμενο δραστηριότητας.

Δεν θεωρείται μείωση η καταγγελία σύμβασης εργασίας λόγω συνταξιοδότησης και η καταγγελία σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου που οφείλεται σε σπουδαίο λόγο, που αφορά στον εργαζόμενο, εφόσον προσκομίζονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Δεν υπάγονται:

- Όλες οι επιχειρήσεις που διέπονται, όσον αφορά στην πρόσληψη του προσωπικού τους, από τις διατάξεις του Ν.2190/94 (ΦΕΚ 28/Α/03.03.1994) όπως τροποποιήθηκε με το Ν.3812 (ΦΕΚ 234/Α/28.12.2009). Εξαιρούνται και δύνανται να υπαχθούν στο πρόγραμμα α) οι επιχειρήσεις Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ Βαθμού για την απασχόληση Α.με.Α. σε εφαρμογή του Ν.3812/28-12-2009, άρθρο 1 περίπτωση ιη της παρ. 2 και β) το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ.), το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ), ο Οργανισμός Κατά των Ναρκωτικών (Ο.ΚΑ.ΝΑ), το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής (Ψ.Ν.Α) και το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης (Ψ.Ν.Θ.) για την απασχόληση θεραπευτών στους ίδιους φορείς, πρώην τοξικομανείς για τα προγράμματα απεξάρτησης από τα ναρκωτικά (Ν.3812/2009 άρθρο, περίπτωση στ παρ. 2). Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις αυτές ο ΟΑΕΔ καλύπτει τις ασφαλιστικές εισφορές του εργαζομένου με την προϋπόθεση η συγκεκριμένη δαπάνη να μην καλύπτεται από άλλη πηγή χρηματοδότησης.

- Τα νυχτερινά κέντρα, αίθουσες ψυχαγωγίας και εκ-μετάλλευσης ψυχαγωγικών και ηλεκτρονικών παιχνιδιών τυχερού χαρακτήρα. Εξαιρούνται και δύνανται να υπαχθούν οι επιχειρήσεις ΠΡΟΠΟ και ΛΟΤΤΟ καθώς και οι Εταιρείες προσωρινής απασχόλησης ( άρθρο 20 του Ν. 2956/2001), για μισθωτούς τους που παρέχουν εργασία σε άλλον εργοδότη (έμμεσος εργοδότης).

- Ατομικές επιχειρήσεις για την απασχόληση ατόμων που είναι σύζυγοι ή συνδέονται με α΄ βαθμού συγγένεια εξ αίματος ή εξ αγχιστείας με τον επιχειρηματία.

- Οι Ο.Ε., Ε.Ε., Α.Ε. και Ε.Π.Ε. για τους ομόρρυθμους εταίρους στις Ο.Ε. και Ε.Ε., για τα μέλη του Δ.Σ. στις Α.Ε., για τους εταίρους στις Ε.Π.Ε., καθώς και οι σύζυγοι και οι συγγενείς α΄ βαθμού εξ αίματος ή εξ αγχιστείας αυτών.

- Οι Συνεταιρισμοί, τα Επαγγελματικά Σωματεία και οι Ενώσεις αυτών ή τα Σωματεία γενικά για την απασχόληση μελών του Δ.Σ. συμπεριλαμβανομένων και των ιδρυτικών μελών.

- Οι εργοδότες για την πρόσληψη ατόμων, τα οποία απασχολούνται σε κατ΄ οίκον εργασίες (οικιακοί βοηθοί, αποκλειστικές νοσοκόμες κ.λπ.). Εξαιρούνται και δύνανται να υπαχθούν οι επιχειρήσεις που προσλαμβάνουν άτομα για άσκηση επαγγέλματος μέσω τηλεργασίας με έδρα την οικία των εργαζομένων εφ΄ όσον τα άτομα αυτά, λόγω της αναπηρίας τους αντιμετωπίζουν προβλήματα στη μετακίνηση τους και συγκεκριμένα άτομα με παραπληγία/τετραπληγία ή μυϊκή δυστροφία ή τύφλωση ή αυτά που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση. Στις περιπτώσεις αυτές ένας χώρος της οικίας του εργαζόμενου θα πρέπει να μετατραπεί σε τυπικό γραφείο και να εξοπλιστεί αναλόγως με τις απαιτήσεις του αντικειμένου της εργασίας τους.

- Οι επιχειρήσεις, οι οποίες είχαν υπαχθεί σε πρόγραμμα επιδότησης ΝΘΕ ατόμων ευπαθών κοινωνικών ομάδων παρελθόντων ετών, αλλά αποδεδειγμένα δεν τήρησαν τους όρους των προηγούμενων προγραμμάτων π.χ. προέβησαν σε πολλαπλές απολύσεις, αντικαταστάσεις, δεν ήταν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς τους εργαζόμενους και γενικά δεν προώθησαν την απασχόληση των ατόμων αυτών.

- Όταν το αντικείμενο εργασιών μιας επιχείρησης είναι σύνθετο και το ένα εξ΄ αυτών εξαιρείται του προγράμματος.

- Επιχειρήσεις που εξαιρούνται σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1998/2006 της Επιτροπής για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis).

Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αλιείας (από την πρωτογενή αλιεία και την υδατοκαλλιέργεια έως και την τελική διάθεση και εμπορία των προϊόντων τους στην αγορά, π.χ. ιχθυοπωλεία),

- Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του άνθρακα (π.χ. εταιρείες εξόρυξης, ορυχεία κ.λπ.),

- Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της πρωτογενούς παραγωγής γεωργικών προϊόντων,

- Οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με τη μεταπώληση σε μεταπράτες ή εμπόρους των γεωργικών προϊόντων και η επιχορήγηση μεταφέρεται στους παραγωγούς, άμεσα ή έμμεσα [οι δραστηριότητες στη γεωργική εκμετάλλευση, οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να προετοιμασθεί το προϊόν για την πρώτη πώληση (π.χ. συγκομιδή, κοπή και αλώνισμα των σιτηρών, συσκευασία των αυγών) ή η πρώτη πώληση προς μεταπωλητές ή προς μεταποιητικές επιχειρήσεις].

- Οι επιχειρήσεις για τα άτομα που κατά το τελευταίο 12μηνο, πριν από την ημερομηνία υπαγωγής τους στο πρόγραμμα, είχαν απασχοληθεί καθ΄ οιονδήποτε τρόπο στην ίδια επιχείρηση ή σε επιχειρήσεις που μεταβιβάστηκαν ή αλλάζουν νομική μορφή ή διαλύονται και επαναλειτουργούν στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το αυτό αντικείμενο δραστηριότητας, από τις οποίες προέκυψε νέα διάδοχος επιχείρηση ή σε συνδεδεμένες επιχειρήσεις.

Κατ΄ εξαίρεση είναι δυνατή η υπαγωγή των επιχειρήσεων για την απασχόληση των ίδιων ατόμων, εφ΄ όσον:

α- Η επιχείρηση είχε υπαχθεί σε προηγούμενο πρόγραμμα Σύμβασης Ορισμένου Χρόνου για την απασχόληση Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων και έληξε κατά το δωδεκάμηνο που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης υπαγωγής στο πρόγραμμα.

β- Τα άτομα βρίσκονται το ανώτερο πέντε χρόνια πριν την θεμελίωση δικαιώματος πλήρους συνταξιοδότησης τους. Ως όριο συνταξιοδότησης νοείται το όριο ηλικίας όπως αυτό κατά περίπτωση ορίζεται από τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις

γ- Πρόκειται για άτομα με ψυχική διαταραχή ή με νοητική υστέρηση ή τύφλωση ή παραπληγία/τετραπληγία ή μυϊκή δυστροφία ή αυτά που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή πάσχουν από μεσογειακή αναιμία.

- Οι επιχειρήσεις που χαρακτηρίζονται ως προβληματικές.

i. Μια μικρομεσαία επιχείρηση (ΜΜΕ) θεωρείται προβληματική επιχείρηση όταν πληροί τους ακόλουθους όρους:

α) αν πρόκειται για εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου και άνω του ενός τετάρτου του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή

β) αν πρόκειται για εταιρεία στην οποία τουλάχιστον ορισμένα μέλη έχουν απεριόριστη ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του κεφαλαίου της, όπως εμφανίζεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, και πάνω από το ένα τέταρτο αυτού του κεφαλαίου έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή

γ) ανεξάρτητα από τη μορφή της εταιρείας, εφόσον η σχετική επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις της εγχώριας νομοθεσίας ώστε να υπαχθεί σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία.

Οι ΜΜΕ που έχουν συσταθεί από χρόνο μικρότερο της τριετίας δεν θεωρούνται, για τους σκοπούς του παρόντος κανονισμού, ότι είναι προβληματικές αναφορικά με το εν λόγω διάστημα, εκτός εάν πληρούν τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στο στοιχείο (γ) της παρούσας παραγράφου.

ϋ. Μια μεγάλη επιχείρηση θεωρείται προβληματική στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) εάν πρόκειται για εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου και άνω του ενός τετάρτου του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή

β) εάν πρόκειται για εταιρεία στην οποία τουλάχιστον ορισμένα μέλη έχουν απεριόριστη ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του κεφαλαίου της, όπως εμφανίζεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, και πάνω από το ένα τέταρτο του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή

γ) ανεξάρτητα από τη μορφή της εταιρείας, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις του εθνικού δικαίου που τη διέπει όσον αφορά την υπαγωγή της σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία.

Ακόμα και στην περίπτωση που δεν συντρέχει καμία από τις περιστάσεις που αναφέρονται παραπάνω, μια εταιρεία μπορεί να συνεχίσει να θεωρείται προβληματική, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν οι συνήθεις ενδείξεις μιας προβληματικής επιχείρησης όπως αύξηση των ζημιών, μείωση του κύκλου εργασιών, διόγκωση των αποθεμάτων, πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, φθίνουσα ταμειακή ροή, αυξανόμενη δανειοληψία, αύξηση των οικονομικών επιβαρύνσεων καθώς και εξασθένιση ή εξαφάνιση της αξίας του καθαρού ενεργητικού. Στις σοβαρότερες περιπτώσεις, η επιχείρηση μπορεί να έχει ήδη κηρυχθεί σε πτώχευση ή να αποτελεί αντικείμενο συλλογικής πτωχευτικής διαδικασίας σύμφωνα με τις διατάξεις του εθνικού δικαίου που τη διέπει.

- Για άτομα που τοποθετούνται αναγκαστικά με τις διατάξεις του Ν.2643/98.

2. `Ανεργοι

Ωφελούμενα άτομα είναι Α.με.Α., Αποφυλακισμένα, Απεξαρτημένα από εξαρτησιογόνες ουσίες, Νεαρά Παραβατικά ή Νεαρά `Ατομα που βρίσκονται σε κοινωνικό κίνδυνο που θα προσληφθούν από τις επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα και θα πρέπει:

- Να έχουν την ιδιότητα του ανέργου και να διαθέτουν δελτίο ανεργίας σε ισχύ

- Να έχουν την Ελληνική Υπηκοότητα ή την Υπηκοότητα άλλου Κράτους - Μέλους της Ε.Ε. ή να είναι Έλληνες Ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας

- να έχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο Έντυπο εξατομικευμένης παρέμβασης και να έχουν συμφωνήσει σε ατομικό σχέδιο δράσης.

Τα `Ατομα με Αναπηρίες να διαθέτουν:

Απόφαση της Πρωτοβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής του Ι.Κ.Α., του Ν.2643/1998, με την οποία να πιστοποιείται το ποσοστό αναπηρίας του, το οποίο απαραίτητα θα πρέπει να είναι 50% και άνω. Δεν γίνεται δεκτή απόφαση της Πρωτοβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής του ΙΚΑ στην οποία αναφέρεται ότι το άτομο με Αναπηρία είναι «ανίκανο για κάθε βιοποριστική εργασία».

Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες τα άτομα προσκομίζουν απόφαση Υγειονομικής Επιτροπής του ΙΚΑ με πάθηση προερχόμενη από χρήση τοξικών ή άλλων ουσιών, για την ένταξή τους στη συγκεκριμένη κατηγορία και την εγγραφή τους στα μητρώα ανέργων απαιτείται Βεβαίωση απεξάρτησης.

Τα Αποφυλακισμένα `Ατομα να διαθέτουν:

α) Αποφυλακιστήριο με χρονολογία αποφυλάκισης από 01-01-2006 και μετά. Είναι δυνατή η υπαγωγή στο πρόγραμμα των ατόμων που θα προσκομίσουν αποφυλακιστήριο από χώρες Ε.Ε.

β) Εισηγητική Έκθεση της Κοινωνικής Υπηρεσίας ή του Δ/ντή του Σωφρονιστικού καταστήματος, ότι το άτομο έχει ανάγκη κοινωνικοοικονομικής στήριξης και προτείνεται να ενταχθεί στο πρόγραμμα επιχορήγησης ΝΘΕ του ΟΑΕΔ.

Επισημαίνεται ότι: τα άτομα που θα υπαχθούν σε αυτά τα προγράμματα θα πρέπει να έχουν εκτίσει συνεχή φυλάκιση έξι (6) μηνών, τουλάχιστον.

Τα Απεξαρτημένα `Ατομα να διαθέτουν:

- Αποδεικτικό απεξάρτησης / Βεβαίωση από θεσμοθετημένο φορέα Δημοσίου ή ιδιωτικού φορέα απεξάρτησης (18 ΑΝΩ, ΚΕ.ΘΕ.Α. ή από άλλες θεραπευτικές κοινότητες στις οποίες έχει χορηγηθεί η προβλεπόμενη άδεια λειτουργίας από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης) ότι το άτομο ολοκλήρωσε πρόγραμμα απεξάρτησης από τοξικές ή άλλες ουσίες από το 2006 και μετά ή

- Βεβαίωση απεξάρτησης από χώρες της Ε.Ε. με την προϋπόθεση ο φορέας που εκδίδει την Βεβαίωση αυτή να έχει λάβει άδεια λειτουργίας από Δημόσια Αρχή της χώρας αυτής ή

- Βεβαίωση από θεσμοθετημένο φορέα απεξάρτησης ότι το άτομο βρίσκεται:

α) στο Στάδιο Κοινωνικής Επανένταξης υλοποιούμενου από θεσμοθετημένο φορέα προγράμματος απεξάρτησης ή

β) στο Στάδιο Κοινωνικής Επανένταξης του προγράμματος υποκατάστασης του Ο.ΚΑ.ΝΑ.

Στην περίπτωση αυτή απαιτείται η σύμφωνη γνώμη (γραπτώς) του φορέα απεξάρτησης, ο οποίος παράλληλα υποχρεούται να παρακολουθεί το άτομο στον εργασιακό χώρο και να του παρέχει ψυχοκοινωνική υποστήριξη.

Και στις δύο αυτές περιπτώσεις πρέπει να ορίζεται επιστημονικός σύμβουλος για τη στήριξη του απασχολούμενου, ο οποίος θα συνεργάζεται με τις Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ.

Τα Νεαρά Παραβατικά `Ατομα (άτομα που τους έχουν επιβληθεί αναμορφωτικά μέτρα ή περιορισμός σε ειδικό κατάστημα κράτησης νέων) ή τα Νεαρά `Ατομα που βρίσκονται σε κοινωνικό κίνδυνο να διαθέτουν:

- Εισηγητική Έκθεση Κοινωνικών Υπηρεσιών Σωφρονιστικών Ιδρυμάτων ή Ιδρυμάτων Αγωγής ή Εταιρείας Προστασίας Ανηλίκων ή Δικαστηρίων Ανηλίκων ή Υπηρεσίας Επιμελητών Ανηλίκων ή αρμοδίων Φορέων του Υπ. Υγείας και Πρόνοιας ή των Νομαρχιών ή Δήμων ή άλλου Αρμόδιου Φορέα Κοινωνικής Παρέμβασης ή του «Χαμόγελο του παιδιού», ή των Χωριών SOS κ.λπ., ότι το άτομο βρίσκεται σε ειδικές κοινωνικοοικονομικές συνθήκες και προτείνεται να ενταχθεί στο πρόγραμμα επιδότησης της απασχόλησης του ΟΑΕΔ.

- Βιβλιάριο ανηλίκου για τις περιπτώσεις που προ-βλέπεται.

Αρθρο 5
Διαδικασία υπαγωγής - Προθεσμία υποβολής αιτήσεων

Οι δικαιούχοι που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής στην αρμόδια Υπηρεσία του ΟΑΕΔ (Γρ. Εργασίας ΕΚΟ ή ΚΠΑ ή ΚΠΑ2).

Εάν η επιχείρηση διατηρεί υποκαταστήματα, τότε η αίτηση θα υποβάλλεται στην Υπηρεσία, στην αρμοδιότητα της οποίας υπάγεται η έδρα ή το υποκατάστημα που θα απασχοληθεί το προς επιχορήγηση προσωπικό.

Η υποβολή των αιτήσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω των Γρ. Εργασίας ΕΚΟ, ή ΚΠΑ ή ΚΠΑ 2 στην περίπτωση που η επιχείρηση δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Η προθεσμία έναρξης και λήξης της υποβολής των αιτήσεων υπαγωγής στο πρόγραμμα των υποψηφίων, θα καθοριστεί με σχετικές αποφάσεις του Διοικητή του ΟΑΕΔ.

Αρθρο 6
Λεπτομέρειες υλοποίησης του προγράμματος

1. Μετά την υποβολή της σχετικής αίτησης για υπαγωγή στο πρόγραμμα πραγματοποιείται επιτόπιος έλεγχος, ο οποίος διενεργείται από δύο ελεγκτές, οι οποίοι ορίζονται από την αρμόδια Διεύθυνση Διοικητικού με απόφαση ανάθεσης, προκειμένου να ελεγχθεί η δυνατότητα υπαγωγής της επιχείρησης στο πρόγραμμα (λειτουργία της επιχείρησης, μείωση προσωπικού κατά το προηγούμενο 6μηνο, καταλληλότητα συνθηκών εργασίας κ.λπ.). Ακολουθεί η απόφαση έγκρισης από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας Υπηρεσίας για την υπαγωγή της επιχείρησης στο πρόγραμμα, η οποία θα κοινοποιείται στο Υποκατάστημα του ΙΚΑ, που ανήκει η έδρα της επιχείρησης.

2. Ύστερα από την εγκριτική απόφαση θα ελέγχεται άμεσα από τον αρμόδιο υπάλληλο «διαχειριστή» η διαθεσιμότητα του εργατικού δυναμικού, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που έχουν καθορισθεί απασχόλησης που ζητά η επιχείρηση, ενημερώνοντας σχετικά τον Προϊστάμενο και όλους τους εργασιακούς συμβούλους της Υπηρεσίας.

3. Μέσα από τη διαδικασία εγγραφής των ανέργων στο σύστημα προσφοράς - ζήτησης εργασίας, και ύστερα από την διαδικασία εξατομικευμένης προσέγγισης και σύμφωνα με τις προτάσεις που περιέχονται στα ατομικά σχέδια δράσης, θα γίνεται η παραπομπή τους στις επιχειρήσεις από τους εργασιακούς συμβούλους των Υπηρεσιών, με στόχο τη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης.

4. Μετά την εγκριτική απόφαση, η επιχείρηση οφείλει να προχωρήσει στην πρόσληψη εντός τριάντα πέντε (35) ημερών από την εγκριτική απόφαση. Εάν δεν υπάρχει διαθέσιμο εργατικό δυναμικό η αίτηση τίθεται σε «αναμονή» διάρκειας επτά (7) ημερών μετά το πέρας των τριάντα πέντε (35) ημερών. Η πρόσληψη καταχωρείται ηλεκτρονικά από την επιχείρηση. Σε περίπτωση που οι θέσεις, που έχει αιτηθεί, δεν καλυφθούν εντός της ανωτέρω προθεσμίας θεωρούνται άκυρες.

5. Μετά την εξατομικευμένη προσέγγιση των ανέργων, την υπόδειξή τους στις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις και την τελευταία πρόσληψη, ο υπεύθυνος διαχειριστής ενημερώνει το σύστημα ότι η αίτηση περνάει στο στάδιο της «έγκρισης» και ολοκληρώνει την έγκριση στο σύστημα.

Αρθρο 7
Διάρκεια και ποσό επιχορήγησης

Η διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται σε τριάντα έξι (36) μήνες.

Μετά τη λήξη της επιχορήγησης οι επιχειρήσεις δεσμεύονται να διατηρήσουν το προσωπικό για δώδεκα (12)μήνες ακόμα.

Ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στις ασφαλιστικές εισφορές, όπως παρακάτω υπολογίζεται κατ΄ έτος, για όλους τους κλάδους κύριας ασφάλισης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και της επικουρικής ασφάλισης του ΕΤΕΑΜ, καθώς και στις ασφαλιστικές εισφορές, εκείνων που το ΙΚΑ εισπράττει ή συνεισπράττει υπέρ Φορέων και Κλάδων Κοινωνικής Ασφάλισης.

Για τους εργαζόμενους, που αντί του ΕΤΕΑΜ, ασφαλίζονται σε άλλα Επικουρικά Ταμεία, ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στο ύψος των αντίστοιχων μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών και εργαζομένων) για όλους του κλάδους κύριας ασφάλισης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και στις μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές των αντίστοιχων Επικουρικών Ταμείων, καθώς και των ασφαλιστικών εισφορών εκείνων που το ΙΚΑ εισπράττει ή συνεισπράττει υπέρ Φορέων και Κλάδων Κοινωνικής Ασφάλισης.

Επίσης, ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται επιπλέον το ποσό που αντιστοιχεί στις ασφαλιστικές εισφορές των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και των επιδομάτων αδείας, για τους μήνες που αυτά καταβάλλονται.

Ως βάση για τον ποσοστιαίο υπολογισμό των ανωτέρω ποσών επιχορήγησης λαμβάνονται οι πραγματικές ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων/ επιχορηγουμένων που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους του κατώτατου βασικού μισθού, όπως ορίζεται κάθε φορά από την ΕΓΣΣΕ.

To ποσό επιχορήγησης υπολογίζεται σε ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) επί των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών και εργαζομένων) που αντιστοιχούν στην πλήρη ή μερική απασχόληση και για τα τρία έτη από την κάθε πρόσληψη και αποδίδεται μέσω της χρέωσης του αλληλόχρεου λογαριασμού ΙΚΑ-ΟΑΕΔ και της αντίστοιχης πίστωσης του λογαριασμού του εργοδότη, εκτός του ποσού επιχορήγησης, που αντιστοιχεί σε ασφαλιστικές εισφορές, των λοιπών επικουρικών ταμείων, το οποίο καταβάλλεται απευθείας στην επιχείρηση.

Ομοίως θα καταβάλλονται απευθείας στους εργοδότες ποσά επιχορήγησης που ικανοποιούνται μετά από την θεραπεία των ενστάσεων τους.

Στο πρώτο τρίμηνο κάθε έτους, μέρος του αναφερόμενου συνολικού ποσού επιχορήγησης που έχει αποδοθεί μέσω του αλληλόχρεου στο προηγούμενο έτος και αφορά σε ποσό που αντιστοιχεί στις ασφαλιστικές εισφορές των κλάδων ασθένειας σε είδος, χρήμα και επαγγελματικού κίνδυνου του ΙΚΑ -ΕΤΑΜ, καταβάλλεται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε χρήμα και ταυτόχρονα πιστώνεται ισόποσα ο αλληλόχρεος, αφού οι αρμόδιες Υπηρεσίες του ΙΚΑ διαβιβάσουν στα αρμόδια ΚΠΑ ή ΚΠΑ2 κατάσταση με αναλυτικά στοιχεία των επιχορηγούμενων επιχειρήσεων και των ασφαλισμένων, που έχουν υπαχθεί στο πρόγραμμα.

Ως μερική απασχόληση για υπαγωγή στο πρόγραμμα θεωρείται η κατ΄ ελάχιστον τετράωρη ημερήσια απασχόληση του εργαζόμενου.

Αρθρο 8
Έναρξη, όροι και διαδικασία επιχορήγησης

Δικαιολογητικά

Η αρμόδια Υπηρεσία θα προβαίνει στην, αναφερόμενη στο άρθρο 7, καταβολή της επιχορήγησης αφού ελέγξει τα κάτωθι δικαιολογητικά που η επιχορηγούμενη επιχείρηση υποβάλλει:

1) Έντυπη κατάσταση που θα περιλαμβάνει:

• το ονοματεπώνυμο των προσληφθέντων βάσει του προγράμματος,

• τη χρονολογία πρόσληψης,

• τα ημερομίσθια που πραγματοποιήθηκαν κατά μήνα,

• το συνολικό μηνιαίο ακαθάριστο ποσό που δικαιούται ο εργαζόμενος, το οποίο δε θα είναι κατώτερο του προβλεπόμενου από τις οικείες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίες (Σ.Σ.Ε.),

• το ποσό που αντιστοιχεί στις μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές με τα αντίστοιχα ποσοστά εισφορών, όπως εμφανίζονται στις Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (Α.Π.Δ.),

• το μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, με το οποίο βαρύνεται ο αλληλόχρεος λογαριασμός ΙΚΑ-ΟΑΕΔ, σύμφωνα με το πρόγραμμα,

• το μηνιαίο ποσό επιχορήγησης που καταβάλλεται εκτός του αλληλόχρεου λογαριασμού ΙΚΑ-ΟΑΕΔ

• στη στήλη της υπεύθυνης δήλωσης, τις υπογραφές των προσληφθέντων μισθωτών, ότι απασχολήθηκαν και πληρώθηκαν το χρονικό διάστημα για το οποίο ζητείται η επιχορήγηση.

2) Μισθοδοτικές καταστάσεις ή αναλυτικές περιοδικές δηλώσεις (Α.Π.Δ.),οι οποίες μπορούν να υποβληθούν και σε ηλεκτρονική μορφή, συνοδευόμενες με υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα δηλώνεται ότι τα στοιχεία που εμπεριέχονται είναι αληθή.

3) Κατάσταση προσωπικού και ωρών εργασίας θεωρημένη από το Σ.Ε.Π.Ε.

4) Βεβαίωση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, όπου απαιτείται. Σύμφωνα με τις με αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Α/10067/2007 και ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.1.1/2407/26-01-2009 ΚΥΑ τα παραπάνω δικαιολογητικά αναζητούνται αυτεπάγγελτα από την αρμόδια για την έκδοση της διοικητικής πράξης Υπηρεσία. Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 14 του Ν. 3614/2007, το ποσό της επιχορήγησης δεν παρακρατείται και δεν εκχωρείται.

5) Τιμολόγιο με το ποσό που αντιστοιχεί στο ποσό επιχορήγησης

Διαδικασία καταβολής επιχορήγησης

Εντός των πρώτων τριάντα (30) ημερών, που ακολουθεί τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε τριμήνου, η επιχείρηση υποβάλλει την αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την καταβολή της επιχορήγησης, όπως αναφέρονται στη ανωτέρω παράγραφο.

Η Υπηρεσία εκδίδει άμεσα την εγκριτική απόφαση για την καταβολή της επιχορήγησης, εφόσον έχει προηγηθεί θετικός επιτόπιος έλεγχος κατά τη διάρκεια του τριμήνου και μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Στις περιπτώσεις που δεν έχει διενεργηθεί έλεγχος μέχρι την υποβολή της αίτησης, ο έλεγχος θα διενεργείται πριν την έκδοση εγκριτικής απόφασης.

Στη συνέχεια, η Υπηρεσία κοινοποιεί την εγκριτική απόφαση για την καταβολή της επιχορήγησης στο Υποκατάστημα του ΙΚΑ, που ανήκει η έδρα της επιχείρησης, και ταυτόχρονα υποβάλλει στην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση για ενταλματοποίηση της δαπάνης την εγκριτική απόφαση με τα σχετικά δικαιολογητικά To Υποκατάστημα του ΙΚΑ θα κοινοποιεί στην αρμόδια Υπηρεσία πληρωμής του ΟΑΕΔ χρηματικό κατάλογο στον οποίο θα αποτυπώνεται το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών που αντιστοιχεί στο ποσό της επιχορήγησης, για την πίστωση του λογαριασμού του εργοδότη και χρέωση του αλληλόχρεου λογαριασμού (ΙΚΑ -ΟΑΕΔ).

Όροι:

Κάθε άτομο που υπάγεται στο πρόγραμμα επιχορηγείται από την ημερομηνία πρόσληψής του.

Η επιχορήγηση θα υπολογίζεται για κάθε μήνα πλήρους απασχόλησης για τους μισθωτούς και για τους ημερομισθίους, εφόσον υπάρχουν 15 τουλάχιστον ημέρες ασφάλισης που αντιστοιχούν σε πλήρες ωράριο εργασίας για εργαζόμενους Α.με.Α. και 20 τουλάχιστον ημέρες ασφάλισης για τις υπόλοιπες ομάδες της παρούσας.

Οι αναφερόμενες υποχρεώσεις ισχύουν ανάλογα και για τους επιχορηγούμενους λόγω μερικής απασχόλησης.

Εφόσον το προηγούμενο προσωπικό της επιχείρησης ασφαλιζόταν για λιγότερο από (20) ημέρες το μήνα και εξακολουθεί να εφαρμόζεται το ίδιο καθεστώς απασχόλησής του και μετά την υπαγωγή της επιχείρησης στο πρόγραμμα, τότε θα συνεχίζεται κανονικά η επιχορήγηση.

Σε αντίθετη όμως περίπτωση (πλήρης απασχόλησης του μη επιχορηγούμενου προσωπικού) η επιχείρηση υποχρεούται να το ασφαλίσει για (20) τουλάχιστον ημέρες κατά μήνα.

Κατά τη διάρκεια της δέσμευσης πρέπει να υπάρχουν δέκα πέντε (15) τουλάχιστον ημέρες ασφάλισης κατά μήνα για επιδοτούμενους Α.με.Α. και είκοσι (20) τουλάχιστον ημέρες ασφάλισης κατά μήνα για τις υπόλοιπες ομάδες της παρούσας ως και για κάθε μη επιχορηγούμενο μισθωτό.

Κατά την συνολική διάρκεια ισχύος του προγράμματος (διάρκεια επιχορήγησης και περίοδος δέσμευσης) είναι δυνατόν ο μισθωτός, επιχορηγούμενος ή μη, να πραγματοποιήσει μόνο για (3) τρεις μήνες κατ΄ έτος, κάτω των ανωτέρω αναφερομένων ημερών ασφάλισης.

Ως τρίμηνα, για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος θεωρούνται τα τρίμηνα για τα οποία υπάρχει υποχρέωση του εργοδότη υποβολής Α.Π.Δ. (Ιανουάριος έως Μάρτιος, Απρίλιος έως Ιούνιος, Ιούλιος έως Σεπτέμβριος, Οκτώβριος έως Δεκέμβριος).

Αρθρο 9
Χρόνος υποχρεωτικής απασχόλησης - Δεσμεύσεις

Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας (παλαιές και νέες) καθ΄ όλη τη διάρκεια του συνολικού προγράμματος, που ανέρχεται συνολικά σε 48 μήνες.

Σε περίπτωση που η επιχείρηση μειώσει το προσωπικό της και εφόσον δεν το αντικαταστήσει μέσα σε εξήντα (60) ημέρες, το πρόγραμμα θα διακόπτεται κατά τόσες θέσεις εργασίας όσες μειώθηκε το προσωπικό και θα επιστρέφεται το αναλογούν ποσό επιχορήγησης, σύμφωνα με τους όρους της παρούσας.

Σε περίπτωση μη αντικατάστασης λόγω έλλειψης ειδικότητας (που θα διαπιστώνεται από την Υπηρεσία) σε επιχορηγούμενη θέση θα διακόπτεται η επιχορήγηση μόνο για τη θέση αυτή, χωρίς άλλες επιπτώσεις για τον εργοδότη.

Ως μείωση προσωπικού θεωρείται η καταγγελία σύμβασης εργασίας ή εθελουσία έξοδος που γίνεται με πρωτοβουλία του εργοδότη, μέσω προγραμμάτων παροχής οικονομικών κυρίως κινήτρων.

Αρθρο 10
Επιμήκυνση Προγράμματος

Είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης από ένα μήνα (1) έως και έξι (6) μήνες το ανώτερο μόνο σε περιπτώσεις:

- σοβαρής ασθένειας του εργαζομένου που τον καθιστά ανίκανο να εργαστεί

- άδειας κυοφορίας - τοκετού

- χρήση της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας

- άλλης σοβαρής αιτίας (π.χ. επαναφυλάκισης λόγω εκδίκασης παλαιών εκκρεμοτήτων, κ.λπ.)

- άδεια άνευ αποδοχών (μέχρι 60 ημέρες) που χορηγείται μετά από αίτηση του εργαζόμενου

Στις περιπτώσεις στράτευσης εργαζομένου και χορήγησης της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας το πρόγραμμα επιμηκύνεται για όσο διάστημα διήρκεσε η θητεία ή η ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας.

Η επιμήκυνση του Προγράμματος θα εγκρίνεται μετά από αίτηση της επιχείρησης και απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας του ΟΑΕΔ.

Επισημαίνεται, ότι σε περίπτωση επιμήκυνσης του προ-γράμματος το επιχορηγούμενο διάστημα συμπεριλαμβανομένου και του διαστήματος που θα επιμηκυνθεί, δεν θα πρέπει να υπερβαίνει συνολικά τους 36 μήνες.

Αρθρο 11
Διακοπή επιχορήγησης

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράβαση όρου ή όρων ή προϋποθέσεων, μετά από οποιαδήποτε καταβολή ποσού της επιχορήγησης στην επιχείρηση με απόδοση μέσω του αλληλόχρεου, θα εφαρμόζονται οι παράγραφοι 4 και 5 του άρθρου 18 του Ν. 3833/2010 (ΦΕΚ 40/Α/15-03-2010), για την διακοπή της

Στην περίπτωση που το ποσό της δαπάνης έχει καταβληθεί από τον ΟΑΕΔ αχρεωστήτως απευθείας στην επιχείρηση, θα εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 29 του Ν.1262/1982 (ΦΕΚ 70/Α΄/16.6.1982), όπως ισχύει, για την απόδοση στον ΟΑΕΔ.

Για το ποσό που θα αποδοθεί στον ΟΑΕΔ, και στις δυο ανωτέρω περιπτώσεις, αποφασίζει ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας, που αποφαίνεται με αιτιολογημένη απόφασή του για τη διακοπή της επιχορήγησης με επιστροφή του αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού.

Αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό είναι το αναλογούν ποσό που προκύπτει από τον υπολογισμό του καταβληθέντος ποσού επί των μηνών που δεν τήρησε η επιχείρηση τους όρους του προγράμματος δια των μηνών του συνολικού προγράμματος.

Αρθρο 12
Παραγραφή αξίωσης

Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής των δικαιολογητικών για καταβολή της επιχορήγησης πέραν της προθεσμίας των τριάντα (30) ημερών του μήνα που ακολουθεί τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε τριμήνου, τότε η αξίωσή του για το συγκεκριμένο ποσό παραγράφεται χωρίς διακοπή της επιχορήγησης, με απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης του Οργανισμού, εφόσον η επιχείρηση λειτουργεί και εξακολουθούν να τηρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Προγράμματος.

Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας, κατά τριάντα (30) ημέρες, μετά από απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας.

Αρθρο 13
Ανάκληση υπαγωγής στο πρόγραμμα

Εάν μετά την υπαγωγή της επιχείρησης στο πρόγραμμα, διαπιστωθεί ότι δεν πληρούνται οι όροι ή οι προϋποθέσεις του προγράμματος, ο προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας με απόφαση του θα ανακαλεί την υπαγωγή της.

Οι ανακλητικές αποφάσεις εκδίδονται στις περιπτώσεις που δεν έχει καταβληθεί κανένα ποσό επιχορήγησης.

Αρθρο 14
Επίλυση διαφορών

Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ των ενταγμένων στο πρόγραμμα και των Υπηρεσιών Απασχόλησης του ΟΑΕΔ (Γρ. Εργασίας ΕΚΟ ή ΚΠΑ ή ΚΠΑ2) θα επιλύεται με απόφαση της Ειδικής Επιτροπής Ενστάσεων.

Οι ενστάσεις θα υποβάλλονται στη Διοίκηση - Υπηρεσία Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων του ΟΑΕΔ, μέσω της αρμόδιας Υπηρεσίας, εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση της απόρριψης του αιτήματος ή της απορριπτικής απόφασης.

Κάθε διαφορά που τυχόν προκύψει μεταξύ του ΟΑΕΔ και του οικείου ασφαλιστικού φορέα ως προς το ύψος του ποσού που πρέπει να αποδοθεί στον ΟΑΕΔ επιλύεται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Αρθρο 15
Διαδικασία παρακολούθησης και ελέγχου του προγράμματος

Ο ΟΑΕΔ ασκεί τους προβλεπόμενους από την υπ΄ αριθμ. 2/34255/0022/6-6-2001 Κοινή Υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ελέγχους στους δικαιούχους της πράξης του συνολικού προγράμματος οποιαδήποτε χρονική στιγμή, προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση των όρων του προγράμματος. Οι έλεγχοι θα πραγματοποιούνται πριν την υποβολή της σχετικής αίτησης για την καταβολή της επιχορήγησης και οπωσδήποτε μέσα στο τρίμηνο αναφοράς.

Για τους επιτόπιους ελέγχους που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια υλοποίησης του συνολικού προγράμματος, η αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Δ. συντάσσει σχετικές εκθέσεις τις οποίες διατηρεί στο φάκελο της επιχείρησης ή του φορέα και στις οποίες καταγράφονται με λεπτομέρεια αν τηρούνται οι όροι της ένταξης. Αντίγραφο της έκθεσης παραδίδεται στον φορέα ή στην επιχείρηση.

Για τον έλεγχο των όρων υλοποίησης και την επίτευξη των στόχων του συνολικού προγράμματος, ο Ο.Α.Ε.Δ. τηρεί ξεχωριστό φάκελο για κάθε επιχείρηση που εντάσσεται στο πρόγραμμα Ο φάκελος αυτός διατηρείται στις Υπηρεσίες Απασχόλησης του Ο.Α.Ε.Δ. και περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που αφορούν τη σχέση της επιχείρησης με το συνολικό πρόγραμμα, ξεκινώντας από την αίτηση και μέχρι τη λήξη του χρόνου διατήρησης του προσωπικού (δικαιολογητικά υπαγωγής και καταβολής της επιχορήγησης, παραστατικά δαπανών τόσο της αναδόχου επιχείρησης όσο και της Υπηρεσίας που καταβάλλει την επιχορήγηση, διοικητικές πράξεις της Υπηρεσίας όπως εγκριτικές αποφάσεις, αποφάσεις έναντι πιθανών ενστάσεων, εκθέσεις ελέγχων κ.λπ.)

Οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις υποχρεούνται:

• Να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια, κατά τον έλεγχο, στους ελεγκτές υπαλλήλους.

• Να τηρούν τα αποδεικτικά στοιχεία και έγγραφα που αναφέρονται στην παρούσα για τουλάχιστον 3 χρόνια από την αποπληρωμή του προγράμματος.

Για την ομαλή πορεία των προγραμμάτων την επίτευξη των στόχων τους, θα παρακολουθούνται κάθε μήνα:

- Οι δεσμευθείσες θέσεις

- Οι καλυφθείσες θέσεις, οι οποίες προκύπτουν μετά την έκδοση των εγκριτικών αποφάσεων

- η καταβολή των επιχορηγήσεων κ.λπ.

Η οικονομική διαχείριση του προγράμματος διενεργείται, στην Υπηρεσία υλοποίησης του προγράμματος, μέσω ξεχωριστής λογιστικής μερίδας στην οποία καταχωρούνται, διακριτά για κάθε επιχορηγούμενη επιχείρηση, όλες οι πληρωμές που πραγματοποιούνται με τα διακριτικά χαρακτηριστικά των αντίστοιχων παραστατικών τους (ημερομηνία, είδος και αριθμός παραστατικού, κατηγορία, ποσό και αιτιολογία δαπάνης).

Αρθρο 16
Τελικές διατάξεις

Λεπτομέρειες εφαρμογής του προγράμματος, εξειδικεύονται περαιτέρω με αποφάσεις του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β

Πρόγραμμα Επιχορήγησης 50 θέσεων Εργονομικής Διευθέτησης του χώρου εργασίας για Ατομα με Αναπηρίες (Α.με.Α)

Αντικείμενο προγράμματος - Στόχος του προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος είναι η δυνατότητα βελτίωσης των συνθηκών εργασίας των απασχολουμένων ατόμων με Αναπηρίες, η στήριξή τους στον εργασιακό

χώρο, η εξάλειψη των εμποδίων ένταξης στην αγορά εργασίας καθώς και η διασφάλιση ίσων ευκαιριών, μέσω της οικονομικής ενίσχυσης των επιχειρήσεων για Εργονομική Διευθέτηση του χώρου εργασίας.

Ο αριθμός των συνολικά ωφελούμενων ατόμων θα ανέλθει στα 50 άτομα.

Πλαίσιο ένταξης -χρηματοδότηση

Η δαπάνη για την εφαρμογή του μέτρου αυτού θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ.

Ως επιλέξιμες γεωγραφικές περιοχές ορίζονται οι 13 περιφέρειες της χώρας. Η κατανομή του έργου σε περιφερειακό επίπεδο ορίζεται ως εξής:

- `Αξονας Προτεραιότητας Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης στις οκτώ (8) Περιφέρειες:

Κρήτη, Ιόνια Νησιά, Β. Αιγαίο, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα και Πελοπόννησος,

- `Αξονας Προτεραιότητας Σταδιακής Εξόδου στις τρεις (3) Περιφέρειες: Αττική, Κεντρική και Δυτική Μακεδονία και

- `Αξονας Προτεραιότητας Σταδιακής Εισόδου στις δύο (2) Περιφέρειες: Νότιο Αιγαίο και Στερεά Ελλάδα.

Για την υλοποίηση του ανωτέρω προγράμματος θα προκληθεί δαπάνη ύψους 125.000,00 ευρώ (ΚΑΕ 0639) η οποία επιμερίζεται ως εξής:

Με βάση τους `Αξονες Προτεραιότητας τα ποσά και οι θέσεις για τις προβλεπόμενες πράξεις του προγράμματος εξειδικεύονται ως εξής:

• `Αξονας Προτεραιότητας για τις οκτώ ως άνω Περιφέρειες Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης: ποσό 42.500,00€ και 17 θέσεις

• `Αξονας Προτεραιότητας για τις τρεις ως άνω Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου: ποσό 62.500,00 € και 25 θέσεις

• `Αξονας Προτεραιότητας στις δύο ως άνω Περιφέρει-ες Σταδιακής Εισόδου: ποσό 20.000,00 € και 8 θέσεις

Ο προϋπολογισμός του ανωτέρω έργου θα ανέλθει στα 125.000,00 ευρώ και κατανέμεται σε ετήσια βάση ως εξής:

2011: 50.000,00 €

2012: 75.000,00 €

Οι ενισχύσεις που προβλέπονται στην παρούσα χορηγούνται βάσει του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1998/2006 της Επιτροπής για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis). Η ενίσχυση που θα λάβει μια επιχείρηση βάσει της παρούσας, αθροιζόμενη με οποιαδήποτε άλλη de minimis ενίσχυση έχει λάβει ή θα λάβει η επιχείρηση, δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών.

Δικαιούχοι και προϋποθέσεις συμμετοχής:

Δικαιούχοι είναι οι ιδιωτικές επιχειρήσεις, Συνεταιρισμοί, Επαγγελματικά Σωματεία και Ενώσεις αυτών, Σωματεία, Αστικές Εταιρίες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, Κοινωνικοί Συνεταιρισμοί (Ν.2716/17.5.1999), Κοινοπραξίες και γενικά Εργοδότες που θα απασχολήσουν `Ατομα με Αναπηρίες και θα ενταχθούν στο πρόγραμμα του Κεφ. Α της παρούσας.

Ποσό Επιχορήγησης:

Ο ΟΑΕΔ, εφ΄ όσον κρίνεται απαραίτητο, συμμετέχει σε ποσοστό 90% του κόστους της απαιτούμενης δαπάνης για κάθε μία από τις εργονομικές διευθετήσεις του χώρου εργασίας (προσαρμοσμένες βοηθητικές τεχνολογικές εγκαταστάσεις, προσαρμογή του χώρου εργασίας, ειδικός εξοπλισμός, αγορά λογισμικού για άτομα με αναπηρία, κ.λπ.) και μέχρι του ποσού των δύο χιλιάδων πεντακοσίων (2.500,00) ΕΥΡΩ για κάθε μία από αυτές.

Δικαιολογητικά Υπαγωγής στο πρόγραμμα:

Για την υπαγωγή στο πρόγραμμα απαιτείται:

Αίτηση της επιχείρησης που απασχολεί το Α.με.Α, η οποία υποβάλλεται ηλεκτρονικά στην αρμόδια Υπηρεσία του ΟΑΕΔ (Γρ. Εργασίας ΕΚΟ ή ΚΠΑ ή ΚΠΑ2).

Η υποβολή των αιτήσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω των Γρ. Εργασίας ΕΚΟ, ή ΚΠΑ ή ΚΠΑ 2 στην περίπτωση που η επιχείρηση δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Λεπτομέρειες υλοποίησης του προγράμματος:

Μετά την αίτηση της επιχείρησης διενεργούνται δύο (2) επιτόπιοι έλεγχοι ύστερα από απόφαση ανάθεσης από την αρμόδια Διεύθυνση Διοικητικού, σε ζεύγος ελεγκτών.

Ο πρώτος έλεγχος, διενεργείται προκειμένου να διαπιστωθεί η αναγκαιότητα πραγματοποίησης ή μη της αιτούμενης εργονομικής διευθέτησης.

Στη συνέχεια συντάσσεται σχετική έκθεση, η οποία θα αποτελεί τη βάση για την έκδοση από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας Υπηρεσίας εγκριτικής ή απορριπτικής απόφασης. Η σχετική απόφαση θα εκδίδεται εντός είκοσι (20) ημερών από την ημερομηνία διενέργειας του επιτόπιου ελέγχου και η οποία κοινοποιείται στην επιχείρηση.

Εφ΄ όσον η απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας είναι εγκριτική διενεργείται ο δεύτερος έλεγχος, κατόπιν συνεννόησης με την επιχείρηση, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν πραγματοποιήθηκε η συγκεκριμένη εργονομική διευθέτηση. Κατά τον έλεγχο αυτό θα πρέπει να υπάρχουν τα σχετικά τιμολόγια εξοφλημένα.

Μετά τα ανωτέρω εκδίδεται απόφαση υλοποίησης της εργονομικής διευθέτησης, η οποία κοινοποιείται στην επιχείρηση και στην αρμόδια Υπηρεσία καταβολής της επιχορήγησης.

Δικαιολογητικά καταβολής της επιχορήγησης:

Για την καταβολή του αναλογούντος ποσού του κόστους της εργονομικής διευθέτησης, η επιχείρηση θα υποβάλει αίτηση, μαζί με τα σχετικά τιμολόγια για τη δαπάνη της εργονομικής διευθέτησης, στην αρμόδια Υπηρεσία πληρωμής του ΟΑΕΔ.

Η αρμόδια για την καταβολή της επιχορήγησης Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Δ. μετά τον έλεγχο των απαιτούμενων δικαιολογητικών προβαίνει στην πληρωμή του ποσού που αντιστοιχεί στον Ο.Α.Ε.Δ. (σε ποσοστό 90% επί του συνολικού ύψους της κάθε δαπάνης), χωρίς το ποσό αυτό να υπερβαίνει το ανωτέρω οριζόμενο δηλαδή τα 2.500,00 ΕΥΡΩ.

Κατά τα λοιπά ισχύουν ως έχουν τα άρθρα 14 (Επίλυση διαφορών),15 (Διαδικασία παρακολούθησης και ελέγχου του προγράμματος) και 16 (Τελικές διατάξεις) του Κεφ. Α της παρούσας.

Η απόφαση αυτή να κοινοποιηθεί και να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 18 Οκτωβρίου 2010