Εγκύκλιος Υπ. Εργασίας 54072/2008 (13/11/2008)

Πρόγραμμα Νέων Θέσεων Εργασίας για ανέργους, ηλικίας 31 έως 44 ετών, έτους 2008.

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

Αρ. Φύλλου 2312
13 Νοεμβρίου 2008

Αριθμ. 54072/837

Πρόγραμμα Νέων Θέσεων Εργασίας για ανέργους, ηλικίας 31 έως 44 ετών, έτους 2008.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις των άρθρων 48 και 90 του Κώδικα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (Φ.Ε.Κ. 98/Α΄/22.4.2005).

2. Τις διατάξεις του Π.Δ. 368/1989 «Οργανισμός του Υπουργείου Εργασίας» (Φ.Ε.Κ. 163/Α΄/16.6.1989).

3. Τις διατάξεις του Ν. 2956/2001 «Αναδιάρθρωση του Ο.Α.Ε.Δ. και άλλες διατάξεις» (Φ.Ε.Κ. 258/Α΄/6.11.2001).

4. Τις διατάξεις του άρθρου 29 του Ν. 1262/1982 «Για την παροχή κινήτρων ενίσχυσης της οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας και τροποποίηση συναφών διατάξεων» (Φ.Ε.Κ. 70/Α΄/16.6.1982), όπως τροποποιήθηκε με τα άρθρα 6 και 7 του Νν. 1836/1989 (Φ.Ε.Κ. 79/Α΄/14.3.1989).

5. Τις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν. 2434/1996 «Μέτρα πολιτικής για την απασχόληση και την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και άλλες διατάξεις» (Φ.Ε.Κ. 188/Α΄/20.8.1996).

6. Τις διατάξεις του άρθρου 22 παρ. 3 του Ν. 2632/1995 (Φ.Ε.Κ. 247/Α΄).

7. Την ισχύουσα Εθνική και Κοινοτική νομοθεσία, που αφορά στην υλοποίηση και διαχείριση προγραμμάτων.

Την υπ΄ αριθμ. 3029/33/15.7.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. (αριθμ. Συνεδρ.33/15.7.2008), που μας διαβιβάσθηκε από τον Ο.Α.Ε.Δ. με το υπ΄ αριθμ. Β127013/18.7.2008 έγγραφό του.

9. To γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Τακτικού Προϋπολογισμού. Προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Προϋπολογισμού του Ο.Α.Ε.Δ. ύψους 6.175.000 ευρώ για το έτος 2008, 37.050.000 ευρώ για το έτος 2009 και 21.612.500 ευρώ για το έτος 2010.

10. Τις διατάξεις της υπ΄ αριθμ. 42362/Υ252 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών «Καθορισμός αρμοδιοτήτων των Υφυπουργών Οικονομίας και Οικονομικών» (Φ.Ε.Κ. 1948/ Β73.10.2007), αποφασίζουμε:

Την κατάρτιση προγράμματος επιχορήγησης ιδιωτικών επιχειρήσεων για την απασχόληση 6.500 ανέργων ηλικίας 31 έως 44 ετών, σε νέες θέσεις εργασίας, οι οποίες είναι πρόσθετες εκείνων που τυχόν δημιουργούνται στο πλαίσιο επενδυτικού σχεδίου ενταγμένου σε άλλο καθεστώς ενισχύσεων.

1. ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ

Προτεραιότητα στην κάλυψη των θέσεων (και τουλάχιστον το 30% των συνολικών θέσεων) έχουν οι άνεργοι που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, ήτοι:

- `Ανεργες γυναίκες, μητέρες ανηλίκων τέκνων,

- `Ατομα που είναι μακροχρόνια άνεργα. Από τις ως άνω θέσεις:

- ποσοστό τουλάχιστον 65% του προγράμματος θα καλυφθεί στο πλαίσιο της πολιτικής πρόληψης της μακροχρόνιας ανεργίας και

- ποσοστό μέχρι 35% θα καλυφθεί στο πλαίσιο της πολιτικής καταστολής της μακροχρόνιας ανεργίας.

- Επίσης, ποσοστό 60% των θέσεων θα καλυφθεί από γυναίκες.

To ποσοστό υποχρεωτικής κάλυψης των θέσεων από ανέργους σε μειονεκτική θέση καθώς και οι κατηγορίες των επιχειρήσεων που θα υπαχθούν στο πρόγραμμα όπως και οι λοιπές διαδικασίες εφαρμογής του προ-γράμματος δύνανται να τροποποιηθούν με απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ..

2. ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ

- Τα οι επιχειρήσεις που διέπονται, όσον αφορά στην πρόσληψη του προσωπικού τα, από τα διατάξεις του Ν. 2190/1994 (συμπεριλαμβανομένων και των αμιγών και μικτών επιχειρήσεων των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού).

- Τα νυχτερινά κέντρα και οι εταιρείες προσωρινής απασχόλησης (άρθρο 20 του Ν. 2956/2001), για μισθωτούς τους που παρέχουν εργασία σε άλλον εργοδότη (έμμεσος εργοδότης).

- Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και φύλαξης, οι επιχειρήσεις προώθησης προϊόντων και παροχής υπηρεσιών μέσω τηλεφώνου (telemarketing).

3. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
3.1. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Για την υπαγωγή μίας επιχείρησης στο πρόγραμμα θα πρέπει η δημιουργούμενη θέση εργασίας να αντιπροσωπεύει καθαρή αύξηση του αριθμού των εργαζομένων της, σε σχέση με το μέσο όρο των δώδεκα (12) τελευταίων μηνών, που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησής της.

Η μερική και η εποχική απασχόληση υπολογίζονται στην καθαρή αύξηση και ισοδυναμούν με κλάσμα ετησίων μονάδων εργασίας.

Στην περίπτωση που η πρόσληψη δεν αντιπροσωπεύει καθαρή αύξηση του αριθμού των εργαζομένων της επιχείρησης, αλλά αφορά σε πλήρωση κενής θέσης που δημιουργήθηκε μετά από:

- οικειοθελή αποχώρηση,

- συνταξιοδότηση λόγω ηλικίας,

- οικειοθελή μείωση του χρόνου εργασίας,

- καταγγελία της σύμβασης εργασίας, μετά από μήνυση για αξιόποινη πράξη,

είναι δυνατή η υπαγωγή στο πρόγραμμα εφόσον προσληφθεί άνεργος σε μειονεκτική θέση.

3.2. ΑΝΕΡΓΟΙ

Τα άτομα που θα προσληφθούν από τις επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα πρέπει:

- να έχουν την ιδιότητα του άνεργου και να διαθέτουν δελτίο ανεργίας σε ισχύ,

- να έχουν την ελληνική υπηκοότητα ή την υπηκοότητα άλλου κράτους μέλους της Ε.Ε. ή να είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας,

- να έχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης παρέμβασης και να έχουν συμφωνήσει σε ατομικό σχέδιο δράσης.

3.3. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ Η ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

- Για τα άτομα που κατά το τελευταίο 12μηνο πριν από την ημερομηνία υπαγωγής τους στο πρόγραμμα είχαν απασχοληθεί καθ΄ οιονδήποτε τρόπο στην ίδια επιχείρηση.

- Για άτομα που τοποθετούνται αναγκαστικά με τις διατάξεις του Ν. 2643/1998.

- Σε περίπτωση που επιχειρήσεις που μεταβιβάστηκαν ή αλλάζουν νομική μορφή ή διαλύονται και επαναλειτουργούν στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το αυτό αντικείμενο δραστηριότητας, η νέα διάδοχος επιχείρηση επιχορηγείται μόνο για όσο επιπλέον προσωπικό προσλάβει πέραν αυτού που κατά μέσο όρο απασχολήθηκε στην προηγούμενη επιχείρηση κατά το τελευταίο 12μηνο που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης.

4. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΑΓΩΓΗΣ

Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής στην Υπηρεσία, το Κ.Π.Α. ή Κ.Π.Α. 2, που βρίσκεται πιο κοντά στην περιοχή έδρας της επιχείρησης, επιλέγοντας από τη σχετική λίστα.

Εάν η επιχείρηση διατηρεί υποκαταστήματα, τότε η αίτηση θα υποβάλλεται στην Υπηρεσία, στην αρμοδιότητα της οποίας υπάγεται η έδρα ή το υποκατάστημα που θα απασχοληθεί το επιχορηγούμενο προσωπικό.

Η υποβολή των αιτήσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω του Κ.Π.Α. ή Κ.Π.Α. 2 στην περίπτωση που η επιχείρηση δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο ή και μέσω των Κ.Ε.Π..

5. ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ TOY ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

- Η επιχείρηση οφείλει να προχωρήσει στην πρόσληψη εντός τριάντα πέντε (35) ημερών από την προέγκριση. Η πρόσληψη καταχωρείται ηλεκτρονικά από την επιχείρηση.

- Ύστερα από την υποβολή της αίτησης στην Υπηρεσία από την επιχείρηση για την καταβολή της επιχορήγησης του πρώτου τριμήνου απασχόλησης, ο Προϊστάμενος αναθέτει σε ζεύγος ελεγκτών υπαλλήλων την εντολή επίσκεψης στην επιχείρηση, προκειμένου να ελεγχθούν οι προϋποθέσεις που ορίζονται στην πα-ρούσα απόφαση για την υπαγωγή της επιχείρησης στο πρόγραμμα.

- Η έκθεση ελέγχου επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης, θα αποτελεί τη βάση για την υπαγωγή στο πρόγραμμα και θα είναι δεσμευτική για την έκδοση σύμφωνης με αυτήν απόφασης από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας.

Ως εκτελεστή πράξη υπαγωγής ή ανάκλησης, νοείται η έκθεση ελέγχου μετά την υπογραφή αυτής από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας.

6. ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ

To ποσό της επιχορήγησης για κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης για τους άνεργους που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση ανέρχεται στο ποσό των 20 €.

Για τις υπόλοιπες κατηγορίες των ανέργων που θα προσληφθούν με το πρόγραμμα, η επιχορήγηση ανέρχεται στο ποσό των 18 € / ημέρα

Η διάρκεια της επιχορήγησης:

- για τις Μ.Μ.Ε. που εντάσσονται στο πρόγραμμα ορίζεται στους δεκαοκτώ (18) μήνες,

- για τις μεγάλες επιχειρήσεις (άνω των 250 εργαζομένων) στους είκοσι τέσσερις (24) μήνες.

Μετά τη λήξη της επιχορήγησης οι Μ.Μ.Ε. δεσμεύονται να διατηρήσουν το προσωπικό για έξι (6) μήνες και οι μεγάλες για δώδεκα (12) μήνες ακόμα.

Σε περίπτωση που ο επιδοτούμενος απασχολείται με καθεστώς μερικής απασχόλησης από 4 ώρες και άνω ημερησίως και λιγότερο των 8 ωρών το ποσό επιχορήγησης ανέρχεται στο ήμισυ του ποσού που αντιστοιχεί σε κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης.

7. ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΙ ΟΡΟΙ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ

Κάθε άτομο που υπάγεται στο πρόγραμμα επιχορηγείται από την ημερομηνία πρόσληψής του.

Η επιχορήγηση θα υπολογίζεται για κάθε εργάσιμη ημέρα πλήρους απασχόλησης και μέχρι 25 ημέρες κατ΄ ανώτατο όριο για κάθε μήνα εφόσον όμως υπάρχουν 20 τουλάχιστον ημερομίσθια το μήνα για κάθε επιχορηγούμενο εργαζόμενο.

Εφόσον προηγούμενο προσωπικό της επιχείρησης εργαζόταν λιγότερο από (20) ημέρες το μήνα και εξακολουθήσει να εφαρμόζεται το ίδιο καθεστώς απασχόλησης του και μετά την υπαγωγή της επιχείρησης στο πρόγραμμα, τότε θα συνεχίζεται κανονικά η επιχορήγηση.

Σε αντίθετη όμως περίπτωση (πλήρης απασχόληση του μη επιχορηγούμενου προσωπικού) η επιχείρηση υποχρεούται να το απασχολεί τουλάχιστον για (20) ημερομίσθια κατά μήνα

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος είναι δυνατόν επιχορηγούμενος ή μη μισθωτός να πραγματοποιήσει μόνο για έξι (6) μήνες κάτω των είκοσι (20) ημερομισθίων.

8. ΧΡΟΝΟΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ - ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ

Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας (παλαιές και νέες) καθ΄ όλη τη διάρκεια του προ-γράμματος, 24 μήνες οι Μ.Μ.Ε. και 36 μήνες οι μεγάλες.

Σε περίπτωση που η επιχείρηση μειώσει το προσωπικό της και εφόσον δεν το αντικαταστήσει μέσα σε τριάντα (30) ημέρες, το πρόγραμμα θα διακόπτεται κατά τόσες θέσεις εργασίας όσες μειώθηκε το προσωπικό και θα επιστρέφεται το αναλογούν ποσό επιχορήγησης, σύμφωνα με τους όρους της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης. Σε περίπτωση μη αντικατάστασης λόγω έλλειψης ειδικότητας (που θα διαπιστώνεται από την Υπηρεσία) σε επιχορηγούμενη θέση θα διακόπτεται η επιχορήγηση μόνο για τη θέση αυτή, χωρίς άλλες επιπτώσεις για τον εργοδότη.

9. ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ ΑΞΙΩΣΗΣ

Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής των δικαιολογητικών για καταβολή της επιχορήγησης πέραν της προθεσμίας των δύο μηνών από τη λήξη κάθε τριμήνου, τότε η αξίωση του για το συγκεκριμένο ποσό παραγράφεται χωρίς διακοπή της επιχορήγησης, με απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης του Οργανισμού, εφόσον η επιχείρηση λειτουργεί και εξακολουθούν να τηρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Προγράμματος.

10. ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης κατά τριάντα (30) το πολύ ημερολογιακές ημέρες με ισόχρονη δέσμευση της επιχείρησης, για μη απόλυση προσωπικού, σε περίπτωση: α) κανονικής άδειας, β) δικαιολογημένης ασθένειας εργαζομένου, γ) μη λειτουργίας της επιχείρησης λόγω θερινών διακοπών, δ) άδειας άνευ αποδοχών που χορηγείται μετά από αίτηση του εργαζομένου. Η επιμήκυνση γίνεται μετά από αίτηση της επιχείρησης και απόφαση του Προϊσταμένου της κατά τόπον αρμόδιας Υπηρεσίας του Ο.Α.Ε.Δ..

Επίσης, σε περίπτωση αντικατάστασης μισθωτού μέσα στην προθεσμία των τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης και δέσμευσης του εργοδότη κατά (30) ημερολογιακές ημέρες για κάθε άτομο που αντικαταστάθηκε, μετά από αίτηση του εργοδότη και απόφαση του αρμόδιου Προϊσταμένου της Υπηρεσίας Απασχόλησης.

11. ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράβαση όρων ή προϋποθέσεων, μετά από οποιαδήποτε πληρωμή ποσού της επιχορήγησης εφαρμόζονται οι διατάξεις των παρ. 7 και 8 του άρθρου 29 του Ν. 1262/1982, όπως συμπληρώθηκε από τα άρθρα 6 και 7 του Ν. 1836/1989 και η επιχορήγηση διακόπτεται με επιστροφή του αναλογούντος ποσού.

Ειδικότερα, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης του Οργανισμού, στις περιπτώσεις αυτές και αφού προηγουμένως καλέσει εγγράφως τον εργοδότη να διατυπώσει τις απόψεις του, αποφαίνεται με αιτιολογημένη απόφαση του για τη διακοπή της επιχορήγησης που η επιχείρηση έχει λάβει από τον Ο.Α.Ε.Δ. και την επιστροφή:

- τμήματος του καταβληθέντος ποσού, κατ΄ αναλογία του χρονικού διαστήματος που απομένει από την ημερομηνία μη τήρησης των όρων ή των προϋποθέσεων του προγράμματος μέχρι τη συμπλήρωση του συνολικού χρόνου δέσμευσης.

ολόκληρου του ποσού σε περίπτωση που διαπιστώνεται μη τήρηση εξ αρχής των όρων και των.

12. ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Εάν μετά την υπαγωγή της επιχείρησης στο πρόγραμμα, διαπιστωθεί ότι δεν πληροί τους όρους ή τις προϋποθέσεις του, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης με απόφαση του θα ανακαλεί την υπαγωγή της.

13. ΕΠΙΛΥΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ των ενταγμένων στο πρόγραμμα και των Υπηρεσιών Απασχόλησης του Ο.Α.Ε.Δ., θα επιλύεται με απόφαση της Ειδικής Επιτροπής.

Οι ενστάσεις θα υποβάλλονται στη Διοίκηση του Ο.Α.Ε.Δ. μέσω της Υπηρεσίας στην οποία έχει κατατεθεί η αίτηση για ένταξη της επιχείρησης στο πρόγραμμα μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την κοινοποίηση της απόρριψης του αιτήματος από την Υπηρεσία ή της απορριπτικής απόφασης.

14. ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ, ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Α. Παρακολούθηση

Για τον έλεγχο των όρων υλοποίησης και την επίτευξη των στόχων του προγράμματος, ο Ο.Α.Ε.Δ. τηρεί ξεχωριστό φάκελο για κάθε επιχείρηση που εντάσσεται στο πρόγραμμα. Ο φάκελος αυτός διατηρείται στις Υπηρεσίες Απασχόλησης του Ο.Α.Ε.Δ. και περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που αφορούν τη σχέση της επιχείρησης με το πρόγραμμα, ξεκινώντας από την αίτηση και μέχρι τη λήξη του χρόνου διατήρησης του προσωπικού (δικαιολογητικά υπαγωγής και καταβολής της επιχορήγησης, παραστατικά δαπανών τόσο της αναδόχου επιχείρησης όσο και της Υπηρεσίας που καταβάλλει την επιχορήγηση, διοικητικές πράξεις της Υπηρεσίας, όπως εγκριτικές αποφάσεις, αποφάσεις έναντι πιθανών ενστάσεων, εκθέσεις ελέγχων κ.λπ.).

Οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις υποχρεούνται:

- να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια, κατά τον έλεγχο, στους ελεγκτές υπαλλήλους,

- να τηρούν τα αποδεικτικά στοιχεία και έγγραφα που αναφέρονται στην παρούσα απόφαση για τουλάχιστον 3 χρόνια από την αποπληρωμή του προγράμματος.

Για την ομαλή πορεία των προγραμμάτων την επίτευξη των στόχων τους, θα παρακολουθούνται κάθε μήνα:

- οι δεσμευθείσες θέσεις,

- οι καλυφθείσες θέσεις, οι οποίες προκύπτουν μετά την έκδοση των εγκριτικών αποφάσεων,

- η καταβολή των επιχορηγήσεων κ.λπ..

Β. Διαχείριση

Η οικονομική διαχείριση του προγράμματος διενεργείται, στην Υπηρεσία υλοποίησης του προγράμματος, μέσω ξεχωριστής λογιστικής μερίδας στην οποία καταχωρούνται, διακριτά για κάθε επιχορηγούμενη επιχείρηση, όλες οι πληρωμές που πραγματοποιούνται με τα διακριτικά χαρακτηριστικά των αντίστοιχων παραστατικών τους (ημερομηνία, είδος και αριθμός παραστατικού, κατηγορία, ποσό και αιτιολογία δαπάνης).

15. ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

- Η αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Δ. υποχρεούται να πραγματοποιεί επιτόπιους ελέγχους. Για τους επιτόπιους ελέγχους που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος, η αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Δ. συντάσσει σχετικές εκθέσεις τις οποίες διατηρεί στο φάκελο της επιχείρησης ή του φορέα προϋποθέσεων του προγράμματος.

Η επιστροφή του ανωτέρω ποσού πρέπει να γίνει με εφάπαξ καταβολή του εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης στην επιχείρηση.

Εφόσον δεν επιστραφεί εμπρόθεσμα το ποσό που αναζητείται, συντάσσεται μετά από απόφαση του Δ.Σ. του Οργανισμού, Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής και αποστέλλεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για βεβαίωση και είσπραξή του. και στις οποίες καταγράφονται με λεπτομέρεια αν τηρούνται οι όροι της ένταξης. Αντίγραφο της έκθεσης παραδίδεται στον φορέα ή στην επιχείρηση.

Ελέγχους διενεργούν οι υπάλληλοι του Ο.Α.Ε.Δ. σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ΄ αριθμ. 2/34255/0022/6.6.2001 κοινή υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

16. ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Για το πρόγραμμα έχει προβλεφθεί πίστωση 64.837.500 € σε βάρος του προϋπολογισμού του Ο.Α.Ε.Δ. (ΚΑΕ 2493), η οποία επιμερίζεται ως εξής:

Για το έτος 2008: 6.175.000 €. Για το έτος 2009: 37.050.000 €. Για το έτος 2010: 21.612.500 €.

17. ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Οι λεπτομέρειες εφαρμογής του προγράμματος θα ορισθούν με εγκύκλιο του Ο.Α.Ε.Δ..

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 3 Νοεμβρίου 2008