RSS
Σε ισχύ από σήμερα το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων

Σε ισχύ τίθεται από σήμερα το εορταστικό ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας, το προτεινόμενο ωράριο για την περίοδο των Χριστουγέννων, έχει ως εξής:

Πέμπτη 15/12/2016

09:00 – 21:00

Παρασκευή 16/12/2016

09:00 – 21:00

Σάββατο 17/12/2016

09:00 – 18:00

Κυριακή 18/12/2016

11:00 – 18:00

Δευτέρα 19/12/2016

09:00 – 21:00

Τρίτη 20/12/2016

09:00 – 21:00

Τετάρτη 21/12/2016

09:00 – 21:00

Πέμπτη 22/12/2016

09:00 – 21:00

Παρασκευή 23/12/2016

09:00 – 21:00

Σάββατο 24/12/2016

09:00 – 18:00

Κυριακή 25/12/2016

ΚΛΕΙΣΤΑ

Δευτέρα 26/12/2016

ΚΛΕΙΣΤΑ

Τρίτη 27/12/2016

09:00 – 21:00

Τετάρτη 28/12/2016

09:00 – 21:00

Πέμπτη 29/12/2016

09:00 – 21:00

Παρασκευή 30/12/2016

09:00 – 21:00

Σάββατο 31/12/2016

09:00 – 17:00

Κυριακή 01/01/2017

ΚΛΕΙΣΤΑ

Τη Δευτέρα 02/01/2017

προτείνεται, όπως παραδοσιακά γίνεται, τα καταστήματα να παραμείνουν κλειστά.

 

Από τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης ανακοινώθηκε το κάτωθι ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων, κατά την διάρκεια των εορτών:

Πέμπτη 15/12/2016

10:00-21:00

Παρασκευή 16/12/2016

10:00-21:00

Σάββατο 17/12/2016

10:00-18:00

Κυριακή 18/12/2016

11:00-20:00

Δευτέρα 19/12/2016

10:00-21:00

Τρίτη 20/12/2016

10:00-21:00

Τετάρτη 21/12/2016

10:00-21:00

Πέμπτη 22/12/2016

10:00-21:00

Παρασκευή 23/12/2016

10:00-21:00

Σάββατο 24/12/2016

10:00-18:00

Κυριακή 25/12/2016

ΚΛΕΙΣΤΑ

Δευτέρα 26/12/2016

ΚΛΕΙΣΤΑ

Τρίτη 27/12/2016

10:00-21:00

Τετάρτη 28/12/2016

10:00-21:00

Πέμπτη 29/12/2016

10:00-21:00

Παρασκευή 30/12/2016

10:00-21:00

Σάββατο 31/12/2016

10:00-18:00

Κυριακή 01/01/2017

ΚΛΕΙΣΤΑ

Δευτέρα 02/01/2017

ΚΛΕΙΣΤΑ, σε αντικατάσταση της Κυριακής 18/12/2016.

 

Πηγή: www.e-forologia.gr

ΕΤΕΑ: Θα μπορούσαν να εκδοθούν οι μισές συντάξεις που εκκρεμούν

 

 

«Από την 1η Ιανουαρίου 2017, το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) μετονομάζεται σε Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ), που ενσωματώνει, από τις αρχές του νέου έτους, επικούρηση και πρόνοια» δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διοικητής του ΕΤΕΑ Θανάσης Καποτάς. Όπως επισημαίνει, «ο προϋπολογισμός του Ταμείου είναι πλεονασματικός, εκκρεμότητες, όμως, υπάρχουν και στους δύο τομείς».

Σύμφωνα με τον κ. Καποτά, οι εκκρεμότητες στο ΕΤΕΑ υπολογίζονται περίπου στις 123.000 επικουρικές συντάξεις, με κόστος περίπου στα 400 εκατ. ευρώ, ενώ, στην Πρόνοια, τα εφάπαξ που εκκρεμούν είναι περίπου 50.000. Ωστόσο, τονίζει ότι και στις δύο περιπτώσεις έχει προγραμματιστεί και έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό ένα μεγάλο μέρος να εκδοθεί σύντομα.

Στις δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Καποτάς εκτιμά ότι περίπου οι μισές- 50.000 με 60.000- επικουρικές συντάξεις από τις 123.000 που εκκρεμούν, θα μπορούσαν να εκδοθούν εντός του 2017, αν όλα εξελιχθούν ομαλά. «Αυτά τα κονδύλια είναι προϋπολογισμένα» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Πηγή: www.news.gr

Ανακοίνωση τύπου για τις τιμές του Χριστουγεννιάτικου Τραπεζιού 2016

 

 

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) ελαφρώς μειωμένες είναι το 2016 οι τιμές του Χριστουγεννιάτικου Τραπεζιού στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ παρά την αύξηση του ΦΠΑ.

Η παρούσα έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2016.

Βασίζεται πρώτον σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σουπερμάρκετ που πραγματοποιούν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ και σε συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς για την εκτίμηση-πρόβλεψη τους για τις τιμές την εβδομάδα των Χριστουγέννων (κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο καθώς σε συγκεκριμένα φρέσκα προϊόντα οι τιμές διαφοροποιούνται συνεχώς). Η έρευνα αφορά 21 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι (π.χ. κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες, κ.α.).

Σχήμα 1 : Σύγκριση τυπικού καλαθιού μεγάλων σουπερμάρκετ Χριστούγεννα 2014-2016 και αξία ΦΠΑ στο τυπικό καλάθι Χριστουγέννων 2014-2016

 

 

Τα αποτελέσματα δείχνουν (σχήμα 1) ότι:

  • Οι τιμές των προϊόντων του τυπικού Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού στα μεγάλα σουπερμάρκετ το 2016 είναι στα ίδια επίπεδα κατά μέσο όρο με το 2015, με μικρή μείωση κατά -0.28%
  • Η τιμές έχουν επηρεαστεί από την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ από 23% σε 24%με τις τιμές προ ΦΠΑ να είναι μειωμένες κατά 0.61%.
  • Συνολικά για το τυπικό αυτό καλάθι, ο αναλογούν ΦΠΑ αυξήθηκε κατά 25% σε σχέση με το 2014.
  • Όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες να εκμεταλλευτεί τις προσφορές των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει και εξοικονομήσει μεσοσταθμικά περίπου 12%[1] της αξίας των αγορών του.

  • Θα πρέπει να σημειωθεί ότι αθροιστικά την τελευταία 5ετία σε σχέση με τα Χριστούγεννα του 2010 οι τιμές του Χριστουγεννιάτικου Τραπεζιού παρουσιάζουν μείωση της τάξης του 25%. Η μείωση αυτή οφείλεται στην αύξηση της έντασης του ανταγωνισμού κάθε έτος και ειδικά την τελευταία 3ετία ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου και στην προσαρμογή των επιχειρήσεων του κλάδου (προμηθευτές και λιανέμποροι) στην ανάγκη των καταναλωτών για μειωμένες τιμές. Επίσης, από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι συνολικά η μείωση τιμών για τα προϊόντα του Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού φαίνεται πως είναι μεγαλύτερη για τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ συγκριτικά με τα μικρά σημεία πώλησης, κάτι το οποίο οφείλεται κυρίως στις οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνουν οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου.

Πίνακας 1 : Σύγκριση τιμών προϊόντων τυπικού Χριστουγεννιάτικου Καλαθιού στις μεγάλες αλυσίδες Σουπερμάρκετ 2015-2016

 

 

Από τις 21 υποκατηγορίες προϊόντων που εξετάζονται (πίνακας 1) στις 12 οι τιμές παρουσιάζουν μείωση, σε 2 οι τιμές είναι αμετάβλητες και σε 7 παρουσιάζουν αύξηση. Οι μεγαλύτερες μεταβολές παρατηρούνται στα γλυκά μελομακάρονα-κουραμπιέδες, η οποία όμως οφείλεται στην αλλαγή των εξεταζόμενων προϊόντων καθώς πολλές αλυσίδες σουπερμάρκετ τα τελευταία χρόνια αναβαθμίζουν την ποιότητα των προϊόντων της συγκεκριμένης κατηγορίας με νέα προϊόντα. Οι τιμές των κρεάτων οι οποίες αναμένεται να διαμορφωθούν ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς τις επόμενες εβδομάδες εκτιμάται ότι ύστερα από τον έντονο ανταγωνισμό των προηγούμενων ετών θα παρουσιάσουν μεικτή εικόνα με μείωση στις τιμές γαλοπούλας και αρνιού και μικρή αύξηση στην τιμή του χοιρινού. Η αυξήσεις που παρατηρούνται σε συγκεκριμένα οπωροκηπευτικά εκτιμάται ότι οφείλονται στις καιρικές συνθήκες του φετινού Φθινοπώρου.

Σε σχέση με το εύρος τιμών, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων παραμένει αυξημένη και υπολογίζεται περίπου στο 35% της αξίας τους. Αυτή η τάση είναι και αποτέλεσμα των έντονων προσφορών και προωθητικών εκπτωτικών ενεργειών των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, οι οποίες πλέον παίρνουν διάφορες μορφές. Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα σχεδόν 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια. Συγκεκριμένα:

  • Εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα
  • Εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες
  • Προσφορά επιπλέον προϊόντος (π.χ. 2+1 δώρο)
  • Εκπτωτικά κουπόνια
  • Δωροεπιταγές για επόμενες αγορές
  • Επιστροφή χρημάτων με τη χρήση πιστωτικών καρτών

Το δείγμα προϊόντων που εξετάζονται στο πλαίσιο της μελέτης ανανεώθηκαν το 2014-2015 και περιλαμβάνουν: Γαλοπούλα Νωπή (κιλό), Γαλοπούλα Κατεψυγμένη (κιλό), Χοιρινό χωρίς κόκκαλο (κιλό), Αρνί (κιλό), Μελομακάρονα (κιλό), Κουραμπιέδες (κιλό), Βασιλόπιτα (κιλό), Βούτυρο (500 γρ.), Αυγά L (6 τμχ), Πατάτες (5 κιλά), Τομάτες (κιλό), Μαρούλι (1 τμχ), Αλεύρι για όλες τις χρήσεις (κιλό), Ρύζι καρολίνα (500 γρ.), Φέτα βαρέλι (κιλό), Καρύδια (500 γρ.), Κάστανα (500 γρ.), Ζάχαρη άχνη (κιλό), Φύλλο κρούστας (500 γρ.), Κρασί Μοσχοφίλερο Λευκό (750 ML), Γάλα νωπό πλήρες (1 λίτρο), Αναψυκτικό τύπου Cola (1,5 λίτρο).

 

Πηγή: www.e-forologia.gr

Φόρος έως και 62% για εθελοντική δήλωση 'μαύρου' εισοδήματος

 

 

Τη δυνατότητα να αποκαλύψουν οικειοθελώς αδήλωτα εισοδήματα που "παράχθηκαν" έως και το τέλος του 2015 δίνει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Δευτέρας στη Βουλή.

Οι διατάξεις του νομοσχεδίου, το οποίο είχε εξαγγελθεί πολλάκις από το υπουργείο Οικονομικών αλλά καθυστέρησε αρκετούς μήνες, δίνει τη δυνατότητα στους φορολογούμενους να υποβάλλουν εκπρόθεσμες αρχικές ή διορθωτικές φορολογικές δηλώσεις με πρόσθετο φόρο που μπορεί να φθάσει ακόμη και στο περίπου 62%.

Πιο συγκεκριμένα:

- Ο φόρος υπολογίζεται με βάση την κλίμακα του έτους που ίσχυε κατά την απόκτηση του εισοδήματος

- Επιβάλλεται πρόσθετος φόρος 8% εφόσον η δήλωση υποβληθεί έως τις 31-3-17 και κατά 10% εφόσον υποβληθεί έως και τις 31-5-17

- Ο πρόσθετος φόρος προσαυξάνεται με συντελεστή που φθάνει ακόμη και το 25% του κύριου φόρου ανάλογα με το έτος που αφορά το εισόδημά που αποκαλύπτεται. Όσο πιο πίσω πηγαίνουμε στο παρελθόν τόσο προσαυξάνεται. Για παράδειγμα, για τα έτη πριν το 2002 ο συντελεστής προσαύξησης είναι 25% του κύριου φόρου, ενώ για τα έτη μετά το 2010 είναι μηδέν

- Στη ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν και οι υποθέσεις για τις οποίες δεν έχει κοινοποιηθεί στον φορολογούμενο πράξη οριστικού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου μετά από έλεγχο. Για τις περιπτώσεις οι οποίες βρίσκονται από το στάδιο της έκδοσης εντολής φορολογικού ελέγχου έως και το στάδιο της έκδοσης, αλλά μη κοινοποίησης έως και την Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου του οριστικού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου, ο συντελεστής του πρόσθετου φόρου κυμαίνεται από 13% έως και 30%.

- Ο φόρος της ρύθμισης θα πρέπει να πληρωθεί εντός 30 ημερών ή να ρυθμιστεί σε έως και 24 δόσεις με βάση την πάγια ρύθμιση

- Ο φορολογούμενος που υπάγεται στη ρύθμιση απαλλάσσεται από τα προβλεπόμενα πρόστιμα για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις και πρόσθετους φόρους καθώς και από τυχόν ποινικές ευθύνες για φοροδιαφυγή.

- Τα στοιχεία που δηλώνονται από τον φορολογούμενο δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τη φορολογική διοίκηση για πρόκληση νέου φορολογικού ελέγχου

Με δεδομένο ότι ο ανώτερος φορολογικός συντελεστής που ίσχυε τα τελευταία χρόνια ήταν 45%, ο φόρος μαζί με τον πρόσθετο φόρο και την προσαύξηση μπορεί να φθάσει τελικά ακόμη και στο περίπου 62% του ποσού που αποκαλύπτεται οικειοθελώς από τον φορολογούμενο.

 

www.capital.gr

Προωθείται τροπολογία για παραγραφή των οφειλών διαχειριστών του Δημοσίου

 

 

To υπουργείο Δικαιοσύνης επιδιώκει, με τροπολογία που προωθεί (σ.σ. σε σχέδιο νόμου για την ενσωμάτωση οδηγίας της Ε.Ε. με θέμα «την εφαρμογή της ίσης μεταχείρισης προσώπων ανεξαρτήτως φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής») να παραγράφεται η αξίωση προς καταλογισμό υπολόγων χρηματικής διαχείρισης μετά την παρέλευση 10 ετών. Η ψήφιση της τροπολογίας συμπαρασύρει και την υποχρέωση φύλαξης των σχετικών δικαιολογητικών των ενταλμάτων πληρωμής, που μετά την ψήφιση της διάταξης θα μπορούν να φυλάσσονται για 10 χρόνια, αντί των 20 που προβλέπει σήμερα ο νόμος.

 

Η πληροφορία επιβεβαιώθηκε από πηγές του υπουργείου Δικαιοσύνης και του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Σήμερα, καθώς δεν υπάρχει ειδική διάταξη, ισχύει η 20ετής παραγραφή των αξιώσεων με βάση τον Αστικό Κώδικα. Προωθώντας την αλλαγή της διάταξης, το Ελεγκτικό Συνέδριο υποστήριξε ότι η 20ετής παραγραφή (σ.σ. που την κάνει το ίδιο) εμποδίζει τον κατασταλτικό έλεγχο. Ο κατασταλτικός έλεγχος των λογαριασμών των δήμων, των περιφερειών και των ΝΠΔΔ (Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου) που τους ανήκουν, καθώς και των κοινωφελών επιχειρήσεων, των επιχειρήσεων ύδρευσης-αποχέτευσης και των δημοτικών ανωνύμων εταιρειών του άρθρου 266 του ΚΔΚ διεξάγεται υποχρεωτικά. Ο έλεγχος είναι ετήσιος, τακτικός και δειγματοληπτικός, εκτός εάν προκύψουν λόγοι που επιβάλλουν τη γενίκευσή του. Οι έλεγχοι για τους οποίους γίνεται λόγος στην τροπολογία αφορούν συνήθως στοιχεία που προκύπτουν από ποινικές υποθέσεις ή μεταγενέστερες της χρήσης καταγγελίες.

 

Τι προβλέπεται

 

Σύμφωνα με την τροπολογία που έχει ημερομηνία 7 Δεκεμβρίου, η τροποποίηση του χρόνου φύλαξης των παραστατικών και του χρόνου παραγραφής από 20 σε 10 χρόνια θεωρήθηκε απαραίτητη για λόγους «ασφάλειας δικαίου». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», οι εμπνευστές της προτεινόμενης διάταξης εκτιμούν ότι με αυτήν δεν θα «επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, ενώ ο έλεγχος και η περιφρούρηση των συμφερόντων του δημοσίου θα γίνουν αποτελεσματικότερα».

 

Να σημειωθεί ότι ο προληπτικός έλεγχος των δαπανών από το Ελεγκτικό Συνέδριο σταματάει την 1η Ιανουαρίου του 2017, ενώ για τους ΟΤΑ και τα άλλα ΝΠΔΔ το 2019. Στο αρχείο των αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου που αφορούν οι παραπάνω διατάξεις περιλαμβάνονται:

 

• Καταλογισμοί εις βάρος δημάρχων και δημοτικών υπαλλήλων σε ύψος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η περίπτωση βεβαίωσης προστίμων στον Δήμο Γλυφάδας. Στις 29-2-2012 τέθηκε με εισήγηση ως θέμα στο Δ.Σ Γλυφάδας η διαγραφή οφειλών και προστίμων ύψους 462.970,53 ευρώ εις βάρος φυσικών προσώπων ή εταιρειών (33 περιπτώσεις συνολικά), τα οποία βεβαιώθηκαν κατά τα οικονομικά έτη 1987 έως 2004. Ως δικαιολογία για τη διαγραφή αναγράφεται στην εισήγηση ότι οι οφειλέτες είναι αγνώστου διαμονής και επί τρία χρόνια δεν έχουν εντοπιστεί ή έχουν πεθάνει χωρίς να αφήσουν περιουσία. Από τις 33 περιπτώσεις, οι 10 αφορούσαν τέλη και πρόστιμα κέντρων διασκέδασης, 9 παράνομη κατάληψη πεζοδρομίων από βενζινάδικα και εργολάβους ιδιώτες, 8 οφειλές ελλιμενισμού (φέσια κατόχων σκαφών αναψυχής), 4 χρέη καθαρισμού ενοικιασμένων τάφων, 2 πρόστιμα διαφυγόντων δημοτικών τελών από δηλωθείσα μικρότερη επιφάνεια ακινήτων και μία περίπτωση προστίμου για παράνομη διαφήμιση! Στην πρόταση διαγραφής αντέδρασαν πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι από όλες τις δημοτικές παρατάξεις. Αντίστοιχες διαγραφές έχουν γίνει σε δεκάδες δήμους της χώρας. Ο δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Γλυφάδας Δ. Καραπάνος επισημαίνει ότι μόνο σε αυτές τις 11 περιπτώσεις είχε παρέλθει 20ετία αφότου βεβαιώθηκαν τα χρέη και τα πρόστιμα των οφειλετών, οπότε, σύμφωνα με τη νομοθεσία, επήλθε αυτοδίκαιη παραγραφή! Ευτυχώς που το συνολικό ποσό που αυτοδίκαια παραγράφηκε και για τις 11 αυτές περιπτώσεις ανέρχεται μόνο σε 3.875,6 ευρώ. Για τις υπόλοιπες 22 περιπτώσεις συνολικού ποσού 462.970,53 – 3.875,6 = 459.094,94 ευρώ.

 

• Καταλογισμοί εις βάρος γιατρών και διοικήσεων νοσοκομείων για αγορά υπερτιμολογημένων ιατροτεχνολογικών προϊόντων σε νοσοκομεία του λεκανοπεδίου, της Κεντρικής Ελλάδας και της Θεσσαλονίκης.

 

• Καταλογισμοί εις βάρος διοικήσεων ΝΠΔΔ, όπως ο Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Στις περιπτώσεις των ΟΤΑ, μάλιστα, και των ΝΠΔΔ κάποιες φορές οι καταλογισμοί αφορούν και πρώην μέλη του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

 

www.kathimerini.gr

Από Σεπτέμβριο τα έργα στο «Μακεδονία», ώστε να μην πληγεί ο τουρισμός

 

 

Λύση στο πρόβλημα που έχει ανακύψει με τα έργα στους διαδρόμους του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης αναμένεται να επιχειρήσει να δώσει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, μεταθέτοντας την εκτέλεσή τους για τον Σεπτέμβριο. Οι σχετικές ανακοινώσεις είναι μάλιστα πιθανόν να γίνουν άμεσα από τον υπουργό, ενώ οι σχετικές πληροφορίες προσθέτουν ότι ο ίδιος θα καλέσει τους φορείς της Β. Ελλάδας αλλά και την παραχωρησιούχο Fraport, που θα αναλάβει το αεροδρόμιο στις αρχές του επόμενου έτους, για να συντονίσουν τις προσπάθειές τους και να μην υπάρξουν προβλήματα το καλοκαίρι.

 

Η παρέμβαση κρίνεται απαραίτητη, αφού διαφορετικά τόσο ο σημερινός διάδρομος όσο και ο νέος, μήκους 3,5 χλμ., που κατασκευάζεται, δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του καλοκαιριού ο ένας και μέχρι τα τέλη του 2017 ο άλλος. Οι δύο διάδρομοι διασταυρώνονται μεταξύ τους και έτσι για ένα διάστημα θα γίνονται έργα παράλληλα. Ως προσωρινή λύση έχει προκριθεί η αναβάθμιση του υπάρχοντος διαδρόμου τροχοδρόμησης που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη πριν και μετά την απογείωση ή προσγείωση για να φτάσουν στα σημεία στάθμευσης. Ο τροχιόδρομος αυτός δεν τέμνει τους άλλους δύο. Αλλά η δυναμικότητά του δύσκολα θα μπορεί να ανταποκριθεί σε αυξημένη κίνηση. Ετσι, εάν δεν υπάρξει αναβολή των έργων για μετά το καλοκαίρι, κινδυνεύουν με την απώλεια χιλιάδων τουριστών και κατ’ επέκταση εκατομμυρίων ευρώ προορισμοί της Β. Ελλάδας για τη σεζόν του 2017. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ανδρέα Ανδρεάδη, θα μπορούσε να χαθεί περί το 30% των πτήσεων για το 2017 στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Ηδη, αεροπορικές όπως η Ryanair ανακοίνωσαν μείωση των τακτικών δρομολογίων τους, ενώ πολλές φέρονται να είναι έτοιμες να προχωρήσουν επίσης στην ίδια ρότα. Ενα σοβαρό ζήτημα που παραμένει, πάντως, αναπάντητο μέχρι στιγμής, είναι πώς θα αποφευχθεί η απώλεια των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων που έχει εξασφαλίσει το έργο και οι οποίες βρίσκονται χρονικά σε οριακό σημείο. Σημειώνεται πως πρόκειται για έργο που είχε δρομολογηθεί από το... 2005.

 

www.kathimerini.gr

Στα 94 δισ. ευρώ τα χρέη προς το Δημόσιο

 

 

Τα 94 δισ. ευρώ άγγιξαν στο τέλος Οκτωβρίου τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο. Tα 82,2 δισ. ευρώ είναι χρέη που κατέστησαν ληξιπρόθεσμα έως το τέλος του 2015, ενώ τα υπόλοιπα 11,8 δισ. ευρώ είναι νέα χρέη που έμειναν απλήρωτα μέσα στους πρώτους δέκα μήνες του 2016.

Ειδικά τον Οκτώβριο κατέστησαν ληξιπρόθεσμα άλλα 1,4 δισ. ευρώ χρέη προς το Δημόσιο.

Σύμφωνα, με νεώτερα στοιχεία της ΓΓΔΕ, τα φυσικά και τα νομικά πρόσωπα που έχουν φορτωθεί με ληξιπρόθεσμα χρέη προς τις ΔΟΥ ανέρχονταν σε 4.304.752 στο τέλος Οκτωβρίου από 4.374.475 στο τέλος Σεπτεμβρίου, ενώ το συνολικό ποσό που οφείλουν έφθασε τα 93,935 δισ. ευρώ στο τέλος Οκτωβρίου από 92,758 δισ. ευρώ στο τέλος Σεπτεμβρίου.

Ο αριθμός των οφειλετών μειώθηκε δηλαδή κατά 69.723 άτομα, όμως το συνολικό ποσό των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τις ΔΟΥ αυξήθηκε κατά 1,177 δισ. ευρώ. Εντός του Οκτωβρίου, προστέθηκαν άλλα 1,398 δισ. ευρώ νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές (χρέη που βεβαιώθηκαν και κατέστησαν ληξιπρόθεσμα εντός του 2016), όμως ταυτόχρονα οι παλαιές οφειλές μειώθηκαν μόλις κατά 221 εκατ. ευρώ, από 82,418 δισ. ευρώ σε 82,197 δισ. ευρώ.

Εξάλλου, ολόκληρη την δεκάμηνη περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2016 δημιουργήθηκαν νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές συνολικού ύψους 11,738 δισ. ευρώ...

«Έκρηξη» κατασχέσεων

Μέσα στο πρώτο δεκάμηνο του τρέχοντος έτους τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης, δηλαδή οι κατασχέσεις σε περιουσιακά στοιχεία, καταθέσεις και εισοδήματα των οφειλετών του Δημοσίου, αυξήθηκαν από 695.074 σε 803.803. Δηλαδή, μέσα στους πρώτους δέκα μήνες του 2016 επιβλήθηκαν 108.729 νέες κατασχέσεις.

Μόνο τον Οκτώβριο οι νέες κατασχέσεις έφθασαν τις 14.856. Τα στοιχεία για το πρώτο δεκάμηνο του τρέχοντος έτους δείχνουν ότι ο ρυθμός με τον οποίο επιβάλλονται οι κατασχέσεις σε περιουσίες, καταθέσεις και εισοδήματα οφειλετών του Δημοσίου φθάνει, κατά μέσο όρο, τις 500 ανά εργάσιμη μέρα.

Οι κατασχέσεις λογαριασμών στρέφονται στο σύνολο των οφειλετών, χωρίς να γίνεται διάκριση σε «μικρούς» και «μεγάλους» από την στιγμή που οι υποθέσεις αφορούν μη ρυθμισμένα ληξιπρόθεσμα χρέη.

Πάντως, από το σύνολο των 4.304.752 οφειλετών του Δημοσίου, μόνο σε 1.617.408 είναι δυνατό να επιβληθούν αναγκαστικά μέτρα είσπραξης. Κι από αυτούς οι υπηρεσίες της ΓΓΔΕ έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να επιβάλουν αναγκαστικά μέτρα είσπραξης σε 803.803, δηλαδή στο 49,7%.

Πηγή: www.in.gr

Τσακαλώτος: Ούτε νέα μέτρα, ούτε δεκαετή πλεονάσματα 3,5%

 

 

Η κυβέρνηση απορρίπτει την πρόταση τμήματος των δανειστών για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% επί δέκα χρόνια μετά τη λήξη του τρίτου δανειακού προγράμματος (Αύγουστο του 2018).

Την (γνωστή) θέση του Μαξίμου επανέλαβε ο Ευκλείδης Τσακαλώτος στο Πολιτικό Συμβούλιο του ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο συνεδρίασε σήμερα για να συζητήσει τις διαπραγματευτικές εξελίξεις.

Όπως αναμενόταν, ο υπουργός Οικονομικών χαρακτήρισε επιτυχία την απόφαση του Eurogroup για τα βραχυπρόθεσμα μέτρα για το χρέος, ενώ άφησε ελάχιστα (έως μηδαμινά) περιθώρια να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση για την αξιολόγηση εντός του μήνα – και του έτους.

Αφού ανέφερε ότι η διαπραγμάτευση συνεχίζεται με τους θεσμούς, ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν θα δεχτεί ούτε νέα μέτρα, ούτε «παράλογες απαιτήσεις» για δεκαετή πρωτογενή πλεονάσματα 3,5%.

Πηγή: www.euro2day.gr

Δείτε τον νόμο για την Απλοποίηση διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων

 

 

Δημοσιεύτηκε ο με αρ. Ν.4441/2016 (ΦΕΚ Α’ 227/06.12.2016) "Απλοποίηση διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων, άρση κανονιστικών εμποδίων στον ανταγωνισμό και λοιπές διατάξεις".

Συνοπτικά, το πρώτο μέρος του νόμου αναφέρεται στην απλοποίηση των διαδικασιών σύστασης των επιχειρήσεων. Το δεύτερο μέρος αναφέρεται στην άρση των κανονιστικών εμποδίων στον ανταγωνισμό, στην τροποποίηση των διατάξεων των Ν. 3299/2004 και 4399/2016 και στη ρύθμιση θεμάτων της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων. Το τρίτο μέρος αναφέρεται σε διατάξεις εφαρμογής συστάσεων εργαλειοθήκης ΟΟΣΑ. Ειδικά, το πρώτο κεφάλαιο του τρίτου μέρους αναφέρεται σε διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε εφαρμογή συστάσεων εργαλειοθήκης ΟΟΣΑ και το Β΄ κεφάλαιο σε διατάξεις αντίστοιχες με την εργαλειοθήκη ΟΟΣΑ που αφορούν το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Στο ίδιο πνεύμα, το Γ΄ Κεφάλαιο αναφέρεται σε διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και μεταφορών, το Δ΄ Κεφάλαιο σε διατάξεις Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και το Ε΄ Κεφάλαιο σε διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας.

Υπενθυμίζουμε ότι ο Ν.4441/2016 περιλαμβάνει διατάξεις σχετικά με τις Υπηρεσίες Μιας Στάσης (ΥΜΣ), One Stop Shops (OSS). Πιο συγκεκριμένα:

  • Δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας επιχείρησης εξ αποστάσεως. Ο υπόχρεος, συμπληρώνοντας μια σειρά πεδίων, θα λαμβάνει σε πραγματικό χρόνο την σύσταση της επιχείρησής του χωρίς την παρεμβολή φυσικού προσώπου. Όλα τα έγγραφα που αποτελούν προϋπόθεση για την νομική υπόσταση μιας εταιρίας (εγκεκριμένο καταστατικό και ανακοίνωση σύστασης) θα αποδίδονται ηλεκτρονικά στον ενδιαφερόμενο, με βάση την πλήρως ηλεκτρονικοποιημένη διαδικασία υποβολής αίτησης και ελέγχου.
  • Περιορίζεται ο χρόνος σύστασης μιας επιχείρησης μόνο στον αναγκαίο χρόνο που απαιτείται από τον υπόχρεο για την συμπλήρωση των σχετικών πεδίων στο Π/Σ της e- YΜΣ.
  • Μειώνεται το οικονομικό κόστος σύστασης, καθώς το ενιαίο γραμμάτιο κόστους σύστασης επιχείρησης ορίζεται στο 30% του ποσού που ισχύει για την σύσταση ενώπιον της φυσικής ΥΜΣ, ενώ καταργείται και το παράβολο προελέγχου επωνυμίας. Επίσης παρέχεται η δυνατότητα «δωρεάν σύστασης» για το πρώτο έτος εφαρμογής. Με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται προϋποθέσεις προσέλκυσης περισσότερων δυνητικών υπόχρεων στην νέα ηλεκτρονική υπηρεσία.
  • Καταργείται η φορολογική ενημερότητα των ιδρυτών στο στάδιο της σύστασης. Κρίθηκε ότι το δημόσιο συμφέρον (προστασία των συναλλασσομένων) δεν δικαιολογεί το διοικητικό βάρος που συνεπάγεται η διαδικασία χορήγησης αυτού του εγγράφου. Ειδικότερα η απαίτηση αυτή περιγράφεται ως διακριτό βήμα από την έκθεση Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας για το 2016. Αυτή η αλλαγή αναμένεται να μειώσει τη διαδικασία σύστασης κατά μία ημέρα.
  • Προβλέπεται η απόδοση κλειδαρίθμου TAXISNET την στιγμή της σύστασης. Επομένως, οι ενδιαφερόμενοι δε θα χρειάζεται να απευθύνονται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., μετά τη διεκπεραίωση της διαδικασίας στην ΥΜΣ. Το ίδιο ισχύει και για την εγγραφή σε ασφαλιστικό φορέα.

 

Πηγή: www.e-forologia.gr

Προσγειώνει το ΔΝΤ για το Eurogroup: Δεν είναι επαρκή τα μέτρα

 

 

Καλωσόρισε το ΔΝΤ τα βραχυπρόθεσμα μέτρα που ανακοινώθηκαν στο Eurogroup για το ελληνικό χρέος, ξεκαθαρίζοντας όμως ότι δεν είναι επαρκή.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο ίδιος αξιωματούχος -ο οποίος δεν κατονομάζεται- επεσήμανε πως το ΔΝΤ επιμένει οι στόχοι για τα πρωτογενή πλεονάσματα μετά το 2018 να μην ξεπερνούν το 1,5%, εκτιμώντας ότι οποιοσδήποτε υψηλότερος στόχος είναι μη ρεαλιστικός.

«Δεν μπορεί να κατηγορούμαστε ότι θέλουμε λιτότητα. Εμείς να ζητάμε στόχο που δεν απαιτεί λιτότητα, άλλοι να συμφωνούν σε μη ρεαλιστικούς στόχους που απαιτούν λιτότητα και τελικά να βρισκόμαστε διαρκώς εμείς στο στόχαστρο» ανέφερε ο αξιωματούχος του ΔΝΤ, σημειώνοντας πως για όσο λιγότερα χρόνια διατηρηθούν τα υψηλά πλεονάσματα, τόσο μικρότερο θα είναι το κακό για την ανάπτυξη της χώρας, καθώς το ποσοστό του 3,5% απαιτεί μέτρα στο ασφαλιστικό και στο φορολογικό.

Παράλληλα, κάλεσε την Αθήνα και τις Βρυξέλλες να παρουσιάσουν τα μέτρα που θα λάβουν, εφόσον συμφωνήσουν ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα να παραμείνει στο 3,5%, μετά το 2018.

Πηγή: www.in.gr