Απόφ.Υπ.Εργασίας Β149113/2012 (20/12/2012)

Όροι και προϋποθέσεις για τη διατήρηση θέσεων εργασίας σε Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις έτους 2012-2013.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ20/12/2012
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ Αρ.Πρωτ.: Β149113/20-12-2012
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΕΩΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ  
ΔΙΟΙΚΗΣΗ  
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ  
Δ/ΝΣΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ- Δ/ΝΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ  

ΘΕΜΑ:

Όροι και προϋποθέσεις για τη διατήρηση θέσεων εργασίας σε Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις έτους 2012-2013.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Η με αριθμ.24405/518/29-11-2012 Απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας (ΦΕΚ 3211/τ.Β΄/03-12-2012) ΑΔΑ Β4ΜΠΛ-Τ0Ρ.

Σύμφωνα με την υπ΄ αριθμ. 24405/518/29-11-2012 Απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και με το άρθρο 8 παρ.2&3 του Ν.1545/85(ΦΕΚ 91/20.05.85) υλοποιείται πρόγραμμα επιχορήγησης ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για διατήρηση θέσεων εργασίας έτους 2012-2013.

1. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Στο πρόγραμμα μπορούν να υπαχθούν οι κάθε μορφής ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

α) Λειτουργούν εκτός της περιοχής της τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης και του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, β) Λειτουργούν με άδεια του Ε.Ο.Τ. γ) Είναι εποχιακές, διέκοψαν δηλαδή τις εργασίες τους κατά την προηγούμενη πενταετία (2007-2011),τουλάχιστον για δύο έτη, την περίοδο από 1η Νοέμβρη μέχρι 28η Φεβρουαρίου, εκτός αν μετείχαν σε ένα τουλάχιστον από τα προηγούμενα προγράμματα διατήρησης θέσεων εργασίας για την χειμερινή περίοδο ή είναι νέες (άρχισαν δηλαδή να λειτουργούν από τη 1η Ιανουαρίου 2011 και μετά), οπότε θα πρέπει να διέκοψαν τη λειτουργία τους κατά το προηγούμενο έτος (2011) πριν από τη 10η Νοεμβρίου. Επιχειρήσεις, που άρχισαν να λειτουργούν από τη 1η Νοεμβρίου 2011 και μετά, δεν επιχορηγούνται.

2. ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ

Στο πρόγραμμα δεν μπορεί να υπαχθεί ξενοδοχειακή επιχείρηση για το προσωπικό της, το οποίο πριν την 1η Νοεμβρίου 2012 είχε συνεχόμενη δωδεκάμηνη απασχόληση στην επιχείρηση.

3. ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Η ενδιαφερόμενη επιχείρηση οφείλει να υποβάλλει στο ΚΠΑ2 του ΟΑΕΔ, στην αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται, σύμφωνα με την υπ΄ αριθμ. Β148578/18-12/2012 Απόφαση του Διοικητή του ΟΑΕΔ μέχρι τις 11/2/2013 τα εξής δικαιολογητικά:

α) Αίτηση επιδότησης.

Η αίτηση επιδότησης πρέπει να περιλαμβάνει τα τυπικά στοιχεία της επιχείρησης (επωνυμία, διεύθυνση, τηλέφωνο, νομικό εκπρόσωπο κ.λ.π) και της ξενοδοχειακής μονάδας για την οποία ζητάει επιδότηση, την ημερομηνία που άρχισε να λειτουργεί η μονάδα, τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολεί, την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, την χρονική διάρκεια της επιμήκυνσης των εργασιών της και τον αριθμό των εργαζομένων που θα απασχολήσει κατά τη διάρκεια της επιμήκυνσης.

β) Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/86 ότι οι εργαζόμενοι που θα απασχολήσει στην επιμήκυνση δεν ανήκουν στο μόνιμο προσωπικό της, ότι δηλαδή δεν εργάσθηκαν κατά τους χειμερινούς μήνες των δύο (2) ετών της προηγούμενης πενταετίας (2007-2011) που διέκοψε τις εργασίες της, εκτός εάν ήταν ενταγμένοι σε προηγούμενο πρόγραμμα επιμήκυνσης.

γ) Βεβαίωση του EOT ότι έχει διακόψει τις εργασίες της για δύο (2) τουλάχιστον από τα πέντε (5) τελευταία έτη και ποια ακριβώς προκειμένου να εξακριβωθεί η εποχική λειτουργία της επιχείρησης. Πρέπει επίσης να αναγράφεται και το χρονικό σημείο που άρχισε να λειτουργεί η ξενοδοχειακή μονάδα. Η βεβαίωση αυτή δεν είναι απαραίτητη για τα ξενοδοχεία που έχουν υπαχθεί σε ένα τουλάχιστον παρόμοιο πρόγραμμα προηγούμενου έτους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αρκεί να αναφερθεί στην αίτηση επιδότησης ο αριθμός της σχετικής Υπουργικής Απόφασης,

δ) `Αδεια του EOT για τη λειτουργία της επιχείρησης.

ε) Αναλυτική κατάσταση των εργαζομένων που θα απασχοληθούν στην επιμήκυνση.

στ) Φωτοτυπίες των αποσπασμάτων των ατομικών λογαριασμών ασφάλισης των ξενοδοχοϋπαλλήλων, προκειμένου να ελεγχθεί το δικαίωμα για επιδότηση ανεργίας.

Εάν μία ξενοδοχειακή επιχείρηση (π.χ. Ανώνυμη Εταιρεία) διατηρεί σε λειτουργία περισσότερες μονάδες (ξενοδοχεία), θα πρέπει να υποβάλλει ξεχωριστά δικαιολογητικά για κάθε μία από αυτές που ζητάει επιδότηση (κατάσταση εργαζομένων, δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/86, βεβαιώσεις του EOT ).

Εφόσον κατά τον έλεγχο των δικαιολογητικών διαπιστωθεί ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις υπαγωγής στο πρόγραμμα η Υπηρεσία εκδίδει απορριπτική απόφαση κατά της οποίας μπορεί να υποβληθεί ένσταση εντός 30 ημερών.

4. ΟΡΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

α. Διάρκεια επιχορήγησης Η επιχορηγούμενη επιμήκυνση αρχίζει από την 1η Νοεμβρίου 2012, δεν μπορεί όμως να υπερβαίνει τους τέσσερις μήνες από την έναρξη της και ολοκληρώνεται έως την 28η Φεβρουαρίου 2013.

β. Ύψος της επιχορήγησης Οι ημέρες επιχορήγησης της ξενοδοχειακής επιχείρησης δεν μπορούν να υπερβαίνουν τον αριθμό των ημερησίων επιδομάτων ανεργίας, που δικαιούται ο ξενοδοχοϋπάλληλος, κατά την έναρξη της περιόδου επιμήκυνσης της λειτουργίας της

επιχείρησης και αφαιρούνται από την επιδότηση της ανεργίας του, όπως αυτή προκύπτει κατά την έναρξη της λειτουργίας της επιχείρησης.

Το ύψος της επιχορήγησης καθορίζεται ίσο με το ημερήσιο επίδομα ανεργίας που ισχύει κατά τη διάρκεια της επιμήκυνσης και δικαιούται ο ξενοδοχοϋπάλληλος, για κάθε ημέρα εργασίας του στην επιμήκυνση, με ανώτερο όριο τις 25 ημέρες κατά μήνα και τις 100 ημέρες για όλη τη διάρκεια της επιμήκυνσης.

Η αρμόδια Υπηρεσία θα διενεργεί έλεγχο λειτουργίας της ξενοδοχειακής επιχείρησης κατά την διάρκεια της επιμήκυνσης των εργασιών της και θα συντάσσει έκθεση, που θα αποστέλλεται στη Δ/νση Α5 μαζί με τα δικαιολογητικά που περιγράφονται στην παράγραφο 3. Εφόσον διαπιστωθεί ότι δεν πληρούνται οι όροι του προγράμματος, η Υπηρεσία θα προβαίνει σε απόφαση διακοπής του.

Η ξενοδοχειακή επιχείρηση θα επιχορηγηθεί για κάθε ημέρα εργασίας που πραγματοποιήθηκε κατά την επιμήκυνση και καταχωρήθηκε στη στήλη 7 της κατάστασης με ποσό ίσο με το ημερήσιο επίδομα ανεργίας και με όριο τα 25 ημερομίσθια ανά μήνα για κάθε εργαζόμενο και 100 ημερομίσθια το ανώτερο για όλη τη χειμερινή περίοδο. Εάν, κατά συνέπεια, ο εργαζόμενος πραγματοποίησε περισσότερες από 25 ημέρες εργασίας σε ένα μήνα της επιμήκυνσης, στη στήλη 7 θα καταχωρηθούν μόνο 25 για το μήνα αυτό, χωρίς οι υπόλοιπες να καταχωρηθούν για τον επόμενο μήνα. Στην περίπτωση που εργαζόμενος δεν είχε συμπληρώσει τον απαιτούμενο για την επιδότηση ανεργίας αριθμό ημερομισθίων, κατά την έναρξη της επιμήκυνσης, τότε ο εργοδότης δεν μπορεί να επιδοτηθεί με το πρόγραμμα για τον συγκεκριμένο υπάλληλο. Ο ξενοδοχοϋπάλληλος θα λάβει τα ημερήσια επιδόματα ανεργίας που εδικαιούτο κατά την έναρξη της επιμήκυνσης (καταχωρούνται στη στήλη 6) μειωμένα κατά τα ημερομίσθια που πραγματοποίησε στη διάρκειά της επιμήκυνσης (καταχωρούνται στη στήλη 7).

γ. Προθεσμία είσπραξης:

Η προθεσμία είσπραξης της επιχορήγησης είναι τρεις (3) μήνες από την ημερομηνία κοινοποίησης της σχετικής εγκριτικής Απόφασης εντός των οποίων θα πρέπει επίσης να έχει εκδοθεί από την αρμόδια Υπηρεσία το ένταλμα πληρωμής και να έχει παραληφθεί από την επιχείρηση.

Μετά την παρέλευση της τρίμηνης προθεσμίας, η αξίωση για είσπραξη παραγράφεται με απόφαση της αρμόδιας Υπηρεσίας. Κατά της απόφασης παραγραφής η επιχείρηση μπορεί να υποβάλλει ένσταση εντός τριάντα ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης.

Το Δ.Σ. του ΟΑΕΔ εξουσιοδοτείται να εξετάσει, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο εξουσιοδοτικός νόμος και η σχετική Υπουργική Απόφαση, τις αιτήσεις των επιχειρήσεων και να διατυπώσει γνώμη στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας για την έκδοση Υπουργικής Απόφασης και την επιχορήγηση αυτών.

Το Δ.Σ. του ΟΑΕΔ αποφαίνεται και επί των ενστάσεων των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που η αίτησή τους απορρίφθηκε από την αρμόδια Υπηρεσία ή έγινε διακοπή του προγράμματος τους ή παραγράφηκε η αξίωσή τους.

5. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ

Ο εργοδότης προσκομίζει την κατάσταση των εργαζομένων (με συμπληρωμένες τις στήλες 1-4) και την υποβάλλει μαζί με τη «βεβαίωση εργοδότη» ή με τα ασφαλιστικά βιβλιάρια των εργαζομένων της τελευταίας διετίας στην κατά τόπο αρμόδια για την επιδότηση του ξενοδοχοϋπαλλήλου Υπηρεσία (ΚΠΑ 2). Αυτή συμπληρώνει τις στήλες 5,6 βάσει της «βεβαίωσης εργοδότη» ή των βιβλιαρίων, τα οποία κατόπιν επιστρέφει στον εργοδότη, αφού προηγουμένως σημειώνει σ΄ αυτά το χρονικό διάστημα που αυτός ζήτησε επιδότηση λόγω επιμήκυνσης.

Στη συνέχεια, η πιο πάνω Υπηρεσία (ΚΠΑ 2) διαβιβάζει άμεσα την συμπληρωμένη κατάσταση των εργαζομένων στην αρμόδια για την επιδότηση της ξενοδοχειακής επιχείρησης Υπηρεσία.

Η Υπηρεσία (ΚΠΑ 2) που είναι αρμόδια για την επιδότηση της ξενοδοχειακής επιχείρησης συμπληρώνει την στήλη 7 βάσει της «βεβαίωσης εργοδότη» με τις ημέρες ασφάλισης στην επιμήκυνση την οποία προσκομίζει ο εργοδότης.

Η επιδότηση του ξενοδοχοϋπαλλήλου δεν είναι αναγκαία προϋπόθεση για την επιδότηση της επιχείρησης, η οποία μπορεί να επιδοτηθεί και στην περίπτωση που ο ξενοδοχοϋπάλληλος δεν ασκήσει για οποιονδήποτε λόγο, μετά τη λήξη της επιμήκυνσης, το δικαίωμα που είχε για επιδότηση κατά την έναρξή της και εφόσον η Υπηρεσία έχει σημειώσει στη «βεβαίωση εργοδότη» ότι η ξενοδοχειακή επιχείρηση έχει ζητήσει επιδότηση.

Ο εργοδότης, κατά την διάρκεια της επιμήκυνσης, μπορεί να αντικαταστήσει τον εργαζόμενο, που δεν θα δεχθεί να απασχοληθεί σε αυτήν ή θα σταματήσει για οποιονδήποτε λόγο την εργασία του κατά την διάρκειά της, με άνεργο άλλης ξενοδοχειακής μονάδας και να επιδοτηθεί γι΄ αυτόν, εφόσον όμως ο άνεργος είχε συμπληρώσει τον απαιτούμενο αριθμό ημερομισθίων κατά την έναρξη της επιμήκυνσης.

Οι Υπηρεσίες, που θα παραλάβουν αιτήσεις επιδότησης, παρακαλούνται να γνωρίσουν στη Δ/νση Α5, μέχρι την 28/02/2013, τον αριθμό των επιχειρήσεων που ζήτησαν και έχουν τις προϋποθέσεις να υπαχθούν σε πρόγραμμα, τον αριθμό των εργαζομένων που θα απασχοληθούν στην επιμήκυνση, τη διάρκεια της επιμήκυνσης, καθώς και το προβλεπόμενο κόστος.

Εάν η αρμόδια για την επιδότηση της ξενοδοχειακής επιχείρησης Υπηρεσία (ΚΠΑ 2) διαπιστώσει ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις υπαγωγής της στο πρόγραμμα, συμπληρώνει κατά τον προαναφερθέντα τρόπο, την κατάσταση εργαζομένων και αφού υπολογίσει το ποσό της επιδότησης, διαβιβάζει την αίτηση μέσα σε ένα (1) μήνα από τη λήξη της επιμήκυνσης στην Δ/νση Α5, η οποία μεριμνά για την έκδοση και γνωστοποίηση της Υ.Α. για την πληρωμή των επιχειρήσεων.

Μαζί με την αίτηση επισυνάπτονται: 1) επικυρωμένο αντίγραφο της κατάστασης (το πρωτότυπο παραμένει στο φάκελο επιδότησης του ξενοδόχου), 2) η βεβαίωση εποχικής λειτουργίας της επιχείρησης, 3) η άδεια του Ε.Ο.Τ. καθώς και 4) η έκθεση ελέγχου που βεβαιώνει την λειτουργία της επιχείρησης.

Εάν η κατά τόπο αρμόδια Υπηρεσία διαπιστώσει από τα υποβληθέντα δικαιολογητικά ότι η επιχείρηση δεν έχει τις προϋποθέσεις υπαγωγής στο πρόγραμμα (επειδή π.χ. λειτουργεί στην περιοχή της τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης και του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης ή χωρίς άδεια του Ε.Ο.Τ. ή δεν λειτουργεί εποχιακά), εκδίδει απορριπτική απόφαση αναφέροντας τους λόγους εντός δέκα (10) ημερών από την υποβολή τους, με κοινοποίηση αντιγράφου στη Δ/νση Α5.

ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΟΥ

Η Υπηρεσία (ΚΠΑ2) που είναι αρμόδια για την επιδότηση του ξενοδοχοϋπαλλήλου, θα εξετάσει, με βάση την προαναφερθείσα σημείωση στη «βεβαίωση εργοδότη» του ξενοδοχοϋπαλλήλου, εάν απασχολήθηκε κατά την επιμήκυνση και σε καταφατική περίπτωση θα του καταβάλλει τα επιδόματα ανεργίας σύμφωνα με τον παραπάνω υπολογισμό (ημερήσια επιδόματα που θα εδικαιούτο κατά την έναρξη της επιμήκυνσης, μειωμένα κατά τον αριθμό των ημερών εργασίας που πραγματοποιήθηκαν σ΄ αυτήν και για τα οποία δικαιούται να επιδοτηθεί ο εργοδότης). Επιπλέον, θα γνωστοποιήσει τη σχετική απόφαση στην αρμόδια για την επιδότηση της επιχείρησης Υπηρεσία(ΚΠΑ 2), που θα την διατηρήσει στο φάκελο της επιδότησης της, αφού θα σημειώσει τον αριθμό της στην κατάσταση εργαζομένων που θα διαβιβάσει, κατά τα παραπάνω, στην Δ/νση Απασχόλησης.

Εάν δεν υπάρχει σημείωση της αρμόδιας για την επιδότηση της επιχείρησης Υπηρεσίας(ΚΠΑ 2) επάνω στις «βεβαιώσεις εργοδότη» σχετική με την αίτηση της για επιδότηση, θα πρέπει η αρμόδια για την επιδότηση του ξενοδοχοϋπαλλήλου Υπηρεσία (ΚΠΑ 2), πριν εκδώσει Απόφαση, να επικοινωνήσει με την αρμόδια για την επιδότηση της ξενοδοχειακής επιχείρησης Υπηρεσία(ΚΠΑ 2), για να εξακριβώσει εάν αυτός έχει ζητήσει επιδότηση. Στην συνέχεια, θα εκδώσει με σχετική αναφορά της επικοινωνίας αυτής, την Απόφαση για την επιδότηση του ξενοδοχοϋπαλλήλου την οποία θα γνωστοποιήσει και στην αρμόδια για την επιδότηση της επιχείρησης Υπηρεσία(ΚΠΑ 2).

Η γνωστοποίηση εξασφαλίζει τη βεβαιότητα ότι δεν θα καταβληθούν δύο επιδοτήσεις (στην επιχείρηση και στον ξενοδοχοϋπάλληλο) για τις ίδιες ημέρες εργασίας στην επιμήκυνση.

Η αρμόδια για την επιδότηση της επιχείρησης Υπηρεσία (ΚΠΑ 2) πρέπει να διατηρεί φάκελο με τα στοιχεία της επιδότησης (φωτοτυπία της «βεβαίωσης εργοδότη» των ξενοδοχοϋπαλλήλων με τις ημέρες ασφάλισης στην επιμήκυνση, αποφάσεις σχετικά με την επιδότηση των εργαζομένων, υπεύθυνες δηλώσεις των εργοδοτών) από όπου θα προκύπτει ότι η ξενοδοχειακή επιχείρηση μπορεί να επιδοτηθεί για τις ημέρες που έχουν καταχωρηθεί στην στήλη 7 και ότι γι΄ αυτές δεν επιδοτήθηκαν οι εργαζόμενοι.

Με ευθύνη των Προϊσταμένων να λάβουν γνώση όλοι οι υπάλληλοι των Υπηρεσιών του Οργανισμού προς τις οποίες απευθύνεται η παρούσα εγκύκλιος.

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΜΠΟΥΓΙΑΚΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ