ΠΟΛ. 38/2002 (16/05/2002)

Τήρηση ωραρίου - συμπεριφορά προσωπικού υπηρεσιών υγείας.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΑθήνα 16/5/02
ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ Αρ.Πρωτ.: Γ32/9376
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 38
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ  
Δ/ΝΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ  
ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ  

ΘΕΜΑ:

Τήρηση ωραρίου - συμπεριφορά προσωπικού υπηρεσιών υγείας.

Οι προσπάθειες αναβάθμισης της ποιότητας των παρεχομένων από τον Τομέα Υγείας του Ιδρύματος Υπηρεσιών δεν αφορούν ούτε εξαντλούνται μόνο σε παρεμβάσεις βελτίωσης και εκσυγχρονισμού των υποδομών (κτιριακών, εξοπλισμού κ.λ.π.).

Για να αποδόσουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα οι βελτιωμένες υποδομές, απαιτείται πρώτιστα η συνδρομή προϋποθέσεων που αναφέρονται στις υπηρεσίες που παρέχονται από το ανθρώπινο δυναμικό του Τομέα Υγείας.

Α. Έτσι κατά τη διάρκεια της τελευταίας επταετίας αλλεπάλληλες εγκύκλιοι και διαταγές έχουν επισημάνει την υποχρέωση όλου του προσωπικού του Τομέα Υγείας για την αυστηρή τήρηση του ωραρίου προσέλευσης και αποχώρησης.

Παρ? όλα αυτά όπως προκύπτει από Εκθέσεις της Δ/νσης Επιθεώρησης Υπηρεσιών Υγείας οι περιπτώσεις καταστρατήγησης του ωραρίου ανέρχονται σε σημαντικό ποσοστό πανελλαδικά.

Οι παραβιάσεις διαπιστώνονται τόσο στις Μονάδες Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης, όσο και στα Νοσοκομεία του ΙΚΑ, ενώ δεν εξαιρούνται αλλά αντίθετα επισημαίνονται πολλές περιπτώσεις παραβιάσεων από τους Διευθυντές, οι οποίοι έχοντας την ευθύνη εύρυθμης λειτουργίας των Υπηρεσιών τους οφείλουν να τηρούν αυστηρά το ωράριο.

Β. Διαπιστώνεται επίσης ότι εξακολουθεί να παρατηρείται από μικρή μειοψηφία - ευτυχώς - προσωπικού των Υπηρεσιών Υγείας έλλειψη στοιχειώδους ανθρώπινης συμπεριφοράς προς τους ασθενείς ασφαλισμένους και συνταξιούχους.

Στις περιπτώσεις αυτές αγνοείται ηθελημένα ότι ο όρος «ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ» δεν περιορίζεται στην επιτυχή πρόληψη, διάγνωση και θεραπεία μιας πάθησης αλλά επεκτείνεται οπωσδήποτε στην προσφορά ανθρωπιάς.

Γ. Μετά από τα παραπάνω επισημαίνονται τα ακόλουθα:

α. Η τήρηση του ωραρίου από το σύνολο του προσωπικού κάθε υπηρεσίας θα παρακολουθείτε ανελλιπώς και σε περιπτώσεις καταστρατήγησης θα επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις.

β. Σε διαπιστωμένες περιπτώσεις απρεπούς συμπεριφοράς προς τους ασφαλισμένους θα κινείται άμεσα η πειθαρχική διαδικασία.

Δ. Οι διευθυντές και Προϊστάμενοι των Υπηρεσιών Υγείας είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για την τήρηση των παραπάνω.