Απόφ. 38/2002 (31/07/2002)

Αποστολή Διαιτητικής Απόφασης 38/2002 Σας αποστέλλουμε την Διαιτητική Απόφαση 38/2002 της Διαιτητού κας Βασιλικής Γεωργακοπούλου, η οποία αφορά τους όρους αμοιβής και εργασίας των οδηγών των πάσης φύσεως αυτοκινήτων που απασχολούνται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ.

Προς:

1. ΟΥΠΑΕ, Μενάνδρου 51 ΑΘΗΝΑ

2. Υπουργείο Οικονομικών, (Γ.Λ.Κ., ) Πανεπιστημίου 37 ΑΘΗΝΑ

3. Υπουργείο Εσωτερικών, Δημοσίας Διοίκησης και Αποκέντρωσης,

4. Υπουργείο Εθνικής `Αμυνας,

5. Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας,

6. Υπουργείο Γεωργίας,

7. Υπουργείο Ανάπτυξης, Μιχαλακοπούλου 80

8. Υπουργείο Ανάπτυξης, Γ. Γ. Εμπορίου, Πλατεία Κάνιγγος

9. Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας,

10. Υπουργείο Δημόσιας Τάξης,

11. Υπουργείο Δικαιοσύνης,

12. Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και θρησκευμάτων

13. Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας,

14. Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών,

15. Υπουργείο Πολιτισμού

16. Υπουργείο Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων

Κοινοποίηση:

1. ΠΟΥΠΑ, Δεληγιώργη 26 ΑΘΗΝΑ

2. ΠΟΣΕΜ, Σαπφούς 18 ΑΘΗΝΑ

ΘΕΜΑ : Αποστολή Διαιτητικής Απόφασης 38/2002

Σας αποστέλλουμε την Διαιτητική Απόφαση 38/2002 της Διαιτητού κας Βασιλικής Γεωργακοπούλου, η οποία αφορά τους όρους αμοιβής και εργασίας των οδηγών των πάσης φύσεως αυτοκινήτων που απασχολούνται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ.

ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ 38/2002

«Για τη ρύθμιση των όρων αμοιβής και εργασίας των οδηγών των πάσης φύσεως αυτοκινήτων που απασχολούνται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ »

Διαιτητής: Βασιλική Ν. ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

1. Με την υπ' αρ. πρωτ. 043/22-7-02 αίτηση της, η Ομοσπονδία Υπαλληλικού Προσωπικού Αυ­τοκινήτων Ελλάδος (Ο.Υ.Π.Α.Ε.), νόμιμα εκπροσωπούμενη, ζήτησε την παροχή υπηρεσιών Διαιτησίας, επειδή αποδέχθηκε την με αρ. πρωτ. ΟΜΕΔ 1511/12-7-2002 πρόταση του Μεσολα­βητή κ. Ι. ΛΗΞΟΥΡΙΩΤΗ, η οποία απερρίφθη από το ελληνικό Δημόσιο (Υπ. Οικονομικών), προ­κειμένου να υπάρξει και για το έτος 2002 συλλογική ρύθμιση για τους όρους αμοιβής και εργα­σίας των οδηγών των πάσης φύσεως αυτοκινήτων που απασχολούνται με σχέση εργασίας ιδιω­τικού δικαίου στο Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ .

2. Σύμφωνα με τα οριζόμενα από το άρθρο 16 του Ν. 1876/90 και από τον Κανονισμό Κατα­στάσεως Μεσολαβητών - Διαιτητών, στις 25-7-2002 η Βασιλική ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ επιλέ­χθηκα με κλήρωση Διαιτητής, προκειμένου να επιλύσω την ανωτέρω συλλογική διαφορά ερ­γασίας.

3. Στις 25-7-2002 ανέλαβα τα καθήκοντα μου. Προκειμένου να εξετάσω τις εκατέρωθεν απόψεις και να καταλήξω στην Απόφαση μου, κάλεσα εγγράφως τα μέρη σε κοινή συνάντη­ση, στις 29-7-2002.

4. Στις 29-7-2002 πραγματοποιήθηκε η κοινή συνάντηση, στην οποία προσήλθαν οι νόμιμα εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι της εργατικής πλευράς (ΟΥΠΑΕ) και της παρεμβαίνουσας υ­πέρ αυτής ΠΟΣΕΜ. Ο εκπρόσωπος του Ελληνικού Δημοσίου (Υπ. Οικονομικών) δεν προσήλ­θε, παρ? ότι προσκλήθηκε νομίμως και εγγράφως.

5. Οι παρόντες στη συνάντηση της 29-7-2002 εκπρόσωποι της εργατικής πλευράς εξέθεσαν τις απόψεις και τα επιχειρήματα τους για την υπό κρίση συλλογική διαφορά, που καταγρά­φηκαν περιληπτικά στο οικείο πρακτικό Διαιτησίας.

ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ, ΑΦΟΥ:

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑ την αποτυχία των απευθείας διαπραγματεύσεων και της Μεσολάβησης για την κατάρτιση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρ­θρων 13, 14 και 15 του Ν. 1876/90,

ΜΕΛΕΤΗΣΑ όλα τα πορίσματα, έγγραφα, εξουσιοδοτήσεις, στοιχεία και πρακτικά που συγκεντρώθηκαν κατά το στάδιο της Μεσολάβησης και της Διαιτησίας και

• ΈΛΑΒΑ ΥΠ' ΟΨΙΝ τα ακόλουθα :

α) Την υπ? αριθ. Πρωτοκόλλου Ο.ΜΕ.Δ. 41/7.2.2002 αίτηση Μεσολάβησης, με την οποία η Ο.Υ.Π.Α.Ε. αιτείται τη διαμόρφωση για το έτος 2002 των όρων αμοιβής και εργασίας των οδη­γών των πάσης φύσεως αυτοκινήτων, που απασχολούνται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ, την από 18.2.2002 πρόσθετη παρέμβαση της Π.Ο.Σ.Ε.Μ., την από 7.2.2002 παρέμβαση της Π.Ο.Υ.Π.Α., καθώς και τα λοιπά έγγραφα και πρακτικά που περιέχονται στον οικείο φάκελο Μεσολάβησης

β) Την από 21.1.2002 καταγγελία της προηγούμενης ρύθμισης (Δ.Α. 36/2001) και τα όσα πε­ριέχονται σε αυτήν.

γ) Την αρ. πρωτ. ΟΜΕΔ 1511/12-7-2002 Πρόταση Μεσολάβησης του Μεσολαβητή κ. Ιωάννη Ληξουριώτη και το σκεπτικό της.

δ) Τις διατάξεις των άρθρων 12, 13 και 14 του Ν. 3016/2002,

ε) Τις θέσεις, τις προτάσεις και τα επιχειρήματα των μερών, όπως αυτά αναπτύχθηκαν στη δια­δικασία της Μεσολάβησης και της Διαιτησίας και καταγράφηκαν στα οικεία Πρακτικά Μεσολά­βησης και Διαιτησίας, καθώς και τους όρους και τις συνθήκες υπό τις οποίες εργάζονται οι υπα­γόμενοι στην παρούσα συλλογική διαφορά μισθωτοί,

στ) ότι, από τα όσα εκτέθηκαν ανωτέρω, δεν προέκυψε λόγος τροποποίησης, με την παρούσα Διαιτητική Απόφαση, των μισθολογικών και των λοιπών ρυθμίσεων που περιέχονται στην Πρό­ταση του Μεσολαβητή,

ξ) ότι, τέλος, η παρούσα Απόφαση θα ισχύσει από την 1-1-2002, κατ' αναλογία με τα οριζόμενα από την εισοδηματική πολιτική έτους 2002 (Ν. 3016/2002).

Για τους λόγους αυτούς, επιλύοντας τη συλλογική διαφορά εργασίας που δημιουργήθηκε μεταξύ αφ' ενός

• Της Ομοσπονδίας Υπαλληλικού Προσωπικού Αυτοκινήτων Ελλάδος (Ο.Υ.Π.Α.Ε.),

• Του Ελληνικού Δημοσίου

αφ' ετέρου,

και που αφορά στους όρους αμοιβής και εργασίας των οδηγών των πάσης φύσεως αυτοκινήτων που απασχολούνται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ,

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:

`Αρθρο 1

Στις διατάξεις αυτής της Διαιτητικής Απόφασης υπάγονται οι οδηγοί των πάσης φύσεως αυτο­κινήτων που απασχολούνται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δίκαιου στο Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ και που είναι μέλη των σωματείων της δυνάμεως της ΟΥΠΑΕ, ως και οι εργαζόμενοι οδηγοί που είναι μέλη σωματείων της δυνάμεως της ΠΟΥΠΑ και της ΠΟΣΕΜ, που άσκησαν πα­ρέμβαση υπέρ των απόψεων της ΟΥΠΑΕ σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ. 5 του Ν. 1876/1990.

`Αρθρο 2

Στους υπαγόμενους στην παρούσα ρύθμιση μισθωτούς έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρ­θρων 12, 13 και 14 του Ν. 3016/2002.

`Αρθρο 3

Στους υπαγόμενους στην παρούσα ρύθμιση χορηγούνται τα εξής επιδόματα :

Χρόνου υπηρεσίας που ορίζεται σύμφωνα με την § 1 του άρθρου 8 του Ν. 2470/97. Για τον υπολογισμό του επιδόματος αυτού λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος υπηρεσίας ως οδηγών αυτοκινήτων σε οποιαδήποτε Υπηρεσία του Δημοσίου, των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ και με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου.

Επίδομα συζύγου οριζόμενο σε 35,22 ΕΥΡΩ που χορηγείται με τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 12 του Ν. 2470/97, όπως ισχύει σήμερα.

Επίδομα τέκνων που χορηγείται σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 12 του Ν. 2470/97 και με τους όρους και προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος αυτός, όπως ισχύει σήμερα. Επίδομα βαρέων αυτοκινήτων -ρυμουλκών οριζόμενο από 1.7.01 σε 15.000 δρχ ή 44,02 ΕΥΡΩ στους οδηγούς που απασχολούνται:

1. Σε βαρέα αυτοκίνητα ωφελίμου φορτίου άνω των 6 τόνων.

2. Σε βυτιοφόρα αυτοκίνητα εκκενώσεως βόθρων και αποκομιδής απορριμμάτων ανεξαρτήτως ωφελίμου φορτίου και του χρόνου ημερησίας και εβδομαδιαίας εργασίας σ' αυτά και

3. Σε βαρέα αυτοκίνητα ρυμουλκά μετά ρυμουλκούμενων που είναι όμως κάτοχοι αντιστοίχων πτυχίων ή αδειών.

`Αρθρο 4

Για τους οδηγούς που υπάγονται στην ρύθμιση αυτή έχουν εφαρμογή οι θεσμικές διατάξεις των ΕΓΣΣΕ σύμφωνα με το' άρθρο 8 του Ν. 1876/90 .

`Αρθρο 5

Στους οδηγούς που υπάγονται στη ρύθμιση αυτή χορηγούνται κάθε χρόνο δύο φόρμες εργασί­ας.

`Αρθρο 6

Στους υπαγόμενους στην ρύθμιση αυτή μισθωτούς θα χορηγηθούν και οι λοιπές μισθολογικές παροχές που προβλέπονται στο Ν. 2873/2000 και αφορούν το έτος 2002.

`Αρθρο 7

Κατά τα λοιπά εξακολουθούν να ισχύουν οι μη αντικείμενες στην παρούσα διατάξεις της Διαιτη­τικής Απόφασης 36/2001, καθώς και προηγουμένων συλλογικών ρυθμίσεων που δεν έχουν ρη­τά καταργηθεί ή τροποποιηθεί.

`Αρθρο 8

Τα ποσά της προσωπικής διαφοράς αποδοχών που τυχόν προέκυψαν από την εφαρμογή της Δ.Α. 36/2001, δεν συμψηφίζονται με τις κάθε είδους αυξήσεις που προκύπτουν από την εφαρ­μογή της παρούσας ρύθμισης αλλά διατηρούνται στο ίδιο ύψος και για το έτος 2002.

`Αρθρο 9

Τυχόν καταβαλλόμενες στο σύνολο τους κατά την 31-12-2001 ανώτερες σε σύγκριση με τις αποδοχές της ρύθμισης αυτής διατηρούνται ως προσωπική διαφορά. Στην παραπάνω σύγκριση δεν συμπεριλαμβάνεται το ποσό του κινήτρου αποδόσεως (πριμ παραγωγικότητας).

`Αρθρο 10

Οι προκύπτουσες από την ρύθμιση αυτή αμοιβές θα χορηγούνται από 1-1-2002 σε ΕΥΡΩ σύμ­φωνα με τα παραπάνω, μετατρεπόμενες με την ισοτιμία 1 ΕΥΡΩ προς 340,75 δρχ με στρογγυ­λοποίηση στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο.

`Αρθρο 11

Η ισχύς της παρούσας Διαιτητικής Απόφασης αρχίζει από την 1-1-2002, εκτός αν προβλέπεται διαφορετικά σε επιμέρους διατάξεις της