Απόφ. 33/2002 (25/07/2002)

«Για τη ρύθμιση των όρων αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων που αποτελούν το τεχνικό, οικονομικό και διοικητικό προσωπικό των Τεχνικών, Μελετητικών και Εργοληπτικών επιχειρήσεων - μελών της Πανελλήνιας Ένωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Π.Ε.Σ.Ε.Δ.Ε) σε όλη τη χώρα»

Αθήνα, 25 Ιουλίου 2002

Αρ. Πρωτ. :1642

Προς:

1. Σύλλογο Τεχνικών Υπαλλήλων Ελλάδος (Σ.Τ.Υ.Ε.), Γ' Σεπτεμβρίου 48 β',

104 33 Αθήνα

2. Πανελλήνια Ένωση Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων,

Θεμιστοκλέους 4, 106 78 Αθήνα

ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

33/2002

«Για τη ρύθμιση των όρων αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων που αποτελούν το τεχνικό, οικονομικό και διοικητικό προσωπικό των Τεχνικών, Μελετητικών και Εργοληπτικών επιχειρήσεων - μελών της Πανελλήνιας Ένωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Π.Ε.Σ.Ε.Δ.Ε) σε όλη τη χώρα»

Διαιτητής: Βασιλική Ν. ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

1. Με την υπ' αρ. πρωτ. 036/28-6-02 αίτηση του, ο Σύλλογος Τεχνικών Υπαλλήλων

Ελλάδος (ΣΤΥΕ), νόμιμα εκπροσωπούμενος, ζήτησε την παροχή υπηρεσιών Διαιτησίας, επειδή η ενεχόμενη στην παρούσα συλλογική διαφορά εργοδοτική οργάνωση «Πανελλήνια Ένωση Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων» (ΠΕΣΕΔΕ) αρνήθηκε τη Μεσολάβηση ( άρθρο 16 παρ. 1, εδαφ. β Ν. 1876/90), όπως διαπιστώθηκε με την υπ' αρ. πρωτ. 195/20-6-2002 Έκθεση Μεσολάβησης του Μεσολαβητή κ. Ιωάννη ΤΟΥΤΖΙΑΡΑΚΗ, προκειμένου να υπάρξει και για το έτος 2002 ενιαία και ομοιόμορφη κλαδική συλλογική ρύθμιση για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων που αποτελούν το τεχνικό, οικονομικό και διοικητικό προσωπικό των Τεχνικών, Μελετητικών και Εργοληπτικών επιχειρήσεων όλης της χώρας.

2. Σύμφωνα με τα οριζόμενα από το άρθρο 16 του Ν. 1876/90 και από τον Κανονισμό Καταστάσεως Μεσολαβητών - Διαιτητών, στις 9-7-2002 η Βασιλική ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ επιλέχθηκα με κλήρωση Διαιτητής, προκειμένου να επιλύσω την ανωτέρω συλλογική διαφορά εργασίας.

3. Στις 15-7-2002 ανέλαβα τα καθήκοντα μου. Προκειμένου να εξετάσω τις εκατέρωθεν απόψεις και να καταλήξω στην Απόφαση μου, κάλεσα εγγράφως τα μέρη σε κοινή συνάντηση στις 19-7-2002.

4. Στις 19-7-2002 πραγματοποιήθηκε η κοινή συνάντηση,στην οποία προσήλθε η νόμιμα εξουσιοδοτημένη εκπρόσωπος της εργατικής πλευράς (ΣΤΥΕ). Εκπρόσωποι της εργοδοτικής πλευράς (ΠΕΣΕΔΕ) δεν προσήλθαν, παρ' ότι προσεκλήθησαν νομίμως και εγγράφως.

5. Το αντικείμενο της συλλογικής διαφοράς αφορά στη μη υπογραφή, από την εδώ ενεχόμενη εργοδοτική οργάνωση, της κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας έτους 2002, η οποία συμφωνήθηκε μεταξύ του ΣΤΥΕ και των λοιπών 6 εργοδοτικών οργανώσεων του κλάδου την 20-5-2002 και ήδη κατατέθηκε στο Υπουργείο Εργασίας (Π.Κ. 23/22-5-2002), μαζί με τα αναφερόμενα σε αυτήν παραρτήματα (Κωδικοποίηση ρυθμίσεων και Μισθολόγια).

6. Η παρούσα στη συνάντηση της 19-7-2002 εκπρόσωπος της εργατικής πλευράς εξέθεσε διεξοδικά τις απόψεις και τα επιχειρήματα του ΣΤΥΕ για την υπό κρίση συλλογική διαφορά, ενέκρινε δε παράταση της προθεσμίας έκδοσης της Διαιτητικής Απόφασης μέχρι και την 29η Ιουλίου 2002, προκειμένου να σταθμίσω κατάλληλα τα ­δεδομένα και να διαμορφώσω την Απόφαση μου, σύμφωνα με το Νόμο.

ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ, ΑΦΟΥ:

• ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑ την αποτυχία των απευθείας διαπραγματεύσεων και της

Μεσολάβησης για την κατάρτιση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 13, 14 και 15 του Ν. 1876/90,

• ΜΕΛΕΤΗΣΑ όλα τα πορίσματα, έγγραφα, εξουσιοδοτήσεις, στοιχεία και πρακτικά που συγκεντρώθηκαν κατά το στάδιο της Μεσολάβησης και της Διαιτησίας και

• ΈΛΑΒΑ ΥΠ' ΟΨΙΝ τα ακόλουθα :

α. Την υπ' αριθ. 96/21-5-2002 αίτηση του ΣΤΥΕ προς τον Ο.ΜΕ.Δ, για παροχή υπηρεσιών Μεσολάβησης. Σε αυτήν δηλώνεται ότι ήδη υπεγράφη κλαδική ΣΣΕ για το έτος 2002 με τις λοιπές 6 εργοδοτικές οργανώσεις, πλην της ΠΕΣΕΔΕ, παρά το γεγονός ότι η οργάνωση αυτή νομίμως προσεκλήθη και συμμετείχε στις σχετικές απευθείας διαπραγματεύσεις, που κατέληξαν στην υπογραφή της από 20-5-2002 κλαδικής ΣΣΕ.

β. Τις διατάξεις της από 20-5-2002 ΣΣΕ, που συνάφθηκε μεταξύ του ΣΤΥΕ και των εργοδοτικών οργανώσεων του κλάδου

• Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιριών Η' Τάξεως (Σ.Τ.Ε.Η' Τ),

• Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ανωνύμων Τεχνικών Εταιριών (.Σ.Α.Τ.Ε.),

• Σύνδεσμος Ελληνικών Γραφείων Μελετών (Σ.Ε.Γ.Μ.),

• Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Π.Ε.Δ.Μ.Ε.Δ.Ε.),

• Ένωση Κατασκευαστών Κτιρίων Ελλάδος (Ε.Κ.Κ.Ε.),

• Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανολόγων Ηλεκτρολόγων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Π.Ε.Δ.Μ.Η.Ε.Δ.Ε)

γ. Την υπ' αριθ. 18/2000 Δ.Α , καθώς και τις λοιπές προηγούμενες συλλογικές ρυθμίσεις, που αφορούν στους όρους αμοιβής και εργασίας των μισθωτών του κλάδου, οι οποίες καταλαμβάνουν και την εδώ ενεχόμενη εργοδοτική οργάνωση.

δ. Την από 17-1-2002 Πρόσκληση για διαπραγμάτευση -καταγγελία της υπ? αριθ. 18/2000 Δ.Α από την εργατική πλευρά, τις διεκδικήσεις και τα περί αυτών επιχειρήματα που αναφέρονται σε αυτήν.

ε. Την υπ' αριθ. πρωτ. 195/20-6-2002 Έκθεση Μεσολάβησης του Μεσολαβητή κ. Ιωάννη Τουτζιαράκη και το με αρ. πρωτ. 1345/ 26-6-2002 έγγραφο άρνησης Μεσολάβησης που απεστάλη από τον ΟΜΕΔ στα μέρη, σύμφωνα με το οποίο η διαδικασία της Μεσολάβησης τερματίσθηκε με διαπίστωση άρνησης της ΠΕΣΕΔΕ.

στ. Τις θέσεις της εργατικής πλευράς, όπως αυτές αναπτύχθηκαν στη συνάντηση διαιτησίας της 19-7-2002 και καταγράφηκαν περιληπτικά στο οικείο Πρακτικό Διαιτησίας.

Ειδικότερα, η εκπρόσωπος της εργατικής πλευράς υποστήριξε ότι:

- τα αιτήματα του ΣΤΥΕ είναι εύλογα και νόμιμα

- νομίμως προσέφυγε στη Διαιτησία μετά από την άρνηση Μεσολάβησης της εργοδοτικής πλευράς που ενέχεται στην παρούσα συλλογική διαφορά και τη γενικότερη άρνηση της να συμπράξει στη ΣΣΕ που υπέγραψαν οι λοιποί εργοδοτικοί φορείς του κλάδου

- πρέπει να υπάρξει ενιαία και ταυτόσημη ρύθμιση για όλους τους εργαζόμενους του κλάδου, επομένως πρέπει να ισχύσουν και για την εδώ εγκαλούμενη ΠΕΣΕΔΕ όλες οι διατάξεις που περιέχονται στην από 20-5-2002 ΣΣΕ (Π.Κ. 23/22-5-2002), συμπεριλαμβανομένης της πλήρους αναδρομικότητας. Σε διαφορετική περίπτωση, η εδώ ενεχόμενη εργοδοτική πλευρά θα επιβραβευθεί για τη μη καλόπιστη στάση της στις συλλογικές διαπραγματεύσεις και στη Μεσολάβηση, σε βάρος των μελών του ΣΤΥΕ που απασχολούνται στις επιχειρήσεις-μέλη της και σε βάρος εκείνων των επιχειρήσεων του κλάδου που είναι μέλη των εργοδοτικών οργανώσεων που συνέπραξαν στην από 20-5-2002 ΣΣΕ.

- η από 20-5-2002 κλαδική ΣΣΕ δεσμεύει μόνο τα μέλη των εκεί συμβαλλομένων συνδικαλιστικών και εργοδοτικών οργανώσεων, η δε επέκταση της (κήρυξη υποχρεωτικής) στους εργαζόμενους-μέλη του ΣΤΥΕ που θα απασχολούντο στις επιχειρήσεις-μέλη της εδώ εγκαλούμενης εργοδοτικής οργάνωσης, θα είχε ως συνέπεια την απώλεια αναδρομικότητας των αυξήσεων που συμφώνησε η συντριπτική πλειοψηφία των εργοδοτικών οργανώσεων του κλάδου, επομένως και πάλι θα απέβαινε σε βάρος των εργαζομένων

-κατόπιν αυτών, ο ΣΤΥΕ ζητεί την έκδοση Δ.Α. που να δεσμεύει την ΠΕΣΕΔΕ με διατάξεις ταυτόσημες εκείνων της από 20-5-2002 ΣΣΕ, επικαλούμενος την αρχή της ενότητας των ρυθμίσεων και επιπλέον τον ειδικό λόγο να ισχύσουν όλες οι διατάξεις της Δ.Α. από την 1-1-2002, ακριβώς όπως προβλέπεται και στη συναφθείσα και δεσμεύουσα τις λοιπές εργοδοτικές οργανώσεις του κλάδου και τις επιχειρήσεις-μέλη τους, κλαδική ΣΣΕ.

Όπως, ήδη επισημάνθηκε, εκπρόσωποι της εργοδοτικής οργάνωσης ΠΕΣΕΔΕ δεν προσήλθαν και δεν εξέθεσαν τις απόψεις τους στη Διαιτησία, καίτοι προσεκλήθησαν εγγράφως και νομίμως προς τούτο.

Με βάση τα ανωτέρω και επειδή,

- οι συμβαλλόμενες στην από 20-5-2002 ΣΣΕ εργοδοτικές οργανώσεις καλύπτουν τον κύριο όγκο της υπό συζήτηση κατηγορίας μισθωτών και των αντίστοιχων επιχειρήσεων του κλάδου,

- κατά τη φάση της Διαιτησίας δεν προέκυψε ότι συντρέχουν ειδικοί λόγοι ώστε να ισχύσουν ρυθμίσεις διαφορετικές από εκείνες που ήδη συμφωνήθηκαν από την πλειοψηφία της εργοδοτικής πλευράςκαι αποτυπώθηκαν στις διατάξεις της από 20-5-2002 κλαδικής ΣΣΕ, η κωδικοποίηση του άρθρου 6 της από 20-5-2002 κλαδικής ΣΣΕ δεν περιέχει πλήρη καταγραφή των επιδομάτων για κάθε κατηγορία μισθωτών που υπάγονται στην παρούσα, αλλά παραπέμπει και σε προηγούμενες συλλογικές ρυθμίσεις

- το αίτημα της εργατικής πλευράς να υπάρξει ενιαία και ταυτόσημη ρύθμιση των ελάχιστων όρων αμοιβής και εργασίας των μισθωτών του κλάδου είναι εύλογο και νόμιμο,

- οι ισχυρισμοί και τα επιχειρήματα που η εργατική πλευρά κατέθεσε στη Διαιτησία κρίνονται βάσιμοι, ενώ δεν υπήρξε παρουσία, συμμετοχή ή και οποιαδήποτε αμφισβήτηση τους από την ενεχόμενη στην παρούσα συλλογική διαφορά εργοδοτική οργάνωση,

- τέλος, σε συνδυασμό με τα οριζόμενα από την Α.Π. 223/2001 ως προς το χρόνο έναρξης ισχύος της Δ.Α. συντρέχουν ειδικοί και βάσιμοι λόγοι ώστε η έναρξη ισχύος της παρούσας Απόφασης να είναι ίδια με εκείνη που συμφωνήθηκε με την από 20-5-2002 ΣΣΕ, δηλαδή από την 1-1-2002, τόσο για το σύνολο όσο και για τις επιμέρους διατάξεις της,

Για τους λόγους αυτούς,

επιλύοντας τη συλλογική διαφορά εργασίας που δημιουργήθηκε μεταξύ αφ' ενός

- του Συλλόγου Τεχνικών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΣΤΥΕ),

- της εργοδοτικής οργάνωσης «Πανελλήνια Ένωση Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων» (ΠΕΣΕΔΕ)

αφ' ετέρου, και που αφορά στους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων, που αποτελούν το τεχνικό, οικονομικό και διοικητικό προσωπικό των Τεχνικών, Μελετητικών και Εργοληπτικών επιχειρήσεων- μελών της Πανελλήνιας Ένωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΣΕΔΕ) όλης της χώρας,

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ;

`Αρθρο 1

Πεδίο Ισχύος

Στις διατάξεις αυτής της Απόφασης υπάγονται οι εργαζόμενοι, που αποτελούν το τεχνικό, οικονομικό και διοικητικό προσωπικό των Τεχνικών, Μελετητικών και εργοληπτικών επιχειρήσεων- μελών της Πανελλήνιας Ένωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΣΕΔΕ) όλης της χώρας, των ακολούθων ειδικοτήτων:

Α. Διπλωματούχοι Μηχανικοί Π.Ε., όλων των ειδικοτήτων, κάτοχοι πτυχίου αναγνωρισμένης Ανωτάτης Σχολής του εσωτερικού ή του εξωτερικού, με αναγνωρισμένη ισοτιμία του διπλώματος σχολής εξωτερικού από το ΔΙΚΑΤΣΑ.

Β. Γεωλόγοι Π. Ε.

Γ. Πτυχιούχοι Μηχανικοί Τ.Ε.Ι. όλων των ειδικοτήτων, κάτοχοι πτυχίου ανωτέρων σχολών τριετούς τουλάχιστον φοίτησης εσωτερικού ή εξωτερικού με τίτλο ισοτιμίας.

Δ. Εργοδηγοί - Σχεδιαστές Δομικών Έργων, Τοπογράφοι, Μηχανολόγοι, Ναυπηγοί.

1. Πτυχιούχοι τεχνικών σχολών Μ.Ε., απόφοιτοι Ι.Ε.Κ. και απόφοιτοι Τεχνικών Επαγγελματικών Λυκείων.

2. Εμπειροτέχνες όλων των παραπάνω ειδικοτήτων.

Ε. Λογιστές και Βοηθοί Λογιστών .

ΣΤ. Διοικητικό Προσωπικό (Γραμματείς Προσωπικό Η/Υ, Υπάλληλοι Γραφείου, Αποθηκάριοι, Κλητήρες, Εισπράκτορες).

Ζ. Φύλακες Νυχτοφύλακες, θυρωροί.

Η. Καθαριστές, Καθαρίστριες.

Θ. Οδηγοί Αυτοκινήτων.

Η παρούσα εφαρμόζεται μόνο για τα μέλη του Συλλόγου Τεχνικών Υπαλλήλων Ελλάδος, των οποίων η ιδιότητα του μέλους πιστοποιείται με την προσκόμιση στον εργοδότη σχετικής βεβαίωσης που εκδίδεται από το Σύλλογο.

`Αρθρο 2

Αυξήσεις Βασικών Μισθών

Τα κατώτατα όρια των βασικών μισθών και ημερομισθίων των εργαζομένων που υπάγονται στην παρούσα, όπως έχουν διαμορφωθεί την 31.12.2001, με βάση τις προηγούμενες συλλογικές ρυθμίσεις, αυξάνονται από 1/1/2002 σε ποσοστό 6 %, συμπεριλαμβανομένου και του διορθωτικού ποσού που προβλεπόταν στην Δ.Α. 18/2000 για την υπέρβαση του τιμάριθμου για το 2001.

`Αρθρο 3

Μισθολογικά θέματα ειδικοτήτων .

1. Προστίθενται δύο μισθολογικά κλιμάκια για τους Μηχανικούς Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) μεταξύ των 27 - 30 και 30 - 33 ετών υπηρεσίας. Τοιουτοτρόπως η μισθολογική κλίμακα στις 31/12/2001 θα διαμορφωθεί ως ακολούθως: Μισθολογικό κλιμάκιο 24 - 27 βασικός μισθός 453.311 δρχ. ή 1330,33 Ευρώ (ως έχει). Μισθολογικό κλιμάκιο 27 - 30 βασικός μισθός 456.191 δρχ. ή 1338.79 Ευρώ. Μισθολογικό κλιμάκιο 30 - 33 βασικός μισθός 459.071 δρχ. ή 1347,24 Ευρώ. Μισθολογικό κλιμάκιο 33 - 35 βασικός μισθός 460.991 δρχ. ή 1352,87 Ευρώ (ως έχει).

2. Εξομοίωση των μισθολογικών κλιμακίων των Γεωλόγων Π.Ε. με τους Μηχανικούς Π.Ε. σύμφωνα με τις τροποποιήσεις της Δ.Α. 18/2000 και της προηγούμενης παραγράφου.

3. Λογιστές και βοηθοί που έχουν συμπληρώσει 6 χρόνια υπηρεσίας σε οποιοδήποτε εργοδότη και είναι:

α) Κάτοχοι τίτλου σπουδών επιπέδου MASTER ή αντίστοιχου τίτλου σχετικού με το αντικείμενο απασχόλησης του, εντάσσονται στο αμέσως επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο από της συμπληρώσεως του 6ου έτους υπηρεσίας από εκείνο στο οποίο θα εντάσσονταν με βάση τα έτη υπηρεσίας τους.

β) Κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος σχετικού με το αντικείμενο απασχόλησης του από της συμπληρώσεως του 6ου έτους υπηρεσίας εντάσσονται στο μεθεπόμενο μισθολογικό κλιμάκιο, από εκείνο στο οποίο θα εντάσσονταν με βάση τα έτη υπηρεσίας τους.

γ) Μισθολογική ένταξη βοηθών Λογιστών αποφοίτων Ι.Ε.Κ. Βοηθοί Λογιστές που είναι κάτοχοι πτυχίου αναγνωρισμένων από το κράτος Ι.Ε.Κ. τμήματος Λογιστικής διετούς φοιτήσεως, εντάσσονται στο αμέσως επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο από εκείνο που θα εντάσσονταν με βάση τα έτη υπηρεσίας ή προϋπηρεσίας τους και μέχρι εξαντλήσεως της κλίμακας των ετών υπηρεσίας ή προϋπηρεσίας τους. Προκειμένου για τους βοηθούς Λογιστές που υπηρετούν ήδη σε εργοδότη και λαμβάνουν πτυχίο των παραπάνω σχολών, εντάσσονται στο επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο από της καταθέσεως του πτυχίου τους στην επιχείρηση.

4. Προστίθενται δύο μισθολογικά κλιμάκια για τους Φύλακες - Νυχτοφύλακες Θυρωρούς μεταξύ των 15 - 35 ετών προϋπηρεσίας. Τοιουτοτρόπως η μισθολογική κλίμακα στις 31/12/2001 θα διαμορφωθεί ως ακολούθως: Μισθολογικό κλιμάκιο15 -20, βασικός μισθός 283.077 δρχ. ή 830,75 Ευρώ (νέο). Μισθολογικό κλιμάκιο 20 -25, βασικός μισθός 293.227 δρχ. ή 860,53 Ευρώ (ως έχει). Μισθολογικό κλιμάκιο 25 - 30, βασικός μισθός 303.095 δρχ. 889,49 Ευρώ (νέο). Μισθολογικό κλιμάκιο 30 -35, βασικός μισθός 312.964 δρχ. ή 918,46 Ευρώ (ως έχει).

5. Προστίθενται δύο μισθολογικά κλιμάκια για τους Καθαριστές - Καθαρίστριες μεταξύ των ετών 12 - 20. Τοιουτοτρόπως η μισθολογική κλίμακα στις 31/12/2001 θα διαμορφωθεί ως ακολούθως: Μισθολογικό κλιμάκιο 12 - 15, βασικό ημερομίσθιο 8.830 δρχ. ή 25,91 Ευρώ (νέο). Μισθολογικό κλιμάκιο 15 - 18 βασικό ημερομίσθιο 8.971 δρχ. ή 26,33 Ευρώ (νέο). Μισθολογικό κλιμάκιο 18 - 20 βασικό ημερομίσθιο 9.067 δρχ. 26,61 Ευρώ (ως έχει).

`Αρθρο 4

Επιδόματα

1. Επίδομα επιβλέποντος έργου για τους Πτυχιούχους Εργοδηγούς στους οποίους έχουν υπευθυνότητα επίβλεψης, συντονισμού ή διοίκησης προσωπικού χορηγείται επίδομα 5%. Το επίδομα αυτό χορηγείται σε έναν Πτυχιούχο Εργοδηγό ανά εργοτάξιο και εφόσον έχει την επίβλεψη 100 τουλάχιστον ατόμων.

2. Στα Λογιστήρια των επιχείρησης που απασχολούν προσωπικό μέχρι δύο (2) άτομα, συμπεριλαμβανομένου και του προϊσταμένου χορηγείται στον προϊστάμενο η τον υπεύθυνο του Λογιστηρίου που έχει την ευθύνη του λογιστικού τμήματος ολόκληρης της επιχείρησης, επίδομα σε ποσοστό 5% επί του εκάστοτε βασικού μισθού του κλιμακίου τους.

`Αρθρο 5

Κωδικοποίηση προηγούμενων ρυθμίσεων

Στην παρούσα ενσωματώνεται ως παράρτημα και ισχύει ομοίως η κωδικοποίηση των προηγουμένων ρυθμίσεων του άρθρου 6 της από 20-5-2002 κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (Π.Κ. 23/22-5-2002).

`Αρθρο 6

Μισθολόγια

Ισχύουν τα μισθολόγια όλων των ειδικοτήτων, όπως αυτά απορρέουν από την κωδικοποίηση του άρθρου 6 της από 20-5-2002 κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και από τις προηγούμενες συλλογικές ρυθμίσεις για κάθε κατηγορία μισθωτών που υπάγονται στην παρούσα.

`Αρθρο 7

Διατηρούμενες διατάξεις

1. Όλα τα επιδόματα που ισχύουν διατηρούνται και υπολογίζονται επί των νέων βασικών μισθών και ημερομισθίων του κλιμακίου, στο οποίο ανήκει κάθε εργαζόμενος ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας ή προϋπηρεσίας του, όπως ισχύει στις προηγούμενες ΣΣΕ ή ΔΑ.

2. Αποδοχές ανώτερες στο σύνολο τους από αυτές που καθορίζει η παρούσα Απόφαση ή ευνοϊκότεροι όροι εργασίας που προβλέπονται από νόμους, διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις εσωτερικούς κανονισμούς, έθιμα ή ατομικές συμβάσεις εργασίας, δεν θίγονται από τις διατάξεις της παρούσας.

3. Κατά τα λοιπά εξακολουθούν να ισχύουν οι όροι της 18/2000 Δ.Α. και όλων των προηγούμενων συλλογικών ρυθμίσεων, κατά το μέρος που δεν τροποποιούνται ή καταργούνται με την παρούσα.

`Αρθρο 8

Έναρξη ισχύος και διάρκεια

Η παρούσα Απόφαση ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2002.

Αθήνα, 25 Ιουλίου 2002