Απόφ. 54/2002 (19/11/2002)

Για τους όρους άμοιρης και εργασίας των εργατοτεχνιτών και μαρμαροτεχνιτών που απασχολούνται στο Υπουργείο Πολιτισμού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.

Αθήνα 19 Νοεμβρίου 2002

Αριθ πρωτ: 2165

Προς:

1. Πανελλήνιο Σωματείο Έκτακτου Προσωπικού Υπουργείου Πολιτισμού, Διοσκούρων 1, ΠΛΑΚΑ

2. Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών (Γεν. Λογιστήριο του Κράτους , υπόψη κ. Β. Πέτσα), Πανεπιστημίου 37

ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
54/2002

Για τους όρους άμοιρης και εργασίας των εργατοτεχνιτών και μαρμαροτεχνιτών που απασχολούνται στο Υπουργείο Πολιτισμού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.

Στην Αθήνα και στα γραφεία του Ο.ΜΕ.Δ. σήμερα την 15η Νοεμβρίου 2002, ημέρα Παρασκευή και ώρα 13, 30, ενώπιον εμού του κατά το Νόμο 1876/90 Μεσολαβητή-Διαιτητή Χρήστου Καρατζά, που ορίσθηκα Διαιτητής στην υπόθεση αυτή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 του παραπάνω νόμου και ύστερα από την αριθμ. πρωτ. 063/12-11-2002 αίτηση του Πανελλήνιου Σωματείου Εκτάκτου προσωπικού Υπουργείου Πολιτισμού, προσήλθαν οι νόμιμα εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι του παραπάνω σωματείου αφενός και του Ελληνικού Δημοσίου αφετέρου όπως ονομαστικά αναφέρονται στο συνημμένο στην απόφαση αυτή πρακτικό Διαιτησίας, οι οποίοι και εξέθεσαν τις απόψεις τους επί της συλλογικής αυτής διαφοράς εργασίας και ζήτησαν να γίνουν αποδεκτές στο σύνολο τους .

Στην διαιτητική αυτή διαδικασία προσέφυγε το Σωματείο των εργαζομένων επειδή το Ελληνικό Δημόσιο απέρριψε την κατά το άρθρο 15 του Ν. 1876/90 για την υπόθεση αυτή Πρόταση του Μεσολαβητή που προηγήθηκε , ενώ την έκανε δεκτή η πλευρά των εργαζομένων( Βλ. έγγραφο Ο.ΜΕ.Δ. 2139/12-11-2002).

Ύστερα από τα παραπάνω

Διαπίστωσα την αποτυχία τόσο των απ? ευθείας διαπραγματεύσεων μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών όσο και της Μεσολαβητικής προσπάθειας του μεσολαβητή του Ο.ΜΕ.Δ. που προηγήθηκε για την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που ζητήθηκε από την πλευρά των εργαζομένων.

Μελέτησα το σχέδιο της προς υπογραφή ΣΣΕ που υποβλήθηκε από την πλευρά των εργαζομένων και τα λοιπά στοιχεία του φακέλου. Έλαβα υπόψη μου τις θέσεις των μερών που αναπτύχθηκαν κατά την συζήτηση της αίτησης των εργαζομένων την παραπάνω ημέρα και ώρα καθώς και τα σχετικά τους αιτήματα όπως αυτά περιορίσθηκαν εν τέλει για να καταστεί δυνατή η υπογραφή της ΣΣΕ που ζητήθηκε και

Σκέφθηκα ως εξής

Είναι αλήθεια ότι οι εργαζόμενοι που ανήκουν στο Σωματείο που ζήτησε την έκδοση της Διαιτητικής αυτής αποφάσεως απασχολούνται για ορισμένους μόνο μήνες κάθε χρόνο στις Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού ως εργάτες γενικά ή τεχνίτες μαρμάρου δεν κίνησαν έγκαιρα τις διαδικασίες υπογραφής ΣΣΕ το έτος 2001 με αποτέλεσμα να μην λάβουν καμία αύξηση των αποδοχών τους για το προηγούμενο έτος Ιδιαίτερα το αίτημα των εργαζομένων καθυστέρησε να υποβληθεί στην διαδικασία αυτή επειδή προηγήθησαν με τις ηγεσίες των Υπουργείων Οικονομίας και Οικονομικών και Πολιτισμού συζητήσεις τόσο για την υπογραφή νέας ΣΣΕ όσο και για την υπηρεσιακή τους τακτοποίηση οι οποίες όμως μέχρι το τέλος του παρελθόντος Σεπτεμβρίου δεν είχαν καρποφορήσει.

Επίσης επειδή οι αποδοχές και οι λοιποί όροι εργασίας των μισθωτών που ανήκουν στο Σωματείο που ζήτησε την έκδοση της απόφασης αυτής κατά το παρελθόν -εξομοιούνταν με αυτές του εκτάκτου προσωπικού του ιδίου Υπουργείου (Πολιτισμού) που υπηρετεί σ? αυτό με σχέση εργασίας μεν αλλά αορίστου χρόνου, θα πρέπει να χορηγηθούν και στο προσωπικό που υπάγεται στην Διαιτητική αυτή Απόφαση αυξήσεις στις βασικές τους αποδοχές και λοιπές παροχές ώστε να καταστεί δυνατή και πάλι η εξομοίωση των αποδοχών των δύο αυτών κατηγοριών εργαζομένων για να γίνει δυνατή στο μέλλον η πλήρης μισθολογική και υπηρεσιακή εξομοίωση τους.

Τέλος θα πρέπει να γίνει δεκτό το αίτημα των εργαζομένων να χορηγηθούν οι αυξήσεις και οι λοιπές παροχές της εισοδηματικής πολιτικής του έτους 2001 και στα μέλη του Σωματείου τους, χωρίς όμως να ικανοποιούνται όλα τα λοιπά αιτήματα του σχεδίου της ΣΣΕ που υπέβαλαν για υπογραφή για να μη διαταραχθεί η αντιστοιχία της μισθολογικής μεταχείρισης μεταξύ των δύο αυτών κατηγοριών εργαζομένων και προκληθούν έτσι αλυσιδωτά αιτήματα διαφόρων άλλων κατηγοριών εργαζομένων στις Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού.

Για τους λόγους αυτούς

Επιλύοντας την συλλογική διαφορά εργασίας που δημιουργήθηκε μεταξύ του Πανελλήνιου Σωματείου Εκτάκτου προσωπικού του Υπουργείου Πολιτισμού αφενός και του Ελληνικού Δημοσίου αφετέρου και που αφορά τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργατοτεχνιτών και μαρμαροτεχνιτών που απασχολούνται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού, η απόφαση μου έχει ως εξής :

`Αρθρο 1ο
Πεδίο Εφαρμογής

Στην Απόφαση αυτή υπάγονται οι εργατοτεχνίτες και οι μαρμαροτεχνίτες και των δύο φύλων που απασχολούνται στο Υπουργείο Πολιτισμού, με σχέση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και είναι μέλη του παραπάνω σωματείου. Η ιδιότητα του μέλους πιστοποιείται με βεβαίωση του σωματείου κάθε χρόνο.

`Αρθρο 2ο
Βασικά ημερομίσθια

Τα βασικά ημερομίσθια του προσωπικού, που υπάγεται στην παρούσα καθορίζονται ως ακολούθως :

Απλό Ημερομίσθιο

Αρχιτεχνίτης 20,54 ευρώ

Ειδικ. Τεχνίτης 19,66 ευρώ

Τεχνίτης 18,34 ευρώ

Ειδικ. Εργάτης και 17,02 ευρώ

Βοηθ. Τεχνίτη

Ημερομίσθιο Υπαίθρου

22,60 ευρώ

21,72 ευρώ

19,96 ευρώ

18,78 ευρώ

`Αρθρο 3ο
Επιδόματα

Για όλους τους εργαζομένους που υπάγονται στην απόφαση αυτή το βασικό ημερομίσθιο της κάθε ειδικότητος όπως αυτό ορίζεται στο προηγούμενο άρθρο προσαυξάνεται με τα εξής επιδόματα :

1. Χρόνου υπηρεσίας το οποίο κλιμακώνεται ως εξής:

Έτη (συμπληρωμένα) Ποσοστό
1 4%
33 8%
5 12%
7 16%
9 20%
11 24%
13 28%
15 32%
17 36%
19 40%
21 44%
23 48%
25 52%
27 52%
29 52%

Το επίδομα αυτό υπολογίζεται στα βασικά ημερομίσθια του άρθρου 2 της παρούσας.

Για τον υπολογισμό του επιδόματος αυτού, σαν προϋπηρεσία αναγνωρίζεται κάθε υπηρεσία που προκύπτει από πιστοποιητικά προηγούμενων εργοδοτών σε συναφή και ομότιμα καθήκοντα. Σε περίπτωση αδυναμίας προσκομίσεως βεβαίωσης προηγουμένων εργοδοτών, δύναται να λαμβάνονται υπόψη τα ασφαλιστικά βιβλιάρια των εργαζομένων, υπό την προϋπόθεση ότι προκύπτει απ? αυτά η συνάφεια του αντικειμένου.

2. Εξομάλυνσης οριζόμενο σε 4,11 ευρώ για τους έχοντες έως 17 χρόνια Υπηρεσίας. Με τη συμπλήρωση των 17 χρόνων Υπηρεσίας το επίδομα αυτό μειώνεται κατά 0,73 ευρώ και συνεχίζει μειούμενο κατά 0,73 ευρώ ανά διετία μέχρι τη συμπλήρωση των 25 χρόνων, όπου και σταθεροποιείται καταβαλλόμενο στο ίδιο ποσό για τα υπόλοιπα χρόνια υπηρεσίας. Ειδικά για τους ειδικ. Εργάτες και βοηθούς τεχνίτες που έχουν από 17 χρόνια υπηρεσίας και πάνω και αμείβονται με απλό ημερομίσθιο στο επίδομα εξομάλυνσης όπως υπολογίζεται κατά τ? ανωτέρω προστίθενται. 0,29 ευρώ.

3. Πολιτιστικό Επίδομα οριζόμενο σε 4,70 ευρώ

4. Ανθυγιεινής εργασίας το οποίο ορίζεται ημερησίως ως εξής:

Αρχιτεχνίτης 0,65 ευρώ

Ειδικ. Τεχνίτης 0,59 ευρώ

Τεχνίτης 0,50 ευρώ

Ειδικ. Εργάτης 0,45 ευρώ

Βοηθ. Τεχνίτη

Το επίδομα αυτό χορηγείται μόνο στους εργαζομένους που απασχολούνται στην συντήρηση αρχαιοτήτων και έργων τέχνης σε ανασκαφικές, αναστηλωτικές και λοιπές συναφείς εργασίες.

5. Συζύγου οριζόμενο σε 1,41 ευρώ που χορηγείται με τους όρους και προϋποθέσεις του άρθρου 12 του Ν. 2470/97.

6. Τέκνων οριζόμενο ως εξής:

Για το 1ο τέκνο 0,70 ευρώ

Για το 2ο τέκνο 0,70 ευρώ

Για το 3ο τέκνο 1,41 ευρώ

Για το 4ο τέκνο 1,88 ευρώ

Για καθένα από τα 5 τέκνα και άνω 2,93 ευρώ.

Το επίδομα αυτό χορηγείται με τους όρους και προϋποθέσεις του άρθρου 12 του Ν. 2470/97.

`Αρθρο 4
Κατάργηση διατάξεων

Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, για τους εργαζόμενους που υπάγονται σ? αυτή, καταργείται κάθε προηγούμενη Σ.Σ.Ε., ή Διαιτητική Απόφαση που ρυθμίζει ζητήματα του προσωπικού του άρθρου 1 της παρούσας, ασχέτως αν αναφέρεται σε οικονομικά (μισθολογικά) ή θεσμικά θέματα.

`Αρθρο 5
Διατήρηση καταβαλλομένων αποδοχών

Τυχόν καταβαλλόμενες κατά την 31-12-2000 ανώτερες αποδοχές σε σύγκριση με τις αποδοχές της παρούσας κατά την 1-1-2001 διατηρούνται ως προσωπική διαφορά.

`Αρθρο 6
Έναρξη ισχύος

Η Απόφαση αυτή ισχύει από την 1-1-2001, εκτός από το πολιτιστικό επίδομα το οποίο θα καταβάλλεται από Ιανουαρίου 2002 . Η Απόφαση αυτή να κοινοποιηθεί για εκτέλεση.