Εγχειρίδιο 1077/2011 (07/02/2011)

Οι συχνότερες ερωτήσεις που τίθενται από χρήστες του taxisnet και οι απαντήσεις τους.

Οι συχνότερες ερωτήσεις που τίθενται από χρήστες του taxisnet και οι απαντήσεις τους.

• Έχω πάρει κλειδάριθμο και ενεργοποίησα τον λογαριασμό. Πώς υποβάλω δήλωση ηλεκτρονικά για νομικό πρόσωπο;

Τα νομικά πρόσωπα δεν έχουν την δυνατότητα να υποβάλουν ηλεκτρονικά δηλώσεις με τους κωδικούς τους.

Θα πρέπει μέσα από τον λογαριασμό τους και την επιλογή «Εξουσιοδοτήσεις» να εξουσιοδοτήσουν α) λογιστή / λογιστικό γραφείο ή β) εκπρόσωπο νομικού προσώπου (οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο) να δράσει για λογαριασμό του νομικού προσώπου.

Εάν εξουσιοδοτηθεί φυσικό πρόσωπο (λογιστής ή εκπρόσωπος), η υποβολή των δηλώσεων του νομικού προσώπου θα πραγματοποιείται με τους κωδικούς του φυσικού προσώπου.

Εάν εξουσιοδοτηθεί Λογιστικό Γραφείο, η υποβολή των δηλώσεων του νομικού προσώπου θα πραγματοποιείται από υπάλληλο του Λογιστικού Γραφείου. Το Λογιστικό Γραφείο, για την υποβολή δηλώσεων των πελατών του, εξουσιοδοτεί ηλεκτρονικά τον υπάλληλό του, ο οποίος πρέπει να έχει άδεια λογιστή.

Προϋποθέσεις:

1. Νομικά Πρόσωπα-Λογιστικά Γραφεία-Λογιστές- Εκπρόσωποι (φυσικά πρόσωπα) πρέπει να έχουν ενεργοποιημένο λογαριασμό (κλειδάριθμο) στο Νέο TAXISnet.

2. Το Λογιστικό Γραφείο πρέπει να έχει ανανεώσει τη συνδρομή του στο Οικονομικό Επιμελητήριο.

3. Ο Λογιστής (επιτηδευματίας) πρέπει να έχει ΚΑΔ (Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριοτήτων) λογιστή και να έχει ανανεώσει τη συνδρομή του στο Οικονομικό Επιμελητήριο.

4. Λογιστές (επιτηδευματίες) / Λογιστικά Γραφεία θα πρέπει να λάβουν τον Πρόσθετο Ρόλο κατά την είσοδό τους στην Υπηρεσία TAXISnet από την επιλογή «Εξουσιοδοτήσεις».

5. Ο Λογιστής (υπάλληλος λογιστικού γραφείου) πρέπει να έχει άδεια λογιστή.

• Είχα κωδικούς πρόσβασης πριν τις 06/12/2010 και δεν έχω πάρει κλειδάριθμο.

Πώς μπορώ να υποβάλω δηλώσεις; Χρειάζεται να κάνω επανεγγραφή; Πότε πρέπει να κάνω επανεγγραφή;

Τα νομικά-φυσικά πρόσωπα που ήταν χρήστες πριν τις 06/12/2010, έχουν την δυνατότητα να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις δηλώσεις τους, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης που είχαν. Η διαδικασία αυτή θα ισχύει μέχρι τις 31/12/2011. Δεν χρειάζεται Επανεγγραφή.

Μέχρι τις 31/12/2011, όλοι οι χρήστες του TAXISnet θα πρέπει να παραλάβουν τον κλειδάριθμο από την Δ.Ο.Υ. και να ενεργοποιήσουν τον λογαριασμό τους, ώστε να έχουν πρόσβαση στις Υπηρεσίες του TAXISnet (παλαιότερες και νέες).

Την δυνατότητα της επανεγγραφής την χρησιμοποιούμε όταν:

1. Είμαι Παλαιός χρήστης (χρήστης πριν τις 06/12/2010) και δεν θυμάμαι τον κωδικό (password).

2. Είμαι Νέος/Παλαιός Χρήστης που έχω ενεργοποιήσει τον λογαριασμό μου στο Νέο TAXISnet και έχασα κωδικό (password) και κλειδάριθμο.

3. Είμαι Νέος Χρήστης και ενώ έκανα Αρχική Εγγραφή, έχασα τον κωδικό (password) πριν ενεργοποιήσω τον λογαριασμό μου με τον κλειδάριθμο στο Νέο TAXISnet.

• Έχω λάβει κλειδάριθμο και κατά την ενεργοποίηση του λογαριασμού μου εμφανίζεται μήνυμα «Λάθος Κωδικός». Που οφείλεται αυτό;

Αυτό οφείλεται στη λανθασμένη πληκτρολόγηση στο πεδίο του κωδικού (password).

Θα πρέπει να πληκτρολογήσετε προσεκτικά τον κωδικό. Ιδιαίτερη προσοχή στην ένδειξη "caps lock", η οποία θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένη μόνο εάν ο κωδικός σας περιέχει κεφαλαία γράμματα.

• Έχω λάβει κλειδάριθμο και κατά την ενεργοποίηση του λογαριασμού μου εμφανίζεται μήνυμα «Δεν βρέθηκε αίτηση εγγραφής με τα στοιχεία που εισάγετε». Που οφείλεται αυτό;

Αυτό οφείλεται στη λανθασμένη πληκτρολόγηση του ονόματος χρήστη (username), του ΑΦΜ ή του κλειδάριθμου.

Θα πρέπει να πληκτρολογήσετε προσεκτικά το όνομα χρήστη (username) και τον ΑΦΜ.

Κατά την εισαγωγή του κλειδάριθμου θα πρέπει να πληκτρολογήσετε και τις παύλες.

• Έχω λάβει κλειδάριθμο και κατά την ενεργοποίηση του λογαριασμού μου εμφανίζεται μήνυμα «Λανθασμένη Εισαγωγή». Που οφείλεται αυτό;

Αυτό οφείλεται στη λανθασμένη πληκτρολόγηση των χαρακτήρων της εικόνας. Έχετε την δυνατότητα να αλλάξετε χαρακτήρες, πατώντας τα βελάκια που βρίσκονται δεξιά της εικόνας.

• Πήρα κλειδάριθμο και ξέχασα το Όνομα Χρήστη (Username). Τι μπορώ να κάνω για να το ανακτήσω ;

Μετά την παραλαβή του κλειδάριθμου από την Δ.Ο.Υ., σας έχει αποσταλεί μήνυμα στο e-mail που έχετε δηλώσει, όπου αναφέρεται το Όνομα Χρήστη (Username).

Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο δεν έχετε πρόσβαση στο e-mail σας:

1. Αν υπήρξατε χρήστης του TAXISnet μέχρι τις 06/12/2010, επικοινωνήστε με την Υπηρεσία μας στο τηλ. 2104802552.

2. Αν είστε Νέος Χρήστης του TAXISnet θα πρέπει να κάνετε Επανεγγραφή και να απευθυνθείτε ξανά στη Δ.Ο.Υ για την παραλαβή νέου κλειδάριθμου.

• Πως μπορώ να εγγραφώ για πρώτη φορά στις υπηρεσίες TAXISnet;

Από τον ιστοχώρο της ΓΓΠΣ, θα επιλέξετε Υπηρεσίες προς Πολίτες ή Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις/Επιτηδευματίες. Κατόπιν θα επιλέξετε Εγγραφή Νέου Χρήστη και αμέσως μετά, Αρχική Εγγραφή.

Μετά την εγγραφή θα μεταβείτε στη Δ.Ο.Υ. για να παραλάβετε τον κλειδάριθμο.

Με τον κλειδάριθμο και με το όνομα χρήστη (username) και κωδικό (password) που έχετε εισάγει κατά την εγγραφή σας, θα κάνετε ενεργοποίηση του λογαριασμού σας επιλέγοντας: Υπηρεσίες προς Πολίτες ή Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις/ Επιτηδευματίες.

Οδηγίες για την ενεργοποίηση του λογαριασμού θα σας σταλούν και στο e-mail σας, αμέσως μετά την παραλαβή του κλειδάριθμου.

• Είμαι φυσικό πρόσωπο (Λογιστής/Εκπρόσωπος) με ενεργοποιημένο λογαριασμό στο νέο TAXISnet και έχω εξουσιοδοτηθεί για την υποβολή δηλώσεων. Ποια βήματα ακολουθώ;

1. Εισαγωγή στο σύστημα με τους προσωπικούς μου κωδικούς.

2. Επιλέγω ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ-ΟΛΕΣ (πάνω δεξιά).

3. Επιλέγω την δήλωση που θέλω να υποβάλω.

4. Επιλέγω «Επιλογή Ρόλου» (κάτω αριστερά) και έπειτα το πεδίο που με αφορά.

• Έχω υποβάλει Περιοδική Φ.Π.Α. και η Τράπεζα για την πληρωμή ζητάει Ταυτότητα Πληρωμής. Που θα βρω την Ταυτότητα Πληρωμής;

Εισαγωγή στο σύστημα με τους κωδικούς που χρησιμοποιήθηκαν για την υποβολή της Περιοδικής δήλωσης Φ.Π.Α.

Επιλέγω «Εφαρμογές-Όλες» (πάνω δεξιά).

Επιλέγω το έτος που αφορά η δήλωση και έπειτα «Συνέχεια».

Επιλέγω «Επεξεργασία Δηλώσεων» στο πεδίο της περιόδου που μας ενδιαφέρει.

Επιλέγω «Πληρωμή» από τις Ενέργειες (δεξιά).

Επιλέγω «Τρόπο Πληρωμής» (μέσω Τραπέζης).

Επιλέγω «Πληρωμή» και εμφανίζεται η «Ταυτότητα Πληρωμής» που αποτελείται από τον ΑΦΜ, τον κωδικό πληρωμής και το ποσό.

• Τι κάνω σε περίπτωση που ξεχάσω τον κωδικό (password);

Παλαιός χρήστης: Aπό τον ιστοχώρο της ΓΓΠΣ, θα επιλέξετε Υπηρεσίες προς Πολίτες ή Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις/Επιτηδευματίες. Kατόπιν επιλέγετε «Εγγραφή Νέου Χρήστη» και «επανεγγραφή», μετάβαση στην Δ.Ο.Υ. για την παραλαβή κλειδάριθμου και ενεργοποίηση λογαριασμού στο Νέο TAXISnet.

Νέος Χρήστης που έχει ενεργοποιήσει με κλειδάριθμο : Aπό τον ιστοχώρο της ΓΓΠΣ, θα επιλέξετε Υπηρεσίες προς Πολίτες ή Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις/Επιτηδευματίες. Κατόπιν επιλέγετε «Εγγραφή Νέου Χρήστη» και «ξέχασα τον κωδικό μου». Χρησιμοποιώντας τον κλειδάριθμο έχετε την δυνατότητα να επιλέξετε νέο κωδικό (password).

• Προσπαθώ να δω την Περιοδική δήλωση Φ.Π.Α. που υπέβαλα και εμφανίζεται λευκή σελίδα. Πως θα μπορέσω να δω την δήλωση;

Για την προβολή των δηλώσεων Φ.Π.Α. απαιτείται η εγκατάσταση του Adobe Reader Έκδοση 8. (www.adobe.com)

• Υπέβαλα δήλωση ηλεκτρονικά και θέλω να την διαγράψω.

Υπάρχει αυτή η δυνατότητα;

Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει στο Νέο TAXISnet, η δυνατότητα διαγραφής των δηλώσεων μετά την οριστική υποβολή τους. Για τροποποιητικές-συμπληρωματικές δηλώσεις θα πρέπει να απευθυνθείτε στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

• Προσπαθώ να υποβάλω δήλωση και εμφανίζεται το μήνυμα "Δεν έχετε υποχρεώσεις υποβολής για το συγκεκριμένο έντυπο και για το διάστημα αναζήτησης υποχρεώσεων που επιλέξατε". Τι πρέπει να κάνω;

Αλλάζω το έτος που είναι προεπιλεγμένο (2011), επιλέγω 2010 και έπειτα "Συνέχεια".

• Ποια είναι η διαδικασία παραλαβής κλειδάριθμου από την Δ.Ο.Υ. ; Υπάρχει η δυνατότητα να παραλάβει κάποιος κλειδάριθμο εκ μέρους μου;

Για να παραλάβει κάποιος (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) κλειδάριθμο από την Δ.Ο.Υ. θα πρέπει ή να είναι ήδη χρήστης ή να είναι νέος χρήστης που έχει κάνει Αρχική Εγγραφή

Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να παραλάβουν κλειδάριθμο από οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. Τα μόνα στοιχεία που απαιτούνται για τη διαδικασία αυτή είναι ο Α.Φ.Μ. και το αποδεικτικό ταυτοποίησής (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, ταυτότητα Ομογενούς κ.λπ.). Σε περίπτωση που έχει γίνει αλλαγή αριθμού ταυτότητας και δεν έχει δηλωθεί στη Δ.Ο.Υ. τα φυσικά πρόσωπα πρέπει να απευθυνθούν μόνο στη Δ.Ο.Υ. που ανήκουν.

Τον κλειδάριθμο του νομικού προσώπου θα τον παραλάβει ο νόμιμος εκπρόσωπος της Εταιρίας, μόνο από την Δ.Ο.Υ. που ανήκει το νομικό πρόσωπο.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας στο Τμήμα Μητρώου, εκτυπώνονται δύο βεβαιώσεις. Η μία από αυτές -η οποία και θα σας χορηγηθεί- περιέχει τον κλειδάριθμο που είναι απαραίτητος για την ενεργοποίηση του λογαριασμού σας.

Στην περίπτωση που ένα φυσικό πρόσωπο ή ο νόμιμος εκπρόσωπός του νομικού προσώπου αδυνατεί να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ., θα προσκομίζεται εξουσιοδότηση, με γνήσιο υπογραφής, από αστυνομικό τμήμα ή ΚΕΠ, και θα παραλαμβάνει τον κλειδάριθμο άλλο πρόσωπο εκ μέρους του.

• Πότε χρησιμοποιώ την επιλογή «Ξέχασα τον κωδικό μου»;

Η επιλογή «Ξέχασα τον κωδικό μου» (www.gsis.gr - Υπηρεσίες προς Πολίτες ή Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις/Επιτηδευματίες - Εγγραφή νέου χρήστη) χρησιμοποιείται όταν κάποιος χρήστης, που έχει ενεργοποιήσει με κλειδάριθμο τον λογαριασμό του, ξεχάσει τον κωδικό του. Για την είσοδο στην υπηρεσία αυτή είναι απαραίτητος ο κλειδάριθμος, για να γίνει αλλαγή του κωδικού.

Η επιλογή «Ξέχασα τον κωδικό μου» δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί από χρήστες που δεν έχουν ενεργοποιήσει με κλειδάριθμο τον λογαριασμό τους στο Νέο TAXISnet.

• ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

Η εταιρεία «Πετρέλαια ΕΠΕ» με ΑΦΜ 999999999 και ενεργοποιημένο λογαριασμό (με κλειδάριθμο) θέλει να υποβάλει δήλωση.

Παράδειγμα 1:

- Η εταιρεία «Πετρέλαια ΕΠΕ» εξουσιοδοτεί μέσω συστήματος το φυσικό πρόσωπο Χαραλαμπίδη Σταύρο με ΑΦΜ 111111111 για να υποβάλει τη Δήλωση εκ μέρους της.

- Ο Χαραλαμπίδης Σταύρος πρέπει να έχει ενεργοποιήσει το λογαριασμό του.

- Η «Πετρέλαια ΕΠΕ» εξουσιοδοτεί τον Χαραλαμπίδη Σταύρο ως Εκπρόσωπο.

- Ο Χαραλαμπίδης Σταύρος συνδέεται στο σύστημα με τους ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΣ του κωδικούς και υποβάλει τη δήλωση, για λογαριασμό της «Πετρέλαια ΕΠΕ»

Παράδειγμα 2:

- Η εταιρεία «Πετρέλαια ΕΠΕ» εξουσιοδοτεί μέσω συστήματος το φυσικό πρόσωπο Ευστρατιάδη Διονύσιο με ΑΦΜ 111111111, που είναι λογιστής .

- Ο Ευστρατιάδης Διονύσιος πρέπει να έχει ενεργοποιήσει το λογαριασμό του και να έχει πάρει πρώτα τον Πρόσθετο Ρόλο Λογιστή.

- Η «Πετρέλαια ΕΠΕ» εξουσιοδοτεί τον Ευστρατιάδη Διονύσιο ως Λογιστή/Λογιστικό Γραφείο.

- Τέλος, ο Ευστρατιάδης Διονύσιος συνδέεται στο σύστημα με τους ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΣ του κωδικούς και υποβάλει τη δήλωση για λογαριασμό της «Πετρέλαια ΕΠΕ».

Παράδειγμα 3:

- Η εταιρεία «Πετρέλαια ΕΠΕ» εξουσιοδοτεί, μέσω συστήματος το νομικό πρόσωπο TAXCONTROL, με ΑΦΜ 888888888, που είναι Λογιστικό Γραφείο.

- Η TAXCONTROL πρέπει να έχει ενεργοποιήσει το λογαριασμό της και να έχει πάρει πρώτα τον Πρόσθετο Ρόλο Λογιστικού Γραφείου.

- Η «Πετρέλαια ΕΠΕ» εξουσιοδοτεί την TAXCONTROL ως Λογιστή/Λογιστικό Γραφείο.

- Κατόπιν, η TAXCONTROL, εξουσιοδοτεί τον Σακελλαρίου Νικόλαο, υπάλληλο του Λογιστικού Γραφείου.

- Ο Σακελλαρίου Νικόλαος πρέπει να έχει ενεργοποιήσει το λογαριασμό του και να έχει άδεια λογιστή.

- Τέλος, ο Σακελλαρίου Νικόλαος (λογιστής/ υπάλληλος λογιστικού γραφείου) συνδέεται στο σύστημα με τους ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΣ του κωδικούς και υποβάλει τη δήλωση για λογαριασμό της «Πετρέλαια ΕΠΕ».

Σε κάθε περίπτωση αφού γίνουν όλες οι απαραίτητες εξουσιοδοτήσεις μέσω του συστήματος η υποβολή δήλωσης νομικού προσώπου με ενεργοποιημένο λογαριασμό θα γίνεται με τους κωδικούς ενός φυσικού προσώπου.

Παρατήρηση:

Οι ΑΦΜ, οι επωνυμίες και τα ονόματα που χρησιμοποιούνται είναι υποθετικά.

• Διάβασα τις συχνές Ερωτήσεις αλλά δεν βρήκα απαντήσεις στα ερωτήματά μου.

Σε αυτήν την περίπτωση, επικοινωνήστε με το help desk του TAXISnet στο 210 480 2552, από Δευτέρα έως Παρασκευή και από ώρα 08:00΄ έως 18:00΄.