Απόφ. 21/2002 (18/07/2002)

Για τους όρους αμοιβής και εργασίας των με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου απασχολουμένων στις Δημόσιες Υπηρεσίες, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ όλης της Χώρας ηλεκτροτεχνιτών, ραδιοτεχνιτών και ραδιοηλεκτρολόγων, που είναι κάτοχοι των σχετικών αδειών εργασίας όλων των κατηγοριών και ειδικοτήτων.

Π.Κ. 12/18-7-2002
Ισχύς από 1/1/2002

Διαιτητική απόφαση 21/2002

Για τους όρους αμοιβής και εργασίας των με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου απασχολουμένων στις Δημόσιες Υπηρεσίες, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ όλης της Χώρας ηλεκτροτεχνιτών, ραδιοτεχνιτών και ραδιοηλεκτρολόγων, που είναι κάτοχοι των σχετικών αδειών εργασίας όλων των κατηγοριών και ειδικοτήτων.

Στην Αθήνα σήμερα την 28η Ιουνίου 2002 ημέρα Παρασκευή και ώρα 14:00, ο κατά το Ν. 1876/90 Μεσολαβητής - Διαιτητής Χρήστος Καρατζάς, που αναδείχθηκα Διαιτητής στην κρινομένη υπόθεση κατά τις διατάξεις των άρθρων 15 και 16 του παραπάνω νόμου ύστερα από την αριθμ. 025/7-6-2002 αίτηση της Ομοσπονδίας Ηλεκτροτεχνιτών Ελλάδας, προκειμένου να επιλύσω τη συλλογική διαφορά εργασίας που δημιουργήθηκε μεταξύ αφενός της αιτούσης οργανώσεως των εργαζομένων και αφετέρου του ελληνικού Δημοσίου, που εκπροσωπείται νόμιμα στην διαδικασία αυτή από τον Υπουργό Οικονομικών που παραστάθηκε με τον ειδικά εξουσιοδοτημένο από τους εν διενέξει Υπουργούς που εποπτεύουν τους ΟΤΑ και τα λοιπά ΝΠΔΔ της αρμοδιότητάς τους, υπάλληλο του Υπουργείου Οικονομικών Βασίλειο Πέτσα και που αφορά τους όρους αμοιβής και εργασίας των με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου απασχολουμένων στις Δημόσιες Υπηρεσίες, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ όλης της Χώρας ηλεκτροτεχνιτών, ραδιοτεχνιτών και ραδιοηλεκτρολόγων, που είναι κάτοχοι των σχετικών αδειών εργασίας όλων των κατηγοριών και ειδικοτήτων.

Η προσφυγή στη διαδικασία αυτή της δια διαιτησίας επιλύσεως της συλλογικής αυτής διαφοράς εργασίας έγινε επειδή το ελληνικό Δημόσιο απέρριψε την Πρόταση του κατά το άρθρο 15 του Ν. 1876/90 ορισθέντος Μεσολαβητή του ΟΜΕΔ για την υπογραφή νέας συλλογικής συμβάσεως εργασίας των περί ων πρόκειται εργαζομένων για το διανυόμενο έτος 2002.

Κατά την παραπάνω ημέρα προσήλθαν στα γραφεία του ΟΜΕΔ οι νόμιμοι εκπρόσωποι των μερών, όπως εμφανίζονται στο σχετικό Πρακτικό Διαιτησίας, ύστερα από την αριθμ. 1342/25-6-2001 πρόσκλησή μου οι οποίοι και ανέπτυξαν τις απόψεις τους επί της συλλογικής αυτής διαφοράς εργασίας και ζήτησαν οι μεν εργαζόμενοι την έκδοση αποφάσεως ομοίου περιεχομένου με την απορριφθείσα από το ελληνικό Δημόσιο Πρόταση του Μεσολαβητή καθώς και την αποδοχή των αιτημάτων τους που περιέχονται στο αρχικό σχέδιο ΣΣΕ που υπέβαλαν για υπογραφή, το δε Δημόσιο την έκδοση αποφάσεως με την οποία να χορηγούνται αυξήσεις των βασικών μισθών των ενδιαφερομένων μισθωτών κατά ποσοστό 2,5% από 1-1-2002 και την απόρριψη κάθε άλλου αιτήματός τους δεδομένου ότι κάθε διαφοροποίηση των αποδοχών των μισθωτών αυτών πέρα της εισοδηματικής πολιτικής έτους 2002 όπως αυτή περιγράφεται στις σχετικές διατάξεις, θα οδηγήσει σε έγερση νέων και πολλαπλασιαστικών αιτημάτων από άλλες οργανώσεις εργαζομένων στις Δημόσιες Υπηρεσίες με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και θα οδηγήσει εν τέλει, πέρα του σημαντικού κόστους του Κρατικού προϋπολογισμού, στην αδικαιολόγητη ιδιαίτερη μεταχείρισή τους τουλάχιστον όσον αφορά τα αιτήματά τους.

Ύστερα από τα παραπάνω

Διαπίστωσα την αποτυχία τόσο των απ' ευθείας διαπραγματεύσεων μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών, όσο και της μεσολαβητικής προσπάθειας του Μεσολαβητή του ΟΜΕΔ, για την υπογραφή της νέας συλλογικής συμβάσεως εργασίας που ζητήθηκε από την πλευρά των εργαζομένων.

Μελέτησα τα πορίσματα και τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν στο Φάκελο της υποθέσεως αυτής κατά το στάδιο της προδικασίας, της μεσολαβήσεως και της παρούσης διαδικασίας.

Έλαβα υπόψη μου τα αιτήματα των εργαζομένων, όπως αυτά διατυπώνονται στο αρχικό σχέδιο της προς υπογραφή ΣΣΕ που υπέβαλαν και στη συνέχεια όπως αυτά περιορίσθηκαν και διαμορφώθηκαν με τις προτάσεις και αντιπροτάσεις που υποβλήθηκαν προκειμένου να καταστεί δυνατή η υπογραφή της νέας ΣΣΕ και σκέφθηκα ως εξής:

Είναι αλήθεια ότι το ισχύον σύστημα προσδιορισμού των αποδοχών και των λοιπών όρων εργασίας των με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου μισθωτών του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ εν γένει, που δεν έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση του λεγόμενου ενιαίου μισθολογίου, είναι περιπτωσιακό ανά ειδικότητα εργαζομένων, ιδιαίτερα οι σχέσεις αυτές ρυθμίζονται με ομοιοεπαγγελματικές συλλογικές ρυθμίσεις σε τρόπο που δημιουργούνται εύλογα παράπονα από την πλευρά τόσο των εργαζομένων, για άνιση μεταχείριση και άρνηση του Δημοσίου να ικανοποιήσει χρονίζοντα αιτήματά τους, όσο και του υπόχρεου Δημοσίου για αδικαιολόγητες διαφοροποιήσεις των μισθολογικών καθεστώτων των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα κάθε φορά που δεν καθίσταται δυνατή η σύναψη συλλογικής συμβάσεως εργασίας.

Συγκεκριμένα επειδή οι μισθωτοί στους οποίους αφορά η ρύθμιση αυτή εργάζονται σε όλες σχεδόν τις δημόσιες Υπηρεσίες και τα ΝΠΔΔ-ΟΤΑ, το μισθολογικό καθεστώς και οι λοιποί όροι εργασίας του προσωπικού των οποίων διαφοροποιούνται αναλόγως των συνθηκών εργασίας τους, θα ήταν σκόπιμο να ερευνάται κάθε φορά η δυνατότητα και η αποτελεσματικότητα μιας ισομερούς αντιμετωπίσεως των προβλημάτων που δημιουργούνται στις κατηγορίες του προσωπικού των Υπηρεσιών αυτών, όσον αφορά τουλάχιστον στα θέματα βασικών αποδοχών.

Έτσι, δεν θα ήταν διαδικαστικά σκόπιμο μέσα από τον θεσμό της Διαιτησίας να προκύψουν διαφοροποιήσεις αποδοχών και όρων εργασίας των μισθωτών που υπάγονται στη ρύθμιση αυτή με τις αντίστοιχες των συναδέλφων τους, που υπάγονται σε άλλες συλλογικές ρυθμίσεις τέτοιας εκτάσεως ώστε να διαταράσσεται η ουσιαστική λειτουργία των Υπηρεσιών αυτών, είτε με τη θέσπιση διαφορετικών ωραρίων εργασίας, είτε με την δημιουργία ειδικών κατηγοριών εργαζομένων, ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο των Υπηρεσιών του Υπ. Εθνικής Αμύνης και αν ήδη υπάρχουν τέτοιες διαφοροποιήσεις που προέκυψαν από την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών, δεν θα ήταν σκόπιμο να επεκτείνονται ή να μεταβάλλονται μέσω της διαδικασίας αυτής, αλλά μόνο μέσω των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, προφανώς επειδή δημιουργούν μεγάλες υπηρεσιακές αναστατώσεις.

Ωστόσο θα ήταν σκόπιμο να αντιμετωπισθεί θετικά έστω και κατά μερική παραδοχή, το αίτημα των εργαζομένων για χορήγηση σε όσους απασχολούνται υπό δυσμενείς συνθήκες μίας αντίστοιχης παροχής που να τους διαφοροποιεί όσον αφορά τις αποδοχές τους από τους λοιπούς εργαζομένους υπό την προϋπόθεση βεβαίως ότι συντρέχουν στην εργασία που προσφέρουν αυτοί πρόσθετα στοιχεία υπεύθυνης ασκήσεως των καθηκόντων τους και περαιτέρω εξειδικεύσεώς τους από τις οποίες να ωφελείται και η Υπηρεσία από την αποδοχή τέτοιας εργασίας ποιοτικώς ανωτέρας ή υπό δυσμενέστερους όρους προσφερόμενης.

Επειδή και για τους μισθωτούς αυτούς που εργάζονται σε Δημόσιες γενικά Υπηρεσίες θα πρέπει να αναπροσαρμοσθούν οι αποδοχές τους για το τρέχον έτος αντίστοιχα με την αναπροσαρμογή των αποδοχών των λοιπών κατηγοριών εργαζομένων του Δημοσίου τομέως, όχι όμως χαμηλότερα από τους ρυθμούς με τους οποίους προσαρμόζεται η εθνική οικονομία στον ενιαίο οικονομικό χώρο της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, δεδομένου ότι από 1-1-2002 και οι αποδοχές των μισθωτών εν γένει θα εκφράζονται και θα υπολογίζονται στη νέα νομισματική μονάδα του ΕΥΡΩ.

Επειδή τέλος με την αριθμ. 14/2001 ΔΑ επήλθε μεταβολή των προϋποθέσεων χορηγήσεως του επιδόματος τέκνων των μισθωτών που υπάγονται στην απόφαση αυτή με αποτέλεσμα να μειωθούν οι αποδοχές ορισμένων μισθωτών που έχουν άγαμα θήλεα τέκνα, κρίνεται εύλογο το αίτημα των μισθωτών να αποκατασταθεί η σχετική διάταξη όπως αυτή ίσχυε πριν την ισχύ της παραπάνω Δ.Α. η κρίση δε περί του εάν η διάταξη αυτή όπως ίσχυε αντιβαίνει ή όχι στο σύνταγμα ή τις γενικές περί ισότητας των φύλων διατάξεις της κειμένης νομοθεσίας, εκφεύγει της παρούσης διαδικασίας.

Για τους λόγους αυτούς

Επιλύοντας τη συλλογική διαφορά εργασίας που δημιουργήθηκε μεταξύ της Ομοσπονδίας Ηλεκτροτεχνιτών Ελλάδας αφενός και του Ελληνικού Δημοσίου αφετέρου και που αφορά τους όρους αμοιβής και εργασίας των ηλεκτροτεχνιτών και ραδιοτεχνιτών-ραδιοηλεκτρολόγων όλων των κατηγοριών που είναι κάτοχοι αντιστοίχων αδειών εργασίας και που απασχολούνται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ όλης της Χώρας, η απόφασή μου έχει ως εξής:

`Αρθρο 1ο
Έκταση ισχύος

Στις διατάξεις της παρούσης υπάγονται οι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ηλεκτροτεχνίτες και περιελιγκτές όλων των κατηγοριών και ειδικοτήτων, κάτοχοι των αντιστοίχων αδειών εργασίας, ήτοι μαθητευόμενοι, βοηθοί, τεχνίτες, αρχιτεχνίτες εργοδηγοί και πτυχιούχοι επιβλέψεως καθώς και οι ραδιοτεχνίτες και ραδιοηλεκτρολόγοι που είναι απόφοιτοι μέσων και κατωτέρων επαγγελματικών σχολών και που είναι μέλη πρωτοβαθμίων οργανώσεων εργαζομένων, που ανήκουν στη δύναμη της Ομοσπονδίας Ηλεκτροτεχνιτών Ελλάδας (ΟΗΕ) και απασχολούνται σε όλες τις Δημόσιες Υπηρεσίες, τα ΝΠΔΔ, τους Οργανισμούς Δημοσίου Δικαίου και τους ΟΤΑ όλης της Χώρας.

`Αρθρο 2ο
Βασικοί μισθοί και ημερομίσθια

Τα κατώτατα όρια των βασικών μισθών και των ημερομισθίων των εργαζομένων που υπάγονται στην παρούσα αυξάνονται από 1-1-2002 κατά ποσοστό 2,9% και διαμορφώνονται, στρογγυλοποιούμενοι σε ΕΥΡΩ ως εξής:

α) Μαθητευόμενοι ηλεκτροτεχνίτες - περιελεγκτές και βοηθοί κάτοχοι ή όχι αδείας λαμβάνουν το κάθε φορά προσδιοριζόμενο σύνολο αποδοχών ανειδικεύτου εργάτη της ΕΓΣΣΕ, αναλόγως των ετών υπηρεσίας τους και της οικογενειακής τους καταστάσεως.

β) Οι βοηθοί κάτοχοι αδείας βοηθού ηλεκτροτεχνίτη μετά την συμπλήρωση οκτώ (8) ετών υπηρεσίας σε οποιοδήποτε εργοδότη του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ, των Οργανισμών Δημοσίου Δικαίου και των ΟΤΑ θεωρούνται ηλεκτροτεχνίτες και λαμβάνουν τις αποδοχές αυτών ανεξαρτήτως της υπάρξεως ή όχι θέσεως ηλεκτροτεχνίτη στην συγκεκριμένη Υπηρεσία.

γ) Οι κάτοχοι αδείας ηλεκτροτεχνίτη και οι ραδιοτεχνίτες ραδιοηλεκτροτεχνίτες απόφοιτοι κατωτέρων επαγγελματικών σχολών, λαμβάνουν βασικό μισθό από 1-1-02 352,00 ΕΥΡΩ.

δ) Οι κάτοχοι αδείας αρχιτεχνίτη λαμβάνουν βασικό μισθό από 1-1-02, 366,00 ΕΥΡΩ

ε) Οι κάτοχοι αδείας ηλεκτροτεχνίτη - εργοδηγού λαμβάνουν βασικό μισθό από 1-1-02 388,00 ΕΥΡΩ.

στ) Οι ηλεκτροτεχνίτες που είναι κάτοχοι αδείας ή πτυχίου επιβλέψεως και θέσεως ή αδείας εγκαταστάτη-συντηρητή καθώς και οι ραδιοτεχνίτες και ραδιοηλεκτρολόγοι απόφοιτοι μέσων επαγγελματικών σχολών λαμβάνουν βασικό μισθό από 1-1-02 398,00 ΕΥΡΩ.

`Αρθρο 3ο
Επιδόματα

Οι παραπάνω βασικοί μισθοί των ηλεκτροτεχνιτών, ραδιοτεχνιτών ραδιοηλεκτρολόγων, αρχιτεχνίτων, εργοδηγών και πτυχιούχων επιβλέψεως ή εγκαταστατών - συντηρητών προσαυξάνονται με τα παρακάτω επιδόματα:

α) Δέκα τριετιών σε ποσοστό 10 % για την πρώτη και δεύτερη τριετία και 5% για τις υπόλοιπες οκτώ (8) τριετίες του χρόνου υπολογιζόμενου για μεν τους ηλεκτροτεχνίτες από της εισόδου τους στον ηλεκτροτεχνικό κλάδο για δε τους ραδιοτεχνίτες - ραδιοηλεκτρολόγους από της ημερομηνίας της πρώτης ασκήσεως καθηκόντων της ειδικότητας αυτής σε οποιοδήποτε εργοδότη που θα αποδεικνύεται από τα σχετικά πιστοποιητικά προϋπηρεσίας.

β) Επί των παραπάνω βασικών μισθών προσαυξημένων με το τυχόν επίδομα τριετιών, χορηγείται επίδομα συζύγου σε ποσοστό 10% και επίδομα τέκνων σε ποσοστό 5% για κάθε τέκνο. Το επιδόματα αυτά χορηγούνται εις ολόκληρο στους εργαζομένους ανεξαρτήτως του φύλου τους.

Το επίδομα τέκνων χορηγείται μέχρις της συμπληρώσεως για μεν τα άρρενα του 18ου έτους της ηλικίας τους για δε τα θήλεα ανεξαρτήτως ηλικίας εφόσον όμως αυτά (θήλεα) παραμένουν άγαμα.

Σε περίπτωση που τα τέκνα, άρρενα και θήλεα, σπουδάζουν σε οποιαδήποτε σχολή ανωτέρα ή ανωτάτη της ημεδαπής ή της αλλοδαπής η επιδότηση παρατείνεται τόσα χρόνια όσα απαιτούνται κατά σχολή για την ολοκλήρωση των βασικών σπουδών που αποδεικνύεται με βεβαίωση της οικείας σχολής.

Για τα ανάπηρα σωματικά ή πνευματικά τέκνα η αναπηρία των οποίων κρίθηκε οριστικά με απόφαση της αρμόδιας Β' θμιας Υγειονομικής Επιτροπής, το επίδομα τέκνων παρατείνεται για όσο χρόνο διαρκεί η αναπηρία.

γ) Στους ηλεκτροτεχνίτες κατόχους αδείας εργοδηγού ή αδείας επιβλέψεως ή εγκαταστάτη - συντηρητή, που έχουν συμπληρώσει δέκα έτη από την απόκτηση αυτής της αδείας και χρονικά αντίστοιχη πραγματική υπηρεσία στα καθήκοντα αυτά, χορηγείται από 1η Ιουλίου 2001 επίδομα υπευθυνότητας σε ποσοστό 5% που υπολογίζεται επί του βασικού τους μισθού όπως αυτός ισχύει κάθε φορά.

Το ίδιο επίδομα σε ποσοστό 5% επί τους βασικούς τους μισθούς και με τις ίδιες προϋποθέσεις χορηγείται από 1-1-2002 και:

α) στους αρχιτεχνίτες και

β) στους ηλεκτροτεχνίτες υπό την πρόσθετη προϋπόθεση ότι στην Υπηρεσιακή τους Μονάδα δεν απασχολείται αρχιτεχνίτης - ηλεκτρολόγος κλπ που δικαιούται το επίδομα αυτό κατά τα παραπάνω και παρέχει έτσι υπεύθυνα τις υπηρεσίας του ή η υπηρεσιακή τους μονάδα λειτουργεί σε ομάδες εργασίας (Βάρδιες) και ορίζεται ένας ηλεκτροτεχνίτης υπεύθυνος σε κάθε βάρδια, χωρίς την ταυτόχρονη παρουσία αρχιτεχνίτη, επιβλέποντος κλπ.

δ) Στους εργαζομένους που αναφέρονται στο άρθρο 2, παρ. β-στ οι οποίοι απασχολούνται στο Πολεμικό Ναυτικό και στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς και σε εργασίες της ειδικότητάς τους σε πλοία ή εν γένει πλωτά μέσα, υποβρύχια, συντήρηση, επισκευή και κατασκευή εξαρτημάτων αυτών είτε επί αυτών είτε σε συνεργεία επί ή υπό την γη, ανεξαρτήτως του χρόνου που εργάζονται σε αυτές τις συνθήκες, χορηγείται επίδομα ελλιμενισμένων μέσων σε ποσοστό 10%, υπολογιζόμενο επί των βασικών τους μισθών όπως αυτοί διαμορφώνονται κάθε φορά.

ε) Σε όλους τους μισθωτούς των περιπτώσεων του άρθρου 2, παρ. β-στ οι οποίοι εργάζονται σε ανθυγιεινούς χώρους ή χώρους ειδικών συνθηκών όπου χορηγούνταν, προ της ισχύος του Ν. 2470/97, επίδομα ανθυγιεινής εργασίας ή ειδικών συνθηκών στους λοιπούς εργαζομένους, θα χορηγείται το ίδιο επίδομα ανεξαρτήτως του χρόνου παραμονής τους στους χώρους αυτούς. Σε περίπτωση συρροής των παραπάνω επιδομάτων χορηγείται το ευνοϊκότερο για τους εργαζόμενους. Σε κάθε περίπτωση το επίδομα αυτό δεν μπορεί να είναι κατώτερο σε ποσό από αυτό που ελάμβανε ο μισθωτός κατά την 31.12.1996 ούτε σε ποσοστό μικρότερο του 10% επί του βασικού του μισθού, όπως διαμορφώνεται κάθε φορά.

ζ) Όσοι εργαζόμενοι λαμβάνουν από τα αναφερόμενα στην παρούσα και άλλα επιδόματα (επικινδύνου εργασίας κλπ) που καθορίζονται με άλλες διατάξεις θα συνεχίσουν να τα λαμβάνουν. Το χορηγούμενο με βάση την Δ.Α. 14/99 επίδομα επικινδύνου εργασίας ορίζεται σε ποσοστό 20%, υπολογίζεται δε στο σύνολο των αποδοχών που λαμβάνει ο δικαιούχος εργαζόμενος.

η) Σε όλους τους μισθωτούς των περιπτώσεων του άρθρου 2, παρ β-στ χορηγείται, επίσης, η ειδική αποζημίωση του άρθρου 7 του Ν.2019/92, η οποία ονομάσθηκε ειδικό επίδομα με τις διατάξεις της παρ.8 του άρθρου 41 του Ν.2065/92.

θ) Στους ηλεκτροτεχνίτες ανεξαρτήτως ειδικότητος και κατηγορίας που εργάζονται στο Πολεμικό Ναυτικό, λόγω των ειδικών συνθηκών εργασίας τους χορηγείται ειδικό επίδομα κλιμακούμενο ανά έτος ως εξής:

Από 1-1-2002 117,39 ΕΥΡΩ

Από 1-1-2003 234,78 ΕΥΡΩ

Από 1-1-2004 352,17 ΕΥΡΩ

Από 1-1-2005 469,55 ΕΥΡΩ και

Από 1-1-2006 σε 557,59 ΕΥΡΩ.

ι) Στους υπαγόμενους στην απόφαση αυτή που απασχολούνται σε δημόσια νοσοκομεία ή σε νοσοκομεία που ανήκουν σε ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ, καθώς και στις ανώτερες σχολές επισκεπτριών και αδελφών νοσοκόμων χορηγείται το ίδιο νοσοκομειακό επίδομα που χορηγείται στους λοιπούς εργαζομένους στους χώρους των νοσοκομείων κλπ.

`Αρθρο 4ο
Προϋπηρεσία

Η προϋπηρεσία των μαθητευομένων, βοηθών, ηλεκτροτεχνιτών, ραδιοτεχνιτών, ραδιοηλεκτροτεχνιτών, αρχιτεχνιτών, εργοδηγών, πτυχιούχων επιβλέψεως, αποδεικνύεται με πιστοποιητικά των εργοδοτών που απασχόλησαν αυτούς, θεωρημένα από την πρωτοβάθμια επαγγελματική οργάνωση των μισθωτών, εφόσον υπάρχει, άλλως από την Ομοσπονδία Ηλεκτροτεχνιτών Ελλάδος.

`Αρθρο 5ο
`Αδεια γάμου

Εργαζόμενοι οι οποίοι συνάπτουν γάμο, δικαιούνται αδείας πέντε (5) εργασίμων ημερών με αποδοχές, η οποία δεν συμψηφίζεται με την κανονική άδεια του ΑΝ 539/45.

`Αρθρο 6ο
`Αδεια λόγω γεννήσεως τέκνου ή τέκνων

Σε περίπτωση γεννήσεως τέκνου ή τέκνων, ο πατέρας δικαιούται δύο ημέρες άδεια με αποδοχές.

`Αρθρο 7ο
`Αδεια λόγω θανάτου

Σε περίπτωση θανάτου συγγενούς Α' ή Β' βαθμού, οι εργαζόμενοι που υπάγονται στην παρούσα δικαιούνται άδεια δύο (2) ημερών με αποδοχές. Η άδεια αυτή δεν συμψηφίζεται με την κανονική άδεια, την άδεια γάμου ή γεννήσεως τέκνου που προβλέπονται από την παρούσα ή από την κειμένη νομοθεσία και από προηγούμενες συλλογικές ρυθμίσεις.

`Αρθρο 8ο
Πρόσθετη άδεια αναπαύσεως

Στους υπαγόμενους στην παρούσα μισθωτούς που έχουν συμπληρώσει 10 έτη υπηρεσίας στην Υπηρεσία που εργάζονται ή 12 έτη σε οποιαδήποτε εργασία του Ιδιωτικού ή του Δημόσιου τομέα, με οποιαδήποτε ειδικότητα, χορηγείται πρόσθετη άδεια αναπαύσεως τριών (3) μεν ημερών, εάν εργάζονται πενθήμερο, τεσσάρων (4) δε ημερών εάν εργάζονται εξαήμερο.

`Αρθρο 9ο
Πριμ παραγωγικότητας

Ποσά που καταβάλλονται με βάση τις όμοιες ρυθμίσεις των προηγουμένων ετών με τη μορφή πριμ παραγωγικότητας ή επιδόματος ευθύνης ή με συναφή μορφή και ονομασία στους εργαζομένους που υπάγονται στις διατάξεις της αποφάσεως αυτής, εξακολουθούν να καταβάλλονται με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που καταβάλλονται αυτά στους εργαζομένους των λοιπών ειδικοτήτων της Υπηρεσίας τους. Ειδικά για το προσωπικό του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης (ΥΠΕΘΑ) που υπάγεται στην παρούσα, θα ισχύουν οι εκάστοτε κοινές υπουργικές αποφάσεις για τη χορήγηση του οικονομικού κινήτρου παραγωγικότητας στους υπαλλήλους του ΥΠΕΘΑ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.

`Αρθρο 10ο
Επίδομα τροφής

Στους ηλεκτροτεχνίτες ανεξαρτήτως κατηγορίας και ειδικότητας που υπάγονται στην απόφαση αυτή που χορηγούνταν μέχρι το τέλος του έτους 1999 επίδομα τροφής με βάση οποιαδήποτε διάταξη νόμου, ΣΣΕ, ΔΑ κλπ, εξακολουθεί να χορηγείται αυτό και σε ποσό 29,50 ΕΥΡΩ.

`Αρθρο 11ο
Ατομικά μέσα προστασίας της υγείας των εργαζομένων

1. Σε όλους τους υπαγόμενους στην παρούσα εφόσον εργάζονται σε χώρους ανθυγιεινούς δηλαδή χρησιμοποιούν οξέα, εργάζονται στη φόρτιση μπαταριών, στην τήξη μολύβδου, σε υπόγειες στοές μεταλλείων κλπ χορηγούνται ημερησίως αποκλειστικά σε είδος 640 γραμ. γάλακτος, απαγορευμένης της καταβολής του αντιτίμου αυτού.

2. Στους υπαγόμενους στην παρούσα μισθωτούς, από τον βοηθό και πάνω, χορηγούνται κατ' έτος για τις ανάγκες της εργασίας 2 φόρμες εργασίας, 1 ζευγάρι υποδήματα από βακέτα και καττύματα από ελαστικό, 1 ζευγάρι ελαστικά γάντια, καθώς και ένας επενδύτης.

`Αρθρο 12ο

Οι υπαγόμενοι στην παρούσα ηλεκτροτεχνίτες απασχολούνται στις εργασίες που επιτρέπονται από την άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος που χορηγεί το ΥΒΕΤ.

`Αρθρο 13ο
Διατήρηση διατάξεων

1. Όσες διατάξεις της ΔΑ 14/2001 και των προηγουμένων διαιτητικών αποφάσεων ή συλλογικών συμβάσεων που αφορούν στους όρους αμοιβής και εργασίας των υπαγομένων στην παρούσα μισθωτών δεν καταργούνται ή τροποποιούνται ρητώς με την παρούσα εξακολουθούν να ισχύουν.

2. Αποδοχές ανώτερες στο σύνολό τους από αυτές που καθορίζει η παρούσα ή ευνοϊκότεροι όροι εργασίας που προβλέπονται από νόμους, διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις, εσωτερικούς κανονισμούς, έθιμα ή ατομικές συμβάσεις εργασίας δεν θίγονται από τις διατάξεις της παρούσας.

`Αρθρο 14ο
Ισχύς

Η ισχύς της αποφάσεως αυτής αρχίζει από την 1/1/2002.

Η απόφαση αυτή να κοινοποιηθεί στα ενδιαφερόμενα μέρη για εκτέλεση.