Απόφ.ΣΤΕ 831/2000 (01/01/2000)

Φόρος κύκλου εργασιών (Ν.Δ. 1080/1971, άρθρο 7).

Συμβουλίου της Επικρατείας (Τμήματος Β?)
Αριθ. Απόφασης 831/2000
Πρόεδρος: Φ. Στεργιόπουλος, Αντιπρόεδρος ΣτΕ
Εισηγήτρια: Ε. Αναγνωστοπούλου, Πάρεδρος
Δικηγόροι: Θ. Ψυχογυιός, Πάρεδρος Ν.Σ.Κ., Κ. Ψωμιάδης

Φόρος κύκλου εργασιών (Ν.Δ. 1080/1971, άρθρο 7).

Εκμετάλλευση Γυμναστηρίου: Τα ακαθάριστα έσοδα που προέρχονται από προσφορά υπηρεσιών σχετικών με γυμναστική ή φυσιοθεραπεία, δεν υπάγονται στο φόρο κύκλου εργασιών ως ακαθάριστα έσοδα ινστιτούτου καλλονής, διότι δεν εμπίπτουν αντικειμενικά στις εργασίες αισθητικής.

............................................................................

Επειδή, κατά τη διάταξη της (Α? 273) "επιβάλλεται φόρος κύκλου εργασιών κατά τας διατάξεις του Α.Ν.660/1937 α)... β)... γ) επί των ακαθαρίστων εσόδων των επιχειρήσεων γυναικείων κομμώσεων και ινστιτούτων καλλονής των εγκατεστημένων εις πόλεις πληθυσμού, κατά την τελευταίαν γενικήν απογραφήν, άνω των 10.000 κατοίκων".

Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, όπως προκύπτει από την προσβαλλόμενη απόφαση, το πρωτοβάθμιο δικαστήριο έκρινε ότι τα ακαθάριστα έσοδα που πραγματοποίησε κατά τη διαχειριστική περίοδο 1.1-31.12.1980 η εταιρία περιορισμένης ευθύνης "Ε.Κ.Α.Κ." (εκκαθαριστές της οποίας είναι οι αναιρεσίβλητοι), δεν υπέκειντο σε φόρο κύκλου εργασιών για το λόγο ότι προήλθαν από την εκμετάλλευση γυμναστηρίου και όχι από την παροχή υπηρεσιών αισθητικής, όπως ισχυριζόταν η φορολογική αρχή. Το δικάσαν διοικητικό Εφετείο αφού έλαβε, μεταξύ άλλων, υπόψη το γεγονός ότι σε σειρά διαφημίσεων της εταιρίας σε περιοδικά και εφημερίδες, προβαλλόταν ο επιστημονικός τρόπος απώλειας βάρους, συνιστάμενος στη βιοχημική διατροφή, καθώς και ότι με την από .../1987 έκθεση ελέγχου του αρμόδιου εφοριακού υπαλλήλου διαπιστώθηκε ότι πρόκειται "περί κέντρου το οποίο ασχολείται με τη διατήρηση σε καλαίσθητη κατάσταση και εμφάνιση του υγιούς ανθρωπίνου σώματος, δια της εφαρμογής φυσικών μεθόδων, όπως είναι η γυμναστική, μασάζ κλπ. και των τεχνητών μεθόδων, όπως είναι η άσκηση και περιποίηση του σώματος διά μηχανικών μέσων", κατέληξε στο συμπέρασμα ότι "η διατήρηση της καλαίσθητης κατάστασης και το αδυνάτισμα του σώματος μόνο με τη γυμναστική και τη φυσιοθεραπεία και με τα μηχανήματα γυμναστικής (π.χ. ποδήλατα, μονόζυγα, αλτήρες, μηχανήματα μασάζ, πάγκοι κλπ.), τα οποία χρησιμεύουν, κατά κοινή πείρα, σε ενόργανες γυμναστικές ασκήσεις κινησιοθεραπείας και φυσιοθεραπείας, δεν εμπίπτει, αντικειμενικά, στις εργασίες αισθητικής" και ότι επομένως, ορθώς έκρινε το πρωτοβάθμιο δικαστήριο ότι τα ακαθάριστα έσοδα της εν λόγω εταιρίας δεν υπόκεινται σε φόρο κύκλου εργασιών και ότι η σχετική πράξη επιβολής του φόρου αυτού ήταν ακυρωτέα.

Κρίνοντας τα ανωτέρω το διοικητικό Εφετείο, δηλαδή ότι τα ακαθάριστα έσοδα από προσφορά υπηρεσιών σχετικών με γυμναστική ή φυσιοθεραπεία δεν υπάγονται, κατά την έννοια της περ. γ? της παρ. 1 του άρθρου 7 του Ν.Δ.1080/1971, στο φόρο κύκλου εργασιών ως ακαθάριστα έσοδα ινστιτούτου καλλονής, ορθώς ερμήνευσε και εφήρμοσε το νόμο. Επομένως, η κρινόμενη αίτηση, η οποία στηρίζεται σε διαφορετική ερμηνεία του νόμου, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμη.