Απόφ. 35257/2009 (09/12/2009)

Κύρωση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των Πληρωμάτων των Ακτοπλοϊκών Φορτηγών Πλοίων M/S - Π/Κ -Ι/Φ μέχρι 500 κ.ο.χ., έτους 2009.

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Αρ. Φύλλου 2425
9 Δεκεμβρίου 2009

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ. 3525.7/01/2009
Κύρωση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των Πληρωμάτων των Ακτοπλοϊκών Φορτηγών Πλοίων M / S - Π/Κ -Ι/Φ μέχρι 500 κ.ο.χ., έτους 2009.

H ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) των άρθρων 1 παράγραφος 1 και 5 του Α.Ν. 3276/1944 «Περί Συλλογικών Συμβάσεων εν τη ναυτική εργασία», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα (Α΄ 24).

β) των άρθρων 4 παράγραφος 4 (γγ) και 12 του Π.Δ. 189/2009 «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων» (Α΄ 221).

2. Το αριθ.: 4509-5309/6-11-2009 κοινό έγγραφο της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Ακτοπλοϊκών Φορτηγών Πλοίων και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, με το οποίο υποβλήθηκε για κύρωση η από 22-10-2009 Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των Πληρωμάτων των Ακτοπλοϊκών Φορτηγών Πλοίων M/S-Π/Κ-Ι/Φ μέχρι 500 κ.ο.χ..

3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της Απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

1. Την κύρωση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των Πληρωμάτων των Ακτοπλοϊκών Φορτηγών Πλοίων M/S-Π/Κ-Ι/Φ μέχρι 500 κ.ο.χ., το κείμενο της οποίας υπογράφηκε την 22-10-2009 από τους νόμιμους εκπροσώπους: α) της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Ακτοπλοϊκών Φορτηγών Πλοίων και β) της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και κλαδικών οργανώσεων της δύναμής της, πλην του άρθρου 14 αυτής, το οποίο αντίκειται στην κείμενη νομοθεσία.

2. Η ισχύς της Συλλογικής Σύμβασης, η οποία κυρώνεται με την Απόφαση αυτή αρχίζει την 1η Ιανουαρίου 2009 και λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2009.

3. Η παρούσα με το κείμενο της κυρούμενης Συλλογικής Σύμβασης να δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πειραιάς, 30 Νοεμβρίου 2009
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΛΟΥΚΑ - ΤΑΡΣΙΤΣΑ ΚΑΤΣΕΛΗ

ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΠΛΟΙΩΝ M / S - Π/Κ - Ι/Φ ΜΕΧΡΙ 500 κ.ο.χ.

Εν Πειραιεί σήμερον την 22/10/2009 οι υπογεγραμμένοι αφ΄ ενός ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΡΟΓΛΟΥ, Πρόεδρος καί ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΡΟΥΣΤΑΛΛΗΣ Γενικός Γραμματέας της Επαγγελματικής Οργάνωσης που εδρεύει στον Πειραιά, με την επωνυμία "ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΠΛΟΙΩΝ" μέχρι 500 κοχ νομίμως προς τούτο εξουσιοδοτημένος και αφ΄ ετέρου

1. Γιάννης Χαλάς Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ)

2. Γεώργιος Βλάχος Πρόεδρος της Π.Ε. Πλοιάρχων ΕΝ

3. Σταύρος Πετρίδης Πρόεδρος της Π.Ε. Μηχανικών (ΜΕΚ) Ε.Ν.

4. Bασίλειος Παναγιωτόπουλος Πρόεδρος της Π.Ε. Πρ/κών Πλοιάρχων ΕΝ

5. Ιωάννης Νησωτάκης Πρόεδρος της Π.Ε. Ναυτών M/S,Π/Κ,F/B

νομίμως εξουσιοδοτημένοι προς τούτο συμφωνήσαμε, συναπεδέχθημεν και υπογράψαμε την παρούσα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των πληρωμάτων των Ακτοπλοϊκών Φορτηγών Πλοίων M/S, Π/Κ, Ι/Φ μέχρι 500 κοχ ανεξαρτήτως D.W.

Το μισθολόγιο και οι λοιποί όροι αμοιβής που προβλέπονται από την προηγούμενη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της 22 Σεπτεμβρίου 2008 καθορίζονται με την παρούσα Σ.Σ.Ε. από την 01/01/2009 ως ακολούθως.

ΑΡΘΡΟΝ 1
Μισθός Ενεργείας Πληρώματα M / S

1. Οι βασικοί μισθοί των πληρωμάτων των Ακτοπλοϊκών των Φορτηγών πλοίων (Μ/S) ολικής χωρητικότητας μέχρι 500 κοχ ανεξαρτήτως DW για πλόες μεταξύ των Ελληνικών λιμένων αυξάνονται κατά ποσοστό 3,50 % από 01/01/2009 - 31/12/2009 διαμορφούμενοι ως ακολούθως:

ΒΑΘΜΟΙ - ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
Α. Προσωπικό Καταστρώματος

Μισθός Ενέργειας + Κυριακές 22% EURO = ΒΑΣΙΚΟΣ ΜΙΣΘΟΣ
1. Πλοίαρχος πλοίου 251-500 κοχ 1.300,97 + 286,21 = 1.587,18
2. Υποπλοίαρχος πλοίου 251-500 κοχ 1.082,05 + 238,05 = 1.320,10
3. Υποπλοίαρχος (πτυχίου Κυβ.Α΄.) 1.062,01 + 233,64 = 1.295,65
4. Κυβερνήτης Πλοίου μέχρι 250 κοχ 1.054,47 + 231,98 = 1.286,45
5. Ναύκληρος 846,26 + 186,18 = 1.032,43
6. Ναύτης 837,52 + 184,26 = 1.021,78
7. Ναυτόπαις 802,18 + 176,48 = 978,66

Β. Προσωπικό Μηχανής

1. Α΄. Μηχανικός (Δίπλωμα Αξ/κού) 1.297,16 + 285,38 = 1.582,54
2. Β΄. Μηχανικός 1.082,05 + 238,05 = 1.320,10
3. Β΄. Μηχανικός (Πτυχ. Μηχανοδηγού Α΄.) 1.062,01 + 233,64 = 1.295,65
4. Μηχανοδηγός Α΄.ή Β΄. υπόλογος Μηχανής μέχρι 300 ΒΗΡ 1.054,47 + 231,98 = 1.286,45
5. Χειριστής Μηχανής 802,18 + 176,48 = 978,66
6. Δόκιμος Μηχανικός 802,18 + 176,48 = 978,66
7. Μαθητευόμενος Μηχανής 802,18 + 176,48 = 978,66

2. Πληρώματα Π/Κ & Ι/Φ

Οι βασικοί μισθοί των πληρωμάτων των Π/Κ& Ι/Φ της ΣΣΕ/2008 επίσης αυξάνονται κατά ποσοστό 3,50% από 01/01/2009 μέχρι 31/12/2009 διαμορφούμενοι ως ακολούθως:

Α. Προσωπικό Καταστρώματος

1. Κυβερνήτης πλοίου 151-500 κοχ 1.166,63 + 256,66 = 1.423,29
2. Κυβερνήτης πλοίου 81-151 κοχ 960,29 + 211,27 = 1,171,56
3. Κυβερνήτης πλοίου 25-80 κοχ 953.19 + 209,70 = 1,162,90
4. Κυβερνήτης πλοίου 25 κοχ 855,24 + 188,15 = 1.043,39
5. Ναύκληρος 802,18 + 176,48 = 978,66
6. Ναύτης 802,18 + 176,48 = 978,66

B. Προσωπικό Μηχανής:

1. Μηχανικός ΜΕΚ ως πρώτος 1,165,86 + 256,49 = 1.422,35
2. Μηχανικός ΜΕΚ ως δεύτερος 925,09 + 203,52 = 1.128,61
3. Μηχανοδηγός Α ΄.ή Β΄. τάξεως 870,12 + 191,43 = 1.061,55
4. Χειριστής 806,47 + 177,42 = 983,89
5. Καθαριστής 802,18 + 176,48 = 978,66

3. Οι μηνιαίος μισθός των ναυτικών που υπηρετούν στα πλοία, τα οποία εκτελούν πλόες μεταξύ λιμένων εσωτερικού και εξωτερικού ή μεταξύ λιμένων, εξωτερικού αποκλειστικά καθορίζεται με ιδιαίτερη συμφωνία που καταρτίζεται εγγράφως προ του απόπλου του πλοίου από Ελληνικό λιμένα μεταξύ του Πλοιάρχου ή άλλου εκπροσώπου του Πλοιοκτήτου και του ναυτικού ή της οικείας Επαγγελματικής Οργάνωσης των ναυτικών.

4. Στις περιπτώσεις όπου τα πλοία επεκτείνουν τους πλόες του εκτάκτως και προς λιμάνια του εξωτερικού καταβάλλεται αυξημένο μισθολόγιο κατά 15% του ως άνω αναφερομένου μισθού ενεργείας.

5. Στα μέλη του πληρώματος καταστρώματος που απασχολούνται με τον καθαρισμό των κυτών, καταβάλλεται αμοιβή για κάθε κύτος euro 28,39 από 01/01-31/12/2009.

ΑΡΘΡΟΝ 2
Μισθός Ασθενείας

1. Ο μισθός ασθενείας των ναυτικών στην περίπτωση που νοσηλεύονται εκτός του πλοίου στην ξηρά καθορίζεται ίσος με τον μισθό ενεργείας του άρθρου 1 της παρούσης συμβάσεως.

2. Σε περίπτωση νοσηλείας εκτός νοσοκομείου ή κλινικής πλέον του μισθού ενεργείας της προηγουμένης

παραγράφου καταβάλλεται στο ναυτικό και το ημερήσιο αντίτιμο, της τροφής, όπως τούτο καθορίζεται στο άρθρο 6 της παρούσης συμβάσεως.

3. Σε περίπτωση νοσηλείας εντός νοσοκομείου ή κλινικής, οι αξιωματικοί νοσηλεύονται στην Α΄. θέση και τα πληρώματα στην Β΄. θέση.

ΑΡΘΡΟΝ 3
Επιδόματα

1. Στους ναυτικούς που υπηρετούν σε πλοία, που μεταφέρουν εύφλεκτες ή εκρηκτικές ύλες ή σε δεξαμενόπλοια Μ/Τ που μεταφέρουν εύφλεκτες ύλες και πλοία M/S ψυγεία (εξαιρουμένων των αλιευτικών) καθώς και σε πλοία που μεταφέρουν υγραέρια, καταβάλλεται επί πλέον του εις το άρθρον 1 μισθού και ιδιαίτερο επίδομα που ανέρχεται σε ποσοστό σαράντα τοις εκατό 40% του μισθού ενεργείας.

Το ανωτέρω επίδομα δεν καταβάλλεται προκειμένου για φορτία εκρηκτικών υλών ποσότητος μέχρι ενός τόνου. Προκειμένου για πλοία που πραγματοποιούν μεταφορές εύφλεκτων υλών εντός περιοχών λιμένων και γύρω από αυτούς για ανεφοδιασμό των πλοίων το επίδομα αυτό καθορίζεται σε ποσοστό 20% επί του μισθού ενεργείας.

2. Στις παρακάτω ειδικότητες καταβάλλονται τα εξής επιδόματα:

α Στο Πλοίαρχο ή Κυβερνήτη, μηνιαίο επίδομα διακυβέρνησης euro 81,80 από 01/01-31/12/2009.

β. Στον Μηχανικό-Μηχανοδηγό μηνιαίο επίδομα euro 81,80 από 01/01-31/12/2009.

γ. Στο χειριστή μηχανής ειδικό μηνιαίο επίδομα euro 59,25 από 01/01-31/12/2009.

δ. Στο ναύκληρο ειδικό μηνιαίο επίδομα euro 22,62 από 01/01-31/12/2009.

ε. Σε όλα τα πληρώματα των πλοίων που αφορά η παρούσα Συλλογική Σύμβαση καταβάλλεται ειδικό επίδομα βαρείας και ανθυγιεινής εργασίας 16,26 από 01/01-31/12/2009.

ΑΡΘΡΟΝ 4
Ώρες Εργασίας

1. Οι ώρες εργασίας των μελών του πληρώματος, περιλαμβανομένου του Πλοιάρχου και του Α΄. Μηχανικού, καθορίζονται σε σαράντα (40) την εβδομάδα, δηλαδή (8) ώρες την ημέρα από Δευτέρας μέχρι και της Παρασκευής, του Σαββάτου και της Κυριακής θεωρουμένων ως ημερών αργίας.

2. Η απασχόληση του πληρώματος, πέραν των ως άνω ρητώς καθοριζομένων ημερών και ωρών, θα αμείβεται υπερωριακά, εκάστης ώρας υπολογιζόμενης ίσης προς το 1/173 ον (το ένα εκατοστό εβδομηκοστό τρίτον) του μισθού ενεργείας εκάστου ναυτικού προσηυξημένου κατά 25%.

3. Κατά τις ημέρες Σαββάτων και Αργιών όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 9, της παρούσης, όταν το πλήρωμα εργάζεται αμείβεται υπερωριακά εκάστης ώρας υπολογιζόμενης ίσης προς το 1/173ον του μισθού ενεργείας, προσαυξημένου κατά ποσοστό 50%.

4. α. Επίδομα Κυριακών. Σε όλους τους ναυτολογούμε-νους ναυτικούς, για τις διανυόμενες μηνιαίως Κυριακές αργίες εν πλω και στο λιμάνι, καταβάλλεται ιδιαίτερη αμοιβή υπό τύπο επιδόματος δια τις μέχρι οκταώρου εργασίας κατά Κυριακή, ανερχόμενη μηνιαίως σε ποσοστό είκοσι δύο τοις εκατό (22%) επί του μισθού ενεργείας του άρθρου 1 της παρούσης σύμβασης. Διευκρινίζεται ότι το επίδομα αυτό θα καταβάλλεται σε όλο το πλήρωμα και για όλες τις Κυριακές, ανεξαρτήτως παροχής εκ μέρους αυτού ή μη υπηρεσίας.

β. Στη άνω α περίπτωση για την πέραν του οκταώρου απασχόληση καταβάλλεται στο πλήρωμα υπερωριακή αμοιβή ως η παράγραφος 3 του παρόντος άρθρου ορίζει (1/173 του μισθού ενεργείας αυξημένο κατά 50%).

5. Με βάση την ως άνω παράγραφο 2, καταχωρούνται παρακάτω πίνακες υπερωριακής αμοιβής.

ΠΙΝΑΚΕΣ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗΣ ΑΜΟΙΒΗΣ
1. ΠΛΗΡΩΜΑ Μ/S

Α. Προσωπικό Καταστρώματος

Υπερωρίες
+25% EURO +50% EURO
1. Πλοίαρχος πλοίου 251-500 κοχ 9,40 11,28
2. Υποπλοίαρχος πλοίου 251-500κοχ 7,82 9,38
3. Υποπλοίαρχος (πτυχ. Κυβ. Α΄.)251-500κοχ 7,67 9,21
4. Κυβερνήτης πλοίου μέχρι 250 κοχ 7,62 9,14
5. Ναύκληρος 6,12 7,34
6. Ναύτης 6,05 7,26
7. Ναυτόπαις 5,80 6,96

Β. Προσωπικό Μηχανής

1. Πρώτος Μηχανικός (δίπλωμα αξ/κού) 9,37 11,25
2. Δεύτερος Μηχανικός 7,82 9,38
3. Δεύτερος Μηχ/κός (πτυχ. Μηχ/γου Α΄) 7,67 9,21
4. Μηχ/γός Α΄ και Β΄ υπόλογος μηχανής μέχρι 300 ΒΗΡ 7,62 9,14
5. Χειριστής Μηχανής 5,80 6,96
6. Δόκιμος Μηχ/κός 5,80 6,96
7. Μαθητευόμενος Μηχανής 5,80 6,96

ΙΙ. ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ Π/Κ&Ι/Φ

Α. Προσωπικό Καταστρώματος

1. Κυβερνήτης πλοίου 151-500 κοχ 8,43 10,12
2. Κυβερνήτης πλοίου 81-151 κοχ 6,94 8,33
3. Κυβερνήτης πλοίου 25-80 κοχ 6,89 8,27
4. Κυβερνήτης πλοίου μέχρι 25 κοχ 6,18 7,42
5. Ναύκληρος 5.80 6,96
6. Ναύτης 5,80 6,96
7. Ναυτόπαις 5,80 6,96

Β΄ Προσωπικό Μηχανής

1. Μηχανικός ΜΕΚ ως πρώτος 8,42 10,11
2. Μηχανικός ΜΕΚ ως δεύτερος 6,68 8,02
3. Μηχανοδηγός Α΄ και Β΄ τάξεως 6,29 7,55
4. Χειριστής κάτοχος πτυχ. 5,83 7,00
5. Καθαριστής 5,80 6,96

α. Στα πληρώματα των πλοίων τα οποία εκτελούν δρομολογιακή γραμμή, λόγω της υποχρεωτικής απασχολήσεως αυτών πέραν του συνήθους οκταώρου, καταβάλλεται στον καθένα για την υπερωριακή αυτή απασχόληση κατ΄ αποκοπή αμοιβή euro 145,08 από 01/01-31/12/2009.

β. Συμφωνείται ότι θα τηρείται με ευθύνη και επιμέλεια του πλοιάρχου κατάστασης υπερωριών εις την οποίαν θα καταχωρούνται μηνιαίως οι πραγματοποιούμενες υπερωρίες καταστρώματος και μηχανοστασίου.

1. ΚΥΡΙΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ

2.

ΑΡΘΡΟΝ 5
Έξτρα Εργασίες Μηχανοστασίου

Οι έξτρα εργασίες μηχανοστασίου, εφ΄ όσον ανατεθούν και εκτελεσθούν από τους αξιωματικούς μηχανής και το κατώτερο πλήρωμα μηχανοστασίου αμείβονται ιδιαιτέρως ο προσδιορισμός των εργασιών αυτών, ο καθορισμός της αμοιβής εκτελέσεως των και ο τρόπος κατανομής αυτών καθορίζονται ως ακολούθως:

ΕΜΒΟΛΟ Διάμετρος Κυλίνδρου Μ.Μ. EURO
Γενική εξάρμοση του εμβόλου. Εξάρμοση μέχρι 300 57,38
σωληνώσεων πώματος, κυλίνδρου εμβόλου και ελατηρίων. Καθαρισμοί χιτωνίου, θυρίδων και ελατηρίων. Καθαρισμός χώρου σαρώσεως καθαρισμός των STATHING BOX του βάκτρου του εμβόλου και των τηλεσκοπικών ψύξεων του εμβόλου. Μετρήσεις χιτωνίου εμβόλου και ελατηρίων. Γενική άρμοση. 301 - 450 91,25
451 - 600 114,26
601 - 800 136,49
801 - άνω 204,85
ΧΙΤΩΝΙΟ
Εξάρμοση του χιτωνίου για αντικατάσταση ελαστικών δακτυλίων στεγανότητας ή γενικά για στεγανοποίηση απωλειών νερού ψύξεως. Στην εργασία αυτή συμπεριλαμβάνεται και η παραπάνω εργασία εξαρμόσεως του αντίστοιχου εμβόλου. Αποκατάσταση εργασίας. Διάμετρος Κυλίνδρου Μ.Μ.
μέχρι 300 95,58
301 - 450 177,43
451 - 600 215,69
601 - 800 216,65
801 - άνω 382,22

 

ΠΩΜΑ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥ μέχρι 300 40,98
Εξάρμοση του πώματος για επισκευή ή αντικατάσταση χωρίς την εξάρμοση του εμβόλου. Διάμετρος Κυλίνδρου Μ.Μ 301 - 450 47,73
451 - 600 59,99
601 - 800 66,88
801 - άνω 75,13
ΕΔΡΑΝΑ-ΤΡΙΒΕΙΣ
Γενική εξάρμοση του εδράνου βάσεως στροφαλοφόρου άξονος (άνω-κάτω τεμάχιο). Επιθεώρηση μέτρηση των ελευθερίων περιστολή αυτών. `Αρμοσης σε περίπτωση εξαρμόσεως μόνο του επάνω του επάνω τεμαχίου. Η αμοιβή περιορίζεται στο 50%. Διάμετρος `Αξονος Μ.Μ Μέχρι 350 47,73
351-500 73,69
501 - άνω 96,40
ΣΤΡΟΒΙΛΟΦΥΣΗΤΗΡΕΣ
Πλήρης εξάρμοση στροβιλοφυσητήρος για περιοδική επιθεώρηση και καθαρισμοί. Αντικατάσταση τριβέων και αντλιών λαδιού (εάν χρειαστεί). Αντικατάσταση λαβυρίνθων άξονος. Καθαρισμός των φίλτρων αναρροφήσεως αέρος. Έλεγχος και ρύθμιση των ελευθεριών σύμφωνα με τις οδηγίες των κατασκευαστών. Τύποι BBC, NAPIERMAN-AN BW SULZER ΙΗΙ Μέγεθος ΣΤΡΟΒΙΛΟ VTR
μέχρι 200 75,13
201 -300 88,74
301 -400 102,44
401 -500 116,00
501 -άνω 136,49

ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΕΣ ΓΕΝΙΚΑ

Γενική εξάρμοση ηλεκτρομηχανής για καθαρισμούς και περιοδική επιθεώρηση. Εξάρμοση πωμάτων κυλίνδρων εμβόλων καθώς επίσης όλων των εξαρτημάτων ή μηχανημάτων και παρεκλομένων εξαρτημάτων ή μηχανημάτων όπως ψυγείο νερού και λαδιού. Ψυγείο αέρος σαρώσεως και αντλιών νερού. Μερική εξάρμοση εδράνων βάσεως στροφαλοφόρου άξονα, καθαρισμοί επιθεωρήσεις, μετρήσεις διάφορες σύμφωνα με τις οδηγίες των κατασκευαστών.
ΓΕΝΙΚΗ ΑΡΜΟΣΗ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΠΑΣ
Εξάρμοσις μόνο των πωμάτων των κυλίνδρων για καθαρισμού, επίτριψη των βαλβίδων αναρροφήσεως και εξαγωγής, συμπεριλαμβανομένων και των οχετών εισαγωγής και εξαγωγή αέρος και καυσαερίων.
ΙΣΧΥΣ μέχρι 150 300,97
ΣΕ 151 - 300 472,17
K.W. 301 - 500 669.06
ΙΣΧΥΣ μέχρι 150 8,75
ΣΕ 151 - 300 36,82
K.W. 301-500 52,90

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Η εκτέλεση των παραπάνω εργασιών και η αναφερόμενη ανωτέρω αμοιβή (για τις εργασίες αυτές) αφορά ολόκληρο το έργο όπως περιγράφεται καθώς και κάθε εργασία και προεργασία μέχρι αποπερατώσεως και αποκαταστάσεως, κατανέμεται δε αναλογικά από τον Α΄. Μηχανικό στους απασχολούμενους με την συγκεκριμένη εργασία.

2. Όσοι απασχοληθούν με τους καθαρισμούς των ανωτέρω εργασιών θα μοιράζονται εξ ίσου το 20% εκ του ποσού το οποίον προβλέπεται σαν συνολική αμοιβή της εργασίας και για την οποίαν έγιναν καθαρισμοί.

3. Για την εκτέλεση των ανωτέρω έξτρα εργασιών, εφ΄ όσον αυτές πραγματοποιούνται εντός του προβλεπόμενου οκταώρου εργασίας, δεν καταβάλλεται υπερωριακή αμοιβή.

ΑΡΘΡΟΝ 6
Τροφοδοσία

1. Το ημερήσιο αντίτιμο τροφής για κάθε ναυτικό που υπηρετεί στα πλοία για τα οποία η παρούσα σύμβαση ορίζεται σε euro 12,67 από 01/01/09-31/12/2009.

2. Σε κάθε πλοίο συγκροτείται με μέριμνα του Πλοιάρχου ή του Κυβερνήτη διμελής επιτροπή (ενός μέλους από το προσωπικό καταστρώματος και ενός μέλους από το προσωπικό μηχανής) η οποία, εναλλασσόμενη κάθε εβδομάδα θα διαχειρίζεται το αντίτιμο τροφής και θα επιμελείται για την προμήθεια των απαραιτήτων τροφίμων για την παρασκευή συσσιτίου στο οποίο μετέχουν υποχρεωτικά όλα τα μέλη του πληρώματος του πλοίου συμπεριλαμβανομένου και του Πλοιάρχου κανείς δε άλλος εκτός από αυτούς δεν μπορεί να συμμετέχει, εκτός εάν για την συμμετοχή του στο συσσίτιο πληρώματος καταβάλλεται κανονικό αντίτιμο τροφοδοσίας.

3. Στις περιπτώσεις όπου τα πλοία για τα οποία η πα-ρούσα Σύμβαση εκτελούν πλόες εξωτερικού, λειτουργεί συσσίτιο από τα ίδια, ως και στην Ελλάδα είδη τροφίμων και ποσοτήτων αυτών, ανεξαρτήτως του κόστους των τροφίμων τούτων στο εξωτερικό.

4. Η Επιτροπή πρέπει να τηρεί βιβλίο τροφοδοσίας εις το οποίον αναγράφεται κάθε ημέρα το είδος και η αξία των προμηθευόμενων τροφίμων και των απαραιτήτων υλικών για τη λειτουργία του συσσιτίου.

Το βιβλίο τροφοδοσίας υπογράφεται από τα μέλη της επιτροπής και θεωρείται καθημερινά από τον Πλοίαρχο ή τον Κυβερνήτη, ο οποίος ασκεί εποπτεία επί της διαχειρίσεως του αντιτίμου τροφοδοσίας.

Ο Πλοίαρχος ή Κυβερνήτης καταβάλλει στην Επιτροπή το αντίτιμο της τροφής προκαταβολικά κάθε δύο ημέρες όταν το πλοίον ευρίσκεται στο λιμάνι για όλες δε τις ημέρες του πλου συμπεριλαμβανομένης και της προβλεπομένης επιβράδυνσης αυτού.

5. Επιστροφή στους ναυτικούς τυχόν περισσεύματος σε μετρητά από το αντίτιμο τροφοδοσίας απαγορεύεται. Τούτο πρέπει να διατίθεται για τη βελτίωση του συσσιτίου.

Το πλοίον υποχρεούται όπως διαθέτει τα απαραίτητα μαγειρικά σκεύη φαγητού ως και τα είδη εστιάσεως του πληρώματος. Πρέπει επίσης να διατίθεται από το πλοίο η απαιτούμενη καύσιμη ύλη για το συσσίτιο και το αναγκαίο νερό.

ΑΡΘΡΟΝ 7
Δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα

Τα Δώρα Εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα καταργούνται και ενσωματώνονται στην `Αδεια από 01/01/2005.

ΑΡΘΡΟΝ 8
ΑΔΕΙΕΣ

1. Ο ναυτικός δικαιούται άδεια που υπολογίζεται σε (8) οκτώ μέρες για κάθε μήνα υπηρεσία του, για δε τις επί πλέον ημέρες, σε αντίστοιχο κλάσμα του μήνα. Στο υπολογισμό της άδειας περιλαμβάνεται και το επίδομα 22% των Κυριακών καθώς και το ανάλογο επίδομα πλοίων πού μεταφέρουν εύφλεκτες η εκρηκτικές ύλες, η δεξαμενόπλοια άρθρο (3 παρ 1) για τους ναυτικούς που υπηρετούν σ΄ αυτά. Το ημερομίσθιο καθορίζεται ίσο με το 1/22 του βασικού μισθού προσαυξημένου με τα παραπάνω επιδόματα.

2. Κατά τις ημέρες αδείας του ο ναυτικός δικαιούται το μισθό που αναλογεί σ΄ αυτές, όπως αυτός ορίζεται στο άρθρο 1 παραγρ. 2 της «Συλλογικής Σύμβασης», προσαυξημένο με τα επιδόματα που αναφέρονται στην παρ. 1 αυτού του άρθρου, καθώς επίσης και με το αντί-τιμο τροφής, όπως αυτό ορίζεται στην παρ. 3 του προηγούμενου άρθρου.

3. Η άδεια παρέχεται από τον Πλοίαρχο, εφόσον κατά την κρίση του οι ανάγκες του πλοίου επιτρέπουν τη χορήγησή της. Σε αντίθετη περίπτωση, με επιλογή του ναυτικού, είτε αναβάλλεται η χορήγησή της για τον κατάλληλο χρόνο είτε θεωρείται ότι δόθηκε, αφού σ΄ αυτή την περίπτωση καταβάλλεται στο ναυτικό μισθός που του αναλογεί χωρίς το αντίτιμο τροφής, γιατί αυτός παραμένει και διατρέφεται στο πλοίο.

Πάντως πρέπει να καταβάλλεται κάθε προσπάθεια να αποφεύγεται η μη χορήγηση άδειας με αντάλλαγμα χρηματική πληρωμή.

4. Σε περίπτωση παραμονής του ναυτικού στο πλοίο και μη χορήγησης της άδειας ή μη καταβολής σ΄ αυτόν του μισθού που του αναλογεί (και ανεξάρτητα από το λόγο για τον οποίο δεν δόθηκε στο ναυτικό η άδεια ή δεν καταβλήθηκε σ΄ αυτόν ο μισθός που αναλογεί) κατά την παροχή της άδειας, όταν αυτός απολύεται, του καταβάλλεται και το αντίτιμο τροφής της παραγράφου 3 του προηγούμενου άρθρου που αναλογεί στις μέρες της άδειάς του.

5. Μετά το τέλος κάθε ταξιδιού διαρκείας πλου επάνω από δέκα (10) ημέρες, παρέχεται μόνον σ΄ αυτούς που εκτελούν εργασία ημέρας ναυτικούς (DAYMEN) μία ημέρα εκτός υπηρεσίας στο λιμάνι. Ο Πλοίαρχος καθορίζει κάθε φορά τους άνδρες στους οποίους χορηγείται η ημέρα αυτή εκτός υπηρεσίας ανάλογα με τις ανάγκες του πλοίου, μπορεί όμως να αναβάλει τη χορήγηση για τον κατάλληλο χρόνο και εφόσον οι ανάγκες του πλοίου το επιβάλουν, όχι όμως αργότερα από το δεύτερο ταξίδι. Πάντως ο ναυτικός δεν μπορεί να αξιώσει την πληρωμή του αναλογούντος μισθού αντί της ημέρας εκτός υπηρεσίας εκτός εάν δεν του χορηγηθεί η ημέρα αυτή μετά το τέλος και του δεύτερου ταξιδιού

ΑΡΘΡΟΝ 9
Επίδομα Αδείας

Το επίδομα αδείας καταργήθηκε και ενσωματώθηκε στην άδεια.

ΑΡΘΡΟΝ 10
Ημέρες Αργίας

Οι παρακάτω κατονομαζόμενες εορτές θεωρούνται ημέρες αργίας.

Εργασίες που εκτελούνται κατά τις αργίες αυτές, στο ταξίδι και στο λιμάνι αμείβονται υπερωριακώς ως η παράγραφος 3 του άρθρου 4 καθορίζει.

1. Η 1η του έτους
2. Η εορτή των Θεοφανίων
3. Η καθαρή Δευτέρα
4. Η 25η Μαρτίου
5. Η Μεγάλη Παρασκευή
6. Η Δευτέρα του Πάσχα
7. Η ημέρα του Αγίου Γεωργίου
8. Η 1η Μαίου
9. Η ημέρα της Αναλήψεως
10. Η 15η Αυγούστου
11. Η 14η Σεπτεμβρίου
12. Η 28η Οκτωβρίου
13. Η ημέρα του Αγίου Νικολάου
14. Η ημέρα των Χριστουγέννων
15. Η Δευτέρα ημέρα των Χριστουγέννων
16. Οι αναγνωρισμένες σαν ημέρες αργίας τοπικές εορτές στους Ελληνικούς λιμένες εφ΄ όσον το πλοίον ευρίσκεται στο λιμάνι.

ΑΡΘΡΟΝ 11
Εξόφληση αποδοχών

Η εξόφληση του μισθού και των πάσης φύσεως αποδοχών των ναυτικών γίνεται στο τέλος κάθε ημερολογιακού μηνός.

Κατά την εξόφληση των αποδοχών χορηγείται στο ναυτικό αντίγραφο του λογαριασμού μισθοδοσίας του.

Για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της υπερωριακής απασχόλησης του πληρώματος τηρείται επιμελώς το υπό του άρθρου 157 του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας πλοίων προβλεπόμενο κατάσταση υπερωριών και προσθέτων αμοιβών. Στην κατάσταση αυτή καταχωρούνται υπό του Πλοιάρχου ή Κυβερνήτου για το πλήρωμα καταστρώματος και του υπευθύνου Μηχανικού για το πλήρωμα μηχανής οι πραγματοποιούμενες υπερωρίες οι οποίες υπογράφονται από το ναυτικό και τον αρμόδιο που διέταξε την υπερωριακή απασχόληση και θεωρούνται από τον Πλοίαρχο.

ΑΡΘΡΟΝ 12
Επικουρική Ασφάλιση

Οι πλοιοκτήτες τους οποίους αφορά η σύμβαση αυτή καταβάλλουν ποσοστό 2% που δεν μπορεί να αυξηθεί παραπέρα σύμφωνα με το άρθρο 28 του Νόμου 1220/81 το οποίον εισπράττεται από το ΝΑΤ με σκοπό την παροχή στους ναυτικούς επικουρική ασφάλισης.

Το ανωτέρω ποσοστό μαζί με το εκ δύο τοις εκατό (2%) ποσοστό συμμετοχής του ναυτικού υπολογίζεται επί των υποκειμένων εις εισφορά υπέρ ΝΑΤ αποδοχών των ναυτικών.

ΑΡΘΡΟΝ 13
Οικογενειακά Επιδόματα

Οι πλοιοκτήτες τους οποίους αφορά η σύμβαση αυτή καταβάλλουν ποσοστό 2% που δεν μπορεί να αυξηθεί παραπέρα σύμφωνα με το άρθρο 25 του Νόμου 1085/1980, το οποίον εισπράττεται από το ΝΑΤ με σκοπό τη χορήγηση οικογενειακών επιδομάτων στους Έλληνες ναυτικούς.

Το ως άνω ποσοστό μαζί με το εξ ενός τοις εκατό (1%) ποσοστό συμμετοχής του ναυτικού υπολογίζεται επί των αποδοχών των ναυτικών που υπόκεινται σε εισφορά υπέρ του ΝΑΤ.

ΑΡΘΡΟΝ 14
Ναυτολόγηση

Οι πλοιοκτήτες αναλαμβάνουν την υποχρέωση να επιλέγουν τα πληρώματα των πλοίων τους κατ΄ απόλυτον εκλογή τους από τα τακτικά μέλη των συμβαλλομένων Ναυτεργατικών Οργανώσεων οι δε συμβαλλόμενες Οργανώσεις να υποδεικνύουν πληρώματα για τα πλοία των οποίων οι πλοιοκτήτες ανήκουν στην δύναμη των μελών της συμβαλλόμενης Ενώσεως Ακτοπλοϊκών Φορτηγών Πλοίων.

ΑΡΘΡΟΝ 15
Ασφάλιση κατά των ατυχημάτων

Τα πληρώματα των πλοίων στα οποία αναφέρεται η παρούσα Συλλογική Σύμβαση ασφαλίζονται υποχρεωτικά μερίμνη και δαπάναις του πλοιοκτήτη κατά παντός ατυχήματος που ήθελε λάβει χώρα κατά την διάρκεια της επί των πλοίων αυτών υπηρεσίας των και συνεπεία αυτής.

ΑΡΘΡΟΝ 16
Εισφορές - Κρατήσεις

Οι νόμιμες εισφορές και κρατήσεις υπέρ των Ταμείων Ασφαλίσεως και Προνοίας (ΝΑΤ-ΤΠΚΠΕΝ-ΚΕΑΝ-ΕΛΟΕΝ κ.λ.π.) ως και Δημοσίου που βαρύνουν τους ναυτικούς, εκπίπτονται από τις αποδοχές τους.

ΑΡΘΡΟΝ 17
Επίλυση Διαφορών

Κάθε αμφισβήτηση η διαφορά κατά την εφαρμογή και ερμηνεία των όρων της παρούσης Συλλογικής Σύμβασης θα επιλύεται διαιτητικά από Επιτροπή που αποτελείται από πέντε μέλη δηλαδή ανά δύο από τις συμβαλλόμενες Οργανώσεις και ενός από τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ως Προέδρου.

ΑΡΘΡΟΝ 18
Χαρακτηρισμός του Ναυτικού Επαγγέλματος

Συμφωνείται ο χαρακτηρισμός του ναυτικού επαγγέλματος ως βαρέoς και ανθυγιεινού, υπό την προϋπόθεση ότι ο χαρακτηρισμός αυτός δεν θα έχει ουδεμία οικονομική επιβάρυνση για την εργοδοσία.

ΑΡΘΡΟΝ 19
Συγκρότηση Επιτροπής

1. Συμφωνείται η συγκρότηση Επιτροπής από τα δύο μέρη η οποία μέσα στο συντομότερο δυνατόν χρόνο θέλει προβεί στη σύνταξη σχεδίου κανονισμού εσωτερικής υπηρεσίας των πλοίων περί ων προβλέπει η παρούσα Σύμβαση και στην υποβολή τούτου εις το ΥΕΝ προς έγκρισιν καθώς και στην διατύπωση προτάσεων επί του τρόπου λειτουργικότητας των συνθέσεων των πληρωμάτων.

2. Συμφωνείται ότι η υπό της προηγουμένης παραγράφου Επιτροπή θα μελετήσει και θα διατυπώσει τις προτάσεις της μέχρι τέλους Δεκεμβρίου 2009 το βραδύτερο.

3. Συμφωνείται όπως το παρόν άρθρον ισχύσει και για το έτος 2009 εντός του οποίου πρέπει να ολοκληρωθεί το έργον της συγκροτηθείσης Επιτροπής προσδιοριζόμενου από τώρα ότι η πρώτη συνεδρίαση της θα πραγματοποιηθεί το βραδύτερο εντός διμήνου από σήμερα.

ΑΡΘΡΟΝ 20
Σύσταση Ιδρύματος προβληματικών παιδιών ναυτικών

Συμφωνείται η σύσταση Ιδρύματος προβληματικών παιδιών των ναυτικών ως τούτο περιλαμβάνεται στο άρθρο 22 της ΣΣΕ των Ε/Γ-Α/Κ πλοίων.

ΑΡΘΡΟΝ 21
Υδροφόρα Πλοία

Συμφωνείται ότι στην παρούσα Σύμβαση υπάγονται και τα πληρώματα των υδροφόρων πλοίων μέχρι 500 κοχ.

ΑΡΘΡΟΝ 22
Συνδικαλιστικές Εισφορές Ναυτικών

Σχετικά με τον τρόπο και τη διαδικασία είσπραξης των συνδικαλιστικών εισφορών των ναυτικών προς την ΠΝΟ κατά τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 22 του Συντάγματος και του άρθρου 19 του Καταστατικού της ΠΝΟ κατά το χρόνο εργασίας τους σε πλοία που αφορά η παρούσα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, τα συμβαλλόμενα μέρη συμφωνούν τα εξής:

1. Οι Πλοίαρχοι των πλοίων που αφορά η παρούσα ΣΣΕ κατά την εξόφληση των αποδοχών των ναυτικών παρακρατούν από τα μέλη του πληρώματος τους, που συμφωνούν να καταβάλλουν στην ΠΝΟ τη μηνιαία εισφορά τους όπως αυτή καθορίζεται εκάστοτε με απόφαση της Διοίκησης της Ομοσπονδίας και συντάσσουν κατάσταση των άνω ναυτικών σε δύο αντίγραφα το ένα των οποίων αποστέλλουν στους πλοιοκτήτες και το άλλο στην ΠΝΟ.

2. Εντεταλμένος υπάλληλος της ΠΝΟ κάθε εξάμηνο το αργότερο παραλαμβάνει από τον πλοίαρχο η τον πλοιοκτήτη το ποσό της εισφοράς των ναυτικών χορηγώντας σχετική απόδειξη της Ομοσπονδίας. Σε περίπτωση αδυναμίας του υπαλλήλου της ΠΝΟ να προβεί στην απ΄ ευθείας είσπραξη, οι πλοίαρχοι ή οι πλοιοκτήτες μπορούν να καταθέτουν στην Εθνική ή Εμπορική Τράπεζα της Ελλάδος κάθε 6μηνο το ποσό των μηνιαίων εισφορών των ναυτικών που παρακρατήθηκαν παίρνοντας απόδειξη από την Τράπεζα που επέχει θέση απόδειξης καταβολής του ποσού στην ΠΝΟ.

3. Η απόφαση της ΠΝΟ περί καθορισμού των μηνιαίων εισφορών των ναυτικών κοινοποιείται εγγράφως στους πλοιάρχους και τους πλοιοκτήτες κάθε φορά που μ΄ αυτήν αναπροσαρμόζεται η εισφορά των ναυτικών δύο μήνες πριν την εφαρμογή της.

ΑΡΘΡΟΝ 23
Ισχύς - Καταγγελία της Σύμβασης

1. Η Συλλογική αυτή Σύμβαση ισχύει αναδρομικά από της 1ης Ιανουαρίου 2009 και λήγει την 31ην Δεκεμβρίου 2009.

2. Δύο μήνες πριν από την λήξη της η Συλλογική αυτή Σύμβαση μπορεί να καταγγελθεί από τον καθένα των συμβαλλομένων μερών, παραμένει όμως σε ισχύ μέχρι της λήξεως της δηλαδή μέχρι της 31/12/2009.

Η παρούσα σύμβαση συντάχθηκε σε τρία αντίτυπα έλαβαν δε από ένα αντίτυπο τα συμβαλλόμενα μέρη και το τρίτον θέλει κατατεθεί στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας για επικύρωση.